FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Vertical Limit  The Predator  Peppermint  small Soldiers  The Meg  The Mountain Between Us  The Equalizer 2  Tomb Raider  Ant-Man and the Wasp  Adrift
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Pacifier (John Debney)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE PACIFIER   (2005)
       Gorilla bácsi


      

       zene: John Debney








         "...méltóságon aluli, hogy egy olyan opusz ["A passió"] után a szerző neve mondjuk a "Gorilla bácsi" adatlapján bukkanjon fel" - idézet az "Elf" című film alatt hallott zene rövid leírásából. S valóban, nem lehet igazán elhelyezni Debney-t a filmzeneszerzők palettáján. Ím ismét egy családi vígjáték az aktuális akcióhős, Vin Diesel főszereplésével, akit törvényszerűen nagy elődei (Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone) nyomába kell küldeni, hogy ő is megmutathassa: a tűz-víz-árok-bokor megszokott környezete után miként küzd meg egy csapat kezelhetetlennek tűnő tinédzserrel. Akciófilm érzelmes jelenetekkel, a nyers erőnél (vagy ifjúkori lázadásnál) mégis többet ér a józan ész, a szív s a lélek - meg egyéb közhelyek. Egy "Gorilla bácsi" nyilvánvalóan semmi több célt nem szolgál, mint létrehozni egy családi mozit azon fiataloknak, akiknek Schwarzenegger csak egy amerikai politikus. A filmmel szemben tehát nincsenek elvárások, és ennek megfelelően teljesít: bájos, nézhető, és kellő szórakozás, ha épp sem a "Mennyei királyság", sem a "Fehér zaj", sem a "Constantine" nem csábít be a moziba.
         Már a kezdeti akciódús képsorok alatt is feltűnik, hogy nem egyszerű középkategóriás zeneszerzőt alkalmaztak a producerek: tömény dinamika, komplett nagyzenekari aláfestés az üldözéshez, robbantásokhoz. Kezdem azt hinni, hogy egész egyszerűen nincs olyan film, melyben Debney végre valóban megmutathatná, milyen az, amikor 120 zenész egyszerre játszhatja az erőtől duzzadó zenéjét. Kénytelen "Gorilla bácsi"-szintű akcióvígjátékok alá visszaszorítania tehetségét, ahol a kevés akciózene mellett számos ezerszer hallott, tipikus családi romantikát kifejező lassabb harmónia csendül fel, esetleg egy-két szintén már ezerszer ellőtt betétdal, példának okáért a Snap "The Power" című dala, ami valljuk be: már elég unalmas. Egy "Cutthroat Island", "The Scorpion King", vagy "The Passion Of The Christ" után az ehhez hasonló zenei feladatok John Debney számára gyerekjátéknak tűnnek, és vélhetően minden különösebb megerőltetés nélkül visszanyúl bármely "Bérgyilkos a szomszédom", vagy "Neveletlen hercegnő" alá komponált csipcsup(-csöpp) dallamához. A néző nem vesz észre semmit, hiszen a zene célja itt semmi több, mint szükséges plusz rásegítés a kliséktől duzzadó jelenetek alá, épp ezért azonnal a feledés homályába merül.
         A filmhez semmi több nem is kell, Debney nem írja ki magából az igazi ötleteit, hanem megtartja magának, s a nagyjából négyévente felbukkanó komoly ajánlatoknak. Igazi életművész, akinek még akkor is marad pénze ezekből a produkciókból, amikor már a kutya sem emlékszik a filmekre. Tulajdonképpen egyetlen probléma van ezzel: megfosztja a filmzene-barátokat a zseniális zenéitől. És ez azért nem szép dolog.

         (Az írás felkerülésének pillanatában a zenéből két hangminta meghallgatható volt Debney hivatalos oldalán.)


    Tihanyi Attila
    2005.05.15.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Elf

    Mr. & Mrs. Smith

    The Passion of the Christ

    Stealth

    További kritikáink
  • The Mentalist
  • The Shape of Water
  • Red Sparrow
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft
  • In Love and War
  • Le Sens de la Féte

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam