FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Mr. Brooks (Ramin Djawadi)

    Filmek alatt hallott zenék



       MR. BROOKS   (2007)
       


      

       zene: Ramin Djawadi
       kiadás éve: 2007
       kiadó: Milan Records
       játékidő: 51:01





         Őszintén bevallom, jó érzés volt Kevin Costnert újra olyan filmben látni, ahol nem a túlzott hősiességen vagy giccses romantikán van a hangsúly. A "Mr. Brooks" ráadásul azért is volt különleges lehetőség számára, mert egy meghasadt személyiségű sorozatgyilkost kellett alakítania, aki mint sikeres üzletember és családapa kell, hogy megküzdjön borzalmas szenvedélybetegségével. Ezt az állandó gyilkolási kényszerét folyamatos kontroll alatt tartja "másik fele", aki William Hurt megformálásában sündörög körülötte. A kegyetlen, csavaros eszű bűnöző számításaiba egy szép napon azonban hiba csúszik, s egy zsaroló rajongó révén még nehezebbé válnak mindennapjai. Hogy az állandó stratégiai manőverekben ne szenvedhessen hiányt, időközben egy kiszabadult akasztós sorozatgyilkost üldöző, amúgy pedig válófélben lévő sikeres nyomozónő is a képbe kerül (akit Demi Moore játszik, minden különösebb erőfeszítés nélkül is jól), a habot a tortán pedig saját lánya jelenti, aki kétes körülmények között, elsősorban terhességre hivatkozva otthagyja egyetemét, viszont csakhamar gyilkossággal gyanúsítják meg. A különféle szálak jól összekuszálódnak Mr. Brooks előtt, de végül bámulatos precizitással bogozza ki azokat, a történetből pedig (még a némileg furcsán befogadható kettős finálé ellenére is) egy meglepően kellemes krimi kerekedik, a nézők legnagyobb megelégedésére.
         Bruce Evans rendező nem sok port kavart eddig hollywoodi körökben, a "Mr. Brooks"-ot megelőzően összesen egy további film fűződik a nevéhez, az is tizenöt éve történt már (az igazsághoz pedig hozzátartozik, hogy a "Bérgyilkosok" forgatókönyvéért is ő felel). Ezen moziját elnézve csak reménykedhetünk, hogy kicsit aktívabbá teszi magát a jövőben, hiszen úgy tűnik, Mr. Brooks alaposságához hasonlóan maga is megfelelő odafigyeléssel állította össze stábját, és ez további filmek előnyére válhat majd.

         Anélkül, hogy megint mélyen beleásnám magam a Hans Zimmer vezette Remote Control ifjú titánjainak vizsgálatába, muszáj vagyok mégis minden negatív előjel nélkül azt mondani, hogy Ramin Djawadi elektronikus score-ja nem javított igazán a "Mr. Brooks" összképén. Lehet, hogy elég nehéz elfogulatlannak lenni azon tény ismeretében, hogy hány zseniális zeneszerző hever parlagon mostanság (vagy kerül méltatlan produkció közelébe), de az sem segített a film erősen tévésorozatszagú aláfestésének megítélésében, hogy a Brooks feleségét alakító Marg Helgenberger személyében állandóan a "Helyszínelők" című népszerű sorozat jutott eszembe. Amit Djawadi a filmhez alkotott, az nem nyújtott többet bármilyen hasonló nyomozós epizód muzsikájánál, és ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy ettől még ne lenne jó, csak épp az ötlet és az egyediség hiányzik belőle, ráadásul a film érzésem szerint sokkal többet érdemelt volna ennél a visszafogott, huszonegyedik századi, technikaalapú zenénél. A kettős személyiség, a hidegvérű gyilkosság érdekes zenei megoldásokat kívánna, nem pedig samplerkönyvtárakból viszonylag egyszerűen összeállítható tételeket. Leginkább akkor vált hangsúlyossá a hiány, amikor felcsendült a The Veils által előadott "Vicious Traditions" című dal, az volt ugyanis az egyetlen olyan pont az egész film során, ahol a zene kifejezetten kiemelte a hozzá kapcsolódó jelenetet. Régi korok nagy zeneszerzőitől azt szoktuk meg, hogy olykor elég egyetlen jól megírt téma ahhoz, hogy még egyedibbé varázsolja a produkciót, amihez készült, s olykor nincs is több munka vele, mint a megfelelő helyeken, apró variálásokkal visszaismételgetni azt. A "Mr. Brooks" hangulatán egy rutinos zeneszerző csuklómozdulata szerintem ezerszer többet ért volna, mint számítógépes panelek hibátlan összeszerkesztése. Nem lenne igazságos, ha bármivel is bántanám a score-t vagy annak létrehozóját, de a filmet követő hiányérzetem túl erős ahhoz, hogy a kiadott albumnak valaha is esélyt adjak.


    Tihanyi Attila
    2007.11.17.




    Tracklista:

      1. One Last Question (0:43)
      2. Vicious Traditions (4:46) *
      3. Regrets of an Artist (2:08)
      4. The Thumbprint Killer (4:44)
      5. Addiction (2:43)
      6. Hallway Burial (2:03)
      7. Detective Atwood (2:24)
      8. Unwelcome Partner (3:16)
      9. Suicide Note (3:05)
    10. Decision (5:01)
    11. Meet Meeks (3:42)
    12. Her Story (2:24)
    13. Are We Alone (1:38)
    14. Realization (1:42)
    15. A Clue (3:35)
    16. Mr. Brooks (3:31)
    17. Graveyard Standoff (3:36)

    * előadja: The Veils



    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Bourne Identity

    The Interpreter

    Open Season

    Rest Stop

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam