FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Murder at 1600 (Christopher Young)

    Filmek alatt hallott zenék



       MURDER AT 1600   (1997)
       Gyilkosság a Fehér Házban


      

       zene: Christopher Young
       vezényel: Pete Anthony







         Egy politikus karrierjét adott esetben derékba törhetik a kilengések, a nem éppen makulátlan családi háttér, illetve a hűtlenség - már amennyiben ezek napvilágot látnak. Miután egy női holttestre bukkannak a Fehér Ház mellékhelyiségében, annak rendje és módja szerint a belső biztonsági szolgálat értesíti a rendőrséget, ám mikor Harlan Regis detektív (Wesley Snipes) Nina Chance ügynök (Diane Lane) közreműködésével nekiáll az ügy felgöngyölítésének, a biztonságiak már nem olyan készségesek, mint annak előtte. Ez persze még több kételyt ébreszt a nyomozóban, aki nem adja fel, s az akadályok ellenére kiderít pár dolgot: például, hogy egyes hírek szerint több magas rangú tisztviselő mellett az elnök fia is viszonyt folytatott az áldozattal...
         A különféle tévésorozatok (mint az "X-akták", vagy a "24") egyes epizódjait, és a "Halálra jelölve" című Steven Seagal-filmet is rendező Dwight Little thrillerjének zenei aláfestésével Christopher Youngot bízták meg, aki "A légy 2.", a "Tökéletes másolat", valamint "A lény" score-jainak hangulatát idézte vissza, illetve fejlesztette tovább. A komponista a "Gyilkosság a Fehér Házban" muzsikájával létrehozta pályafutásának első igazi, a saját stílusjegyeit magában hordozó akcióthriller zenéjét, aminek a melankólia éppúgy szerves alkotórésze, mint a feszültségteljes dallamok, illetve a dinamikusabb akciórészek - ez utóbbi egyébként főleg a rövid zongorafutamokra, az ütősszekcióra, és a vonósok gyors játékára épül. Legyen az bármely hangulatelem, a film fő motívuma (ami egyébként összesen három hangjegyből áll) valamelyik hangszernek köszönhetően mindig jelen van, ám ennek ellenére nem válik tolakodóvá, túlzottan hangsúlyossá, egyszerűen csak betölti a szerepét: összefogja az eltérő hangzású tételeket. A zárójelenet, illetve a stáblista aláfestése azonban némileg kilóg az összképből, ugyanis az egy drámai felvezetéssel indul (amilyet Young "Murder in the First"-jében is hallhatunk), s egy fennkölt, enyhén patrióta témába torkollik - a zenében itt tükröződik először igazán a gyilkosság helyszíne, a Fehér Ház, és annak szimbolikus jelentősége.
         Ez az 1997-ben készült muzsika - mely később ajánlólevélként sem volt utolsó a hasonló produkciók esetében - sajnos a mai napig nem élte meg a hivatalos kiadást. Azonban Christopher Young nem hagyta elveszni a hanganyagot, így a "Species"-hez, az "Urban Legend"-hez, az "Unforgettable"-hoz, a "Virtuosity"-hez, és a "Head Above Water"-hez hasonlóan ez is a saját közbenjárásával készült promóciós korongként került ki egy zárt körön belül, onnan pedig az aukciós oldalakon keresztül a rajongókhoz.


    Kulics László
    2006.11.29.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Fly II

    Hard Rain

    Murder In the First

    Species

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam