FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Mrs. Henderson Presents (George Fenton)

    Filmek alatt hallott zenék



       MRS. HENDERSON PRESENTS   (2005)
       Mrs. Henderson bemutatja


      

       zene: George Fenton
       vezényel: George Fenton
       kiadás éve: 2005
       kiadó: BMG
       játékidő: 46:02




         Az igaz történeten alapuló sztori Mrs. Laura Henderson életének utolsó szakaszát mutatja be. A férjét 1937-ben elvesztő gazdag londoni hölgy élete kiüresedik párja halála után. Barátnői a tehetős angol özvegyek mindennapi tevékenységeit javasolják neki, vagyis gyűjtsön pénzt az árváknak, rendezzen partikat, kössön, horgoljon, vásároljon ékszert és járjon minél gyakrabban a klubba. Mrs. Henderson azonban ezeket az elfoglaltságokat legalább annyira üresnek tartja, mint jelenlegi életét. A rémesen unatkozó, de rendkívül életigenlő, kreatív hölgy az eseménytelen hétköznapokból való kiutat egy leromlott állagú színház képében találja meg, melyet nemsokára meg is vesz és felújíttat. Ugyan a színházakhoz nem ért, de hatalmas vagyonából futja egy jó rendezőre, kitűnő színészekre és táncosokra, az üzlet pedig beindul, mivel az igazgatóként alkalmazott Mr. Van Damme (Bob Hoskins) a lehető legjobb választásnak bizonyul. A baj akkor kezdődik, amikor kitör a második világháború, a nézőszám elapad, ráadásul a hatóságok is elég kötözködők lesznek. Így Mrs. Henderson bemutatja London első olyan varietéjét, melyben a főszerep a meztelenségé, erre pedig mindig van kereslet.
         A kiváló brit direktor, Stephen Frears ismét igazán remek filmet hozott össze, ám alkotása körülbelül egy évtizeddel lekéste az Oscar-díjjal való elhalmozást. Ha ugyanis a film nem 2005-ben jön ki, hanem a kilencvenes évek elején, akkor minden bizonnyal féltucat kategóriában nyert volna aranyszobrot. Jelölésből így is kijutott neki kettő, ebből az egyik a címszereplőt megformáló Judie Dench-nek. A részleteiben is remekül kidolgozott, néhol igen komikus alkotás kellemes kikapcsolódást és egyben jó korrajzot is nyújt.

         A zenét a rendezővel már korábban is sokszor együtt dolgozó George Fenton írta, aki a score elkészítése mellett még különböző dalokat is kellett, hogy szerezzen a táncos-énekes műsorszámokat bemutató részek alá. Ebből a szempontból meg volt kötve a zeneszerző keze, hiszen a harmincas-negyvenes évek zenei világát kellett felidéznie. Az akkoriban divat táncolhatóbb jazz és szving stílus jellemzi leginkább a felcsendülő dalokat, továbbá az aláfestőzenét is ebben a szellemben készítette el a komponista. Így az alkalmazott hangszerek között a big bandekre jellemző instrumentumokat találjuk, vagyis a szaxofont, a klarinétot, a trombitát, a harsonát, a zongorát, a gitárt és a különböző ütősöket. A drámai részeknél néha megjelennek a vonósok is, de szerepük végig eléggé visszafogott. A felcsendülő dalok egy részét nem a komponista írta, de az ő énekes kompozíciói is felveszik a versenyt a korabeli dalokkal, szerintem jobbak is azoktól. A varietézenék stílusát idéző dalok tömkelegétől a "Mrs. Henderson bemutatja" egy kissé musicalszerűvé válik, néhol a "Kabaré"-ra és a "Chicago"-ra emlékeztető zenei megoldásokkal.
         A filmben több helyen Fenton barokk muzsikákhoz való vonzódását is kihallani, ez jelen esetben kamarazenés stílusú tételekben jelenik meg. A score a szerző által írt dalok fő motívumaira épül, így vokális részek nélkül is élvezhetők az egyes témák. Ezek közül némelyik elég epikus, lendületes, némelyik pedig a burleszkek, némafilmek alá íródott kompozíciók zenei stílusát idézi. Az utóbbiak mind mennyiségben, mind minőségben jobban dominálnak, az egyik színházi jelenet alatt még a "La Marseillaise" áthangszerelt változatát is hallhatjuk. A "Mrs. Henderson bemutatja" dalai és score-ja a szerző sokoldalúságának újabb bizonyítéka lett, néhol azonban annyira idegesítő Will Young korhűen kappanszerű énekhangja, hogy George Fenton érdemeinek elismerése mellett a film zenei anyaga csak egy nagyon erős közepesként értékelhető.


    Gregus Péter
    2008.03.31.




    Tracklista:

      1. Overture (2:59)
      2. Bored with Widowhood (1:32)
      3. Letting in the Sunshine - Will Young (2:16)
      4. Revuedeville (0:49)
      5. Persuading Tommy (1:59)
      6. Sweet Inspiration - Camille O'Sullivan (2:37)
      7. Vivian Van Damme (1:20)
      8. Goody Goody - Camille O'Sullivan & Will Young (4:44)
      9. After the Ball (1:25)
    10. Shilling for the Hour (1:57)
    11.Joyride (2:09)
    12. The Fall of France - Sir Thomas Allen (2:04)
    13.The Blitz - Bombing; The Grecian Frieze;
          Defiance - George Fenton & Will Young (2:22)
    14.Babies of the Blitz - The O'Brien Sisters (3:02)
    15. Blue Nightfall - Camille O'Sullivan (1:26)
    16.The Girl in the Fan (1:09)
    17. All the Things You Are - Will Young (3:17)
    18. Elegy (2:33)
    19. The Sails of the Windmill - Camille O'Sullivan &
          Will Young (3:36)
    20. Girl in the Little Green Hat - Will Young (2:46)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Hitch

    Marilyn Hotchkiss' Ballroom Dancing & Charm School

    A Very Long Engagement

    La Vie en Rose

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam