FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Die Motorrad-Cops: Hart Am Limit (Justin Caine Burnett, Matthias Weber, Hans Zimmer)

    Filmek alatt hallott zenék



       DIE MOTORRAD-COPS: HART AM LIMIT   (2000-2001)
       Motoros zsaruk


      

       zene: Justin Caine Burnett, Matthias Weber, Hans Zimmer
       kiegészítő zene: Geoff Zanelli







         A hazai televíziós társaságok által felvásárolt töménytelen mennyiségű, nem utolsósorban pedig végeláthatatlan epizóddal rendelkező brazil, illetve amerikai sorozatokhoz lassan felzárkóznak a német produkciók is. Válogatni van miből, így ha épp nem egy csúcsszuper, forradalmian új edény, vagy masszírozógép megvásárlásának céljából kalandozik ujjunk a távirányítón, akkor esetleg szembetalálhatjuk magunkat a "Motoros zsaruk" című német akciókrimi-sorozattal, amelyben egy három motorkerékpárosból (Tom, Kai és Sunny), illetve vezetőikből álló rendőri egység igyekszik a legkülönfélébb bűncselekményeket felderíteni, a tetteseket pedig rács mögé juttatni.
         A 2000-ben készült bevezető epizódot további 23 rész követte, ami összesen hét rendezőt emésztett fel. Számomra ezt a produkciót az emeli ki az átlagos sorozatok masszájából, hogy gondosan kivitelezett akciórészekkel, illetőleg az ebből adódó profi kaszkadőri munkákkal, pirotechnikai látványosságokkal van teletűzdelve.
         Az ilyen alkotások mindig alkalmasak arra, hogy a zenei pályán még csak bicegő szerzők tanulhassanak, ugyanis annak ellenére, hogy az epizódok játékideje rövid, többnyire ugyanazokat a hangulatelemeket igényelik, mint az egészestés filmek - a lényeg, hogy az "olcsó kezdőknek" a készítők mankót biztosítsanak. Eme feladatra a németek saját honfitársukra, Hans Zimmerre gondoltak, aki készséggel segített: eleinte csak a főtémát, illetve pár akciótételt szerzett, majd egyes epizódok esetében további zenékkel is gazdagította a képsorokat. Az így létrejött mankó ellenére azonban a legtöbb muzsika Justin Caine Burnett és Matthias Weber nevéhez fűződik, melyek abszolút egybeolvadnak a Zimmertől megszokott hangzásvilággal. Némely jelenet alatt nagyon érződik a szintetizátorok okozta "műanyag hangzás" - leginkább a főtéma esetében érzékelhető -, de amennyire lehetett, igyekeztek az élőhangszeres előadásmódot megtartani (gondolom annak függvényében, hogy épp mennyi idő volt a zene megírására, illetőleg milyen, már meglévő samplerek kerültek ismételt felhasználásra). A két, elsőre ismeretlennek tűnő komponista már jópár, többnyire másodvonalbeli produkciót tudhat maguk mögött, és ez a háttér a szériához szerzett tételek viszonylagos kiforrottságán is látszik. Ugyan a fiatal szerzőpáros filmográfiája többnyire sorozat-, játék- és kiegészítő zeneszerzőre való jelzőkkel van megtűzdelve, véleményem szerint hamarosan egyre több német alkotás kapcsán találkozunk majd velük.


    Kulics László
    2006.01.09.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Knight Rider
    The Best of Don Peake: volume 1


    Knight Rider - The Stu Phillips Scores

    The Rock

    Team America: World Police

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam