FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters  Outland  Children of Dune  Only the Brave  Under Siege 2: Dark Territory
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A "Szörnyek keringője" filmzenéjéről    MUSIC FOR THE FILM - MONSTER'S BALL   (2001)
       A "Szörnyek keringője" filmzenéjéről



       zene: Asche & Spencer
       kiadás éve: 2003
       kiadó: Lions Gate / Budapest film
       játékidő: 8:17







         A "Szörnyek keringője" zenéjét a számunkra is kissé titokzatos Asche & Spencer csoport szerezte, akik különleges módszerekkel, és tucatnyi zeneszerző folyamatos együttműködésével hoznak létre emlékezetes melódiákat. A film DVD-változatán megjelent körülbelül nyolcperces kisfilm a csapat műhelyébe enged érdekes bepillantást, ahol a szokásos tiszteletköröket mellőzve tényleg a zenéről szól minden. A film során a rendező mellett a csapat több komponistája is beszámol tapasztalatairól, és egy különleges előadásra is sor kerül...
         A rövidfilmet Mark Forster rendező nyitja, aki kifejti, hogy a jó filmzenét sosem veszik észre a nézők, pont úgy, ahogy a kamera jelenléte sem tudatosul bennük. Miután az Asche & Spencer többi tagja is kifejti, hogy miért jó láthatatlan / hallhatatlan zenét írni, az egyéni megszólalók azért illusztrálják, hogy a zenének igenis kulcsszerepe van ebben a filmben (is). Thad Spencer, Richard Werbowenko és Chris Beaty zeneszerzők mesélnek a filmmel kapcsolatos érzéseikről, illetve arról, hogy hogyan választották ki a hangulati elemeket. A minimalista megközelítést úgy érték el, hogy szándékosan megkötötték saját kezüket, és csupán az előre megbeszélt pár hangszerre írták a zenét. Werbowenko és Beaty helyben bemutatják, hogyan lesz az elektromos gitár hangjából modulátorok segítségével a felismerhetetlenségig elnyújtott ambienteffekt. A rövidfilmre amúgy is jellemző az ilyen demonstrációs jelleg: szerencsére a játékidőnek több mint a felét a stúdiókban töltjük, miközben a zenészeket figyelhetjük meg munka közben, ahogy épp a kiválasztott jelenetekhez gyakorolnak. Míg más dokumentumfilmekből megszokhattuk, hogy a karmesterek hatalmas kivetítővászon előtt vezényelnek majd százfős zenekarokat, addig itt pár komponista egy fogorvosi váróhoz hasonló szobában ül, és egy kisképernyős tévén követi a filmet, amihez improvizálnak. A kollaboráció az Asche & Spencer másik jellemző tulajdonsága - mivel egyszerre minimum három zenész tartózkodik egy szobában, mindig lehet ötleteket, tanácsokat és visszajelzéseket kérni hozzáértő kollégáktól.
         A rövidfilm végére még egy érdekes függelék került. Az eddig szereplő három zenész összeül, és együtt tekintik meg a film utolsó jelenetét, elmagyarázva, hogyan készült az az egy darab zeneszám, és mennyi munka van még egy ilyen rövid felvétel mögött is. Beaty a gitárjával még élőben is kíséri a jelenetet, és pár új ötletet is kipróbál. A DVD-hez mellékelt kisfilm összességében nagyon hasznos extra, és érdekes bepillantást nyújt az alternatív zeneszerzés kulisszái mögé.


    Hubai Gergely
    2007.03.02.



        Vissza

    További kritikáink
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam