FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Pacific Heights (Hans Zimmer)

    Filmek alatt hallott zenék



       PACIFIC HEIGHTS   (1990)
       Csendes terror


      

       zene: Hans Zimmer
       vezényel: Shirley Walker
       kiadás éve: 1990
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 37:08




         A harmonikus párkapcsolatban élő Patty (Melanie Griffith) és Drake (Matthew Modine) egyik álma válik valóra, mikor beköltöznek a San Franciscó-i Pacific Heightson lévő, nemrég vásárolt ingatlanjukba. A ház azonban túl nagynak bizonyul kettejük számára, ezért úgy döntenek, hogy az egyik részét kiadják. Hirdetésükre egy elsőre ideálisnak tűnő albérlő (akit a denevérruháját ezúttal otthonhagyó Michael Keaton alakít) jelentkezik, akiről hamarosan kiderül, nem az, akinek az elején mutatta magát, ugyanis kissé pszichopata...
         John Schlesinger rendező ("Éjféli cowboy") thrillerjéhez az akkoriban a sikert még csak ízlelgető Hans Zimmer szerezte a kísérőzenét. A komponista pályafutásában 1990 jelentőségteljes évnek mondható, ugyanis ekkor készítette el "A sors fogságában" című dráma aláfestését: ez volt az első olyan filmzenéje, melyben a szintetizátor mellett szimfonikusokat is alkalmazott. Mindez pár hónappal a "Csendes terror" premierje előtt történt, amiben szintén a szinti és a nagyzenekar (mely vezénylésében Shirley Walker volt a segítségére) együttes játékával előadott muzsikát hallhatunk néhány, a jazztémák előadására szolgáló hangszerrel (mint a trombita, illetve a szaxofon), és Carmen Twilley vokáljával kiegészülve.
         Ezzel a score-ral Zimmer akkoriban olyan oldalát mutatta meg, melyet később a "Zöld kártya", a "Lánglovagok" és más korai, ám ennél jóval ismertebb produkciók alatt már kiforrottabban hallhatunk. Az akciórészekben felcsendülő, a szintetizátor által imitált és a valódi vonósok hangjainak közös dinamikus játéka innentől válik csak igazán a komponista védjegyévé, amit jelen esetben a főtéma kellemes zongoraszólója, néhány feszültségteljes pillanatot biztosító, effektekkel megtűzdelt vészjósló dallamsor, és pár jazzes elem tesz színesebbé, melyek remekül kiegészítik a látottakat. Aki Hans Zimmer jóval későbbi munkáinak tükrében kezd el ismerkedni ezzel a muzsikával, annak valószínűleg nem nyújt majd akkora zenei élményt, mint mondjuk "Az utolsó esély", a "The Peacemaker", vagy a "Gladiátor" precízen felépített zenei kísérete, pláne, ha ezt a film megtekintése helyett az érdeklődő a Varése Sarabande egyvelegeket tartalmazó kiadványával kezdi. Ám ettől még tény marad, hogy ez a score a szerző szárnybontogatásának egyik élenjáró példája, ami akkoriban nemcsak remek aláfestésnek, hanem egyúttal tökéletes ajánlólevélnek is számított.


    Kulics László
    2007.02.10.




    Tracklista:

      1. Part I (12:14)
      2. Part II (7:26)
      3. Part III (9:24)
      4. Part IV (8:05)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Backdraft

    Crimson Tide

    A World Apart

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam