FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Oscar (Elmer Bernstein)    OSCAR   (1991)
     


      

       zene: Elmer Bernstein
       vezényel: Elmer Bernstein
       kiadás éve: 1995
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 42:06




         Angelo Provolone (Sylvester Stallone) ígéretet tesz apja halálos ágyánál, miszerint tisztességes munkát vállal és felhagy a bűnözéssel. Ez egy gengszternek nehéz feladat, még ha Provolone komolyan is gondolja, hisz eddigi munkatársai és persze a rendőrség, nem igazán hisz ebben a dologban. Közben kiderül, hogy Lisán kívül van egy másik lánya is. Bankár szeretne lenni és ehhez el is követ mindent, csak hát a körülmények nehezítik a dolgot...
         Stallone nem igazán jeleskedett vígjátéki szerepekben, viszont szerintem ez a szerep pont rá volt írva és jól is játszott. Persze John Landis rendező olyan tipikus maffiózó alkatú színészekkel is segítette munkáját, mint Peter Riegert (Aldo) valamint Chazz Palminteri (Connie), egy belevaló, rámenős nővel: Ornella Muti (Sofia Provolone) és a beszédterapeuta Tim Curry. Így kapunk egy fergeteges vígjátékot.

         A nyitószám az albumon ugyanúgy a "Largo Al Factumo", mint ahogyan a filmben is. Ki ne ismerné ezt a remek kis zenét Rossini operájából, amit nem egy filmben használtak már fel. Ebben az esetben viszont nem csak szimpla betétdalként, hanem a film főtémájaként is használja Elmer Bernstein. Nem igazán szokott megfogni a vígjátékokhoz írt muzsika, ám ez azon kevesek közé tartozik, ami a film nézése közben abszolút kedvencé vált. Lehet, ha a filmet nem kedveltem volna meg, a zenéjének sem tulajdonítanék nagy jelentőséget.
         Sajnos a filmből csak öt nagyzenekari zenét tartalmaz az album. Ezt azért lehetett volna még fokozni, mert egy nagyon aranyos kis zene. Miközben az ember hallgatja, megjelennek előtte a képsorok, s önmagában is egy bájos kis zene. Hisz hallani lehet, mikor tűnik föl a színen Angelo Provolone, vagy pojáca emberei. Abszolút vígjátékzenével állunk szemben, hiába gengszterekről szól, semmi komor hangulat, Keresztapás zenei utalás. A vígjáték zenék megírása eléggé nehézkes dolog, hiszen pillanatról pillanatra változnak a hangulatok és ezt zeneileg támogatni nem kis munka. Folyton változik a zene hangulata, hanglejtése és a hangszerek használata.
         A "Lisa Dreams" olyan bohókásan, szórakozottan és fellegekben járóan kezdődik, ahogy azt a színésznő Marisa Tomei is alakítja. A zene a felénél átmegy az apai szigor megjelenítésébe, azaz felcsendül a "Largo Al Factumo" és ez váltakozik a film többi tételével. A következő tétel ("Tea and Romance") olyan drámai hatást kelt, mint egy '40-es évekbeli szerelmes film. De persze ez a filmhez nagyon is illik, csak így külön hallgatva érződik különösnek.
         Az utolsó Bernstein által jegyzett számon már érződik egy picit a banditás cselesség és a két sors közötti őrlődés: vajon bankár legyen, vagy gengszter. A végét fennkölt és megkönnyebbülést sugárzó dallamokkal zárja le Bernstein, természetesen belecsempészve a főtémát. Az ezt követő szám első fele még a filmhez írt zene, a vége viszont ama zongorajáték, melyet a Finucci fivérek adnak elő Provolone szobájában. Végén természetesen ugyanúgy megtalálható az a lecsapás, mely Angalo megjelenésének hatására keletkezett.
         A maradék négy szám, mely az albumon ezeken kívül található, a kornak megfelelő különféle művészek zeneszámai (akik neve koromnál fogva számomra ismeretlenek), amik a filmben is felbukkannak (pl.: a konyhában mikor szól a rádió). Mindezek abszolút dobozhangon szólnak, hallani, hogy korhű felvételek. Az album értékelésénél azért vettem lejjebb a csillagokat, mert nem tetszik a betétdalok és a score aránya.


    Kulics László
    2004.01.24.




    Tracklista:

      1. Largo Al Factotum - Earle Patrorco (4:42)
      2. Grifting (5:43)
      3. Lisa Dreams (3:46)
      4. Tea And Romance (4:29)
      5. Revelation (5:27)
      6. Cops And Real Crooks - Ralph Grielson (5:45)
      7. Sweet Georgia Brown - Bing Crosby (2:54)
      8. Rockin' In Rhythm - Duke Ellington &
          His Orchestra (3:21)
      9. Tea For Two - Fred Waring &
          His Pennsylvanians (3:21)
    10. Plain Dirt - McKinney's Cotton Pickers (2:38)


    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Bíró Zsolt

    Dobrosi Tamás

    Emesz Csaba

    Gregus Péter          nem értékelte

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Christmas with the Kranks

    Home Alone

    Fun with Dick and Jane

    Men In Black

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam