FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Charlie's Angels  Dick Tracy  Rambo: Last Blood  Attila  The Beyond (L'Aldila)  Ready or Not  Gemini Man  Dora and the Lost City of Gold  Watchmen  Angel Has Fallen
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - My Stepmother Is an Alien (Alan Silvestri)

    Filmek alatt hallott zenék



       MY STEPMOTHER IS AN ALIEN   (1988)
       Marslakó a mostohám


      

       zene: Alan Silvestri és különféle előadók
       vezényel: Tim Simonec
       kiadás éve: 1988
       kiadó: Polydor
       játékidő: 43:20





         Kim Basinger karrierje a nyolcvanas évek közepén egy Bond-lány megformálásával kezdődött, még ha a "Soha ne mondd, hogy soha" egyfajta kakukktojásnak is tekinthető a 007-es ügynökről szóló mozifilmek sorában. Az igazi szexszimbólummá válását természetesen a "9 és 1/2 hét" jelentette, bár furcsamód egyáltalán nem lehet kijelenteni, hogy azt követően csupa kasszasikert hozó produkcióban lehetett volna csodálni nőiességét. Remek példa erre a "Marslakó a mostohám" című vígjáték is, melyben Dan Aykroyd oldalán bohóckodik, mint egy másik bolygóról érkezett lény, aki apránként felfedezi az emberi élet csodáit, legyen az egy csók, vagy akár egy tüsszentés. Az átlagos családi mozi annak idején sok magyar család videokazettás repertoárjában szerepelt, mai szemmel nézve azonban - leszámítva a családi tévézések nosztalgiáját - a szőke színésznő bájain túl maximum a kígyótestű-egyszemű táska, Jon Lovitz ripacskodása, és az akkor még gyerekszínészként felbukkanó Alyson Hannigan ("Amerikai pite") valamint Seth Green (Austin Powers-sorozat) jelenthetnek némi érdekességet.
         A főcímben extranagy betűmérettel sorolják fel a film fontosabb közreműködőit, köztük Alan Silvestri komponistát is, holott jelen esetben az ő szerepe szinte minimálisnak mondható. A score-t tekintve az egész film alatt gyakorlatilag két téma váltogatja egymást: az idegen bolygóval történő véletlen kapcsolatfelvétel kalandzenéje a szokásosnak mondható Silvestri-féle nagyzenekari mű a "Back to the Future" nyomdokain, a szexis űrlány játékos motívuma pedig a "Romancing the Stone" szintetizátoros megszólalását idézi fel, az arra jellemző játékos hangulatot itt is mediterrán hangszerimitációkkal és popzenei alappal hozza létre. További szerepe az instrumentális zenének nincs is nagyon, ezek szinte változatlan formában ismételgetik egymást, ezáltal teljesen háttérben maradva. Az az érdekes helyzet áll fenn viszont, hogy két betétdal valószínűleg mindenkinek beugrik, aki legalább egyszer látta a filmet. Kezdve mindjárt a főcímben Prince "Kiss" című dalával, melyet Tom Jones ad elő az Art of Noise-zal karöltve, illetve a M.A.R.R.S.-tól a technoklasszikusként is sokszor emlegetett "Pump Up the Volume", mely egy szokatlan aláfestése Basinger csábító megjelenésének, de nem lehet vitatkozni azon, hogy adott jelenethez telitalálat ez a szám.
         A hivatalos megjelenésből valószínűleg jogi buktatók miatt előbbi felvétel kimaradt, utóbbi azonban hat másik betétdallal együtt szerepel a Polydor mára már ritkaságszámba menő kiadványán, ahol három track erejéig Silvestri zenéje is meghallgatható. Bár külön nem volt szerencsém ezekhez a tételekhez, nem tudom elképzelni, hogy nagy meglepetést okozna a filmben elhangzott színvonalas, de nem kiemelkedő muzsikák ismeretében, úgyhogy a lemez levadászását csak a film rajongóinak, vagy már-már elvakult Silvestri-gyűjtőknek tudom ajánlani.


    Tihanyi Attila
    2007.03.16.




    Tracklista:

      1. Room To Move - Animotion (4:14)
      2. Not Just Another Girl - Ivan Neville (4:06)
      3. Be The One - Jackie Jackson (4:16)
      4. I Like The World - Cameo (6:12)
      5. One Good Lover - Siren (3:53)
      6. Hot Wives - Dan Aykroyd (2:54)
      7. Pump Up The Volume - M.A.R.R.S. (4:07)
      8. Enjoy - Alan Silvestri (3:05)
      9. The Klystron - Alan Silvestri (5:34)
    10. The Celeste - Alan Silvestri (4:59)



    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Fun with Dick and Jane

    Hitch

    Night at the Museum

    Over the Hedge

    További kritikáink
  • Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw
  • True Lies
  • Shaft (1971)
  • Shaft (2019)
  • Alien: Resurrection
  • Alien 3
  • Aliens
  • Alien
  • Godzilla: King of the Monsters
  • Outland
  • Children of Dune
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam