FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Attila  The Beyond (L'Aldila)  Ready or Not  Gemini Man  Dora and the Lost City of Gold  Watchmen  Angel Has Fallen  Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw  True Lies  Shaft (1971)
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Jerry Goldsmith az "Ómen" zenéjéről    JERRY GOLDSMITH ON THE OMEN SCORE   (1976)
       Jerry Goldsmith az "Ómen" zenéjéről




       zene: Jerry Goldsmith
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Twentieth Century Fox Home Entertainment
       játékidő: 17:10






         Az "Ómen"-ről, illetve annak zenéjéről honlapunkon már olvasható egy bővebb ismertető, ám úgy vélem, ez azon közismert score-ok egyike, melyről ha nem is készült volna leírás, akkor is sokan tudnák, miről van szó. Ez a mára már klasszikussá vált alkotás 2006-ban, a film harmincadik évfordulóján egy újabb, kétlemezes DVD-kiadvány keretében került ismét kereskedelmi forgalomba. Az előző változathoz képest itt elsősorban az extrák mennyisége növekedett, melyek között egy, a film zeneszerzőjével, Jerry Goldsmith-szel készített interjút is találunk, ami ugyan már az első DVD-n is rajta volt, ám a kiadványért felelős munkatársak ezúttal magyar feliratot is tettek alá.
         "Egy filmnél sem éreztem ekkora zenei szabadságot a "Majmok bolygója" óta..." - meséli Goldsmith. A szerző a több mint negyedórás játékidővel rendelkező riportban négy különféle zenerészlet ("A Furulyás álma: szerelmi téma", "Damien útja a templomba", "A kutyák támadása", "A 666 felfedezése és Mrs. Baylock támadása") bemutatásán keresztül enged betekintést a nézőknek a később Oscar-díjjal jutalmazott aláfestés kulisszái mögé. A kisfilmből többek között kiderül, hogy a film szerelmi témájának dalváltozata, a "The Piper Dreams" egy előre nem tervezett szerzemény volt, mely csak a filmzenealbumra került fel. A dalt a Mester felesége, Carol Goldsmith szerezte, melynek szövegét eredetileg kórussal énekeltették fel, ám a végeredmény nem olyan lett, mint amilyennek Goldsmith elképzelte. Egyik alkalommal aztán meghallotta feleségét, ahogy egy zongoraszóló kíséretében énekelni kezdte a dalt, s a producerekkel egyetértésben ő lett az, aki végül e szerzeményt előadta. Egy másik, hasonlóan érdekes információ Damien templomba vezető útjának zenei kísérőjéhez fűződik: a készítők azt kérték Goldsmith-től, hogy John Williams Cápa-motívumához hasonló egyszerű, de markáns muzsikát írjon ehhez a filmrészlethez - ezen kérés eredménye a filmzenealbum deluxe-változatán található "Broken Vows"-ban hallható. A fent leírtakon kívül további értékes információkat hallhatunk még a szerzőtől, s a négy blokkra osztott ismertetőket minden esetben az adott jelenetek bemutatása követi. Ez utóbbinál észleljük az összeállítás egyetlen hibáját, nevezetesen, hogy a filmrészletek egy az egyben lettek kivágva a produkcióból, így a zene és a kép összhatásának lényegét az effektek és a párbeszédek némileg elrontják.
         "Máskor sem voltam kevésbé merész, csak ezt a filmek nem engedték meg. Ezért szerettem az "Ómen"-t. Azt tehettem benne, amihez kedvem volt." - összegzi sajátos hangvételű (vagy ahogyan ő jellemezte: avantgárd) művének lényegét Jerry Goldsmith. A különféle háttérinformációk mellett a szerző azt is elismeri, hogy érezni a hanganyagon azt, hogy viszonylag kis létszámú zenekarral lett felvéve a score, és már megfordult párszor a fejében, milyen lenne, ha ezt újra feljátszanák, de erre sosem került sor.


    Kulics László
    2007.02.03.



        Vissza

    További kritikáink
  • Shaft (2019)
  • Alien: Resurrection
  • Alien 3
  • Aliens
  • Alien
  • Godzilla: King of the Monsters
  • Outland
  • Children of Dune
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam