FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Madagascar - Escape 2 Africa (Hans Zimmer, will.i.am)    MADAGASCAR - ESCAPE 2 AFRICA   (2008)
       Madagaszkár 2.


      

       zene: Hans Zimmer; will.i.am
       vezényel: Gavin Greenaway
       kiadás éve: 2008
       kiadó: Geffen Records
       játékidő: 49:27




         Visszatért a furcsa négyes (kikben tulajdonképpen csak lábaik száma a közös), hogy újabb kalandokra induljanak. Garázdálkodásuk helyszíne ezúttal a fekete kontinens, ahová Alex, az oroszlán, Marty, a zebra, Gloria, a víziló és Melman, a zsiráf, a pingvinek által összeeszkábált repülőgéppel Madagaszkárról indulva esnek be (szó szerint) látogatóba.
         Mindannyian ismerjük azt a régi rajzfilmes hagyományt, miszerint a főhős mellé feltétlenül szükséges egy papíron humorosnak tűnő, ám sokszor nemcsak a főhőst, hanem a nézőt is idegesítő társ. Ahogy azt már az első részben kitapasztalhattuk, itt maguk a főszereplők azok, akik különösen idegesítőek, és mivel egy helyett meg vannak négyszerezve, egyedül a pingvinek menthetik meg a helyzetet, akik két film és egy kisfilm ellenére sem váltak annyira unalmassá, mint mondjuk a "Jégkorszak" apró makkvadásza. Feledhetetlen poént tőlük sem kapunk, azonban a film nézése közben kifejezetten olyan érzésem volt, mintha a frakkosok jeleneteit egy humorérzékkel rendelkező csapat írta volna, a többi szereplőnek pedig a gyártó Dreamworks ellenlábasai írtak volna viccesnek szántakat. A film egészét tekintve ezúttal már létezik azért egy történet, és akad szórakoztató mozzanat is (na nem a harcművész öregasszony megmozdulásait tartom ilyennek, hiszen ezeken hat évtől felfelé már inkább feszeng az ember), ám mintha az egész csak amiatt született volna, hogy legyen egy kapocs az első és a tervezett harmadik epizód között.

         Hans Zimmer nem először működött együtt olyan alkotóval, aki elsősorban nem filmes körökben mozog. Ennek a szokásának a legmaradandóbb példája a "Szilaj - A vad völgy paripája" című rajzfilm, mely alá nagyszerű zenét írt Bryan Adamsszel közösen, amiben a score kiváló szimbiózisba lépett a betétdalokkal. Ezúttal will.i.am-mel, a Black Eyed Peas tagjával dolgozott együtt, ám az eredmény az említett filmzenétől, és a Zimmernek Oscar-díjat hozó "Az Oroszlánkirály" zenei anyagától némileg távolabb áll. Az első epizód aláfestése nem nagyon nyerhette el a Zimmer-rajongók tetszését, hiszen a score lemezre került része jelentéktelen időtartamú lett, és már a filmben sem volt különösebben izgalmas. A helyzet ezúttal javult, nem az jön át, hogy csak gyorsan össze lett dobva a produktum, mint korábban - talán Zimmer és féltucatnyi társszerzőjének csapata most komolyabban vette a feladatot.

         Az instrumentális részt tekintve egyből feltűnhet az, hogy rengeteg újdonságot azért nem hordoz magában a második eresztés, akad érthetően ismétlődés is, de szerencsére az újrahasznosított motívumok nem voltak rosszak már eredetileg sem. Amit korábban a lendületes "Zoosters Breakout"-ként ismertünk meg a "Madagaszkár"-ban, azt itt a "Once Upon a Time in Africa" és a "Rescue Me" képében kapjuk meg variálva, az új betétdalok taktusait is beolvasztva, a "Foofie"-ban és a "Monochromatic Friend"-ben pedig andalgósra hangszerelve. A score további részei viszont már nem lettek túl emlékezetesek. A "Party! Party! Party!" egy Zimmertől csak ujjgyakorlatnak tekintendő modern afrikai kórusos dal, a "Volcano" tipikusan az a darab, amihez hasonlókkal Ryeland Allison és remixfanatikus társai rondítják össze a Zimmer-albumok legvégét, és Heitor Pereira pengetős "Chums"-a is feledhető. Jutott szerep paródiáknak, mint a "New York, New York" tangóharmonikás átirata, vagy Ennio Morricone főtémája "A jó, a rossz és a csúf"-ból, mely amolyan polkás-rajzfilmes köntösbe lett bújtatva. Két népszerű, és jól ismertségük ellenére máig kedvelhető dal, a Bostontól a "More Than a Feeeling", valamint Barry Manilow-tól a táncdalfesztiválos jellegű "Copacabana (at the Copa)" színesíti még az albumot, amiket a pingvinek mindig a legjobbkor indítanak el a repülőgép (roncsának) pilótafülkéjében.
         Will.i.am. nevéhez egy-két betétdal fűződik. A "The Traveling Song" és a "Best Friends" még határozottan tetszenek is, bár ebben Zimmer keze is benne van, mert e két felvétel (valamint az "Alex on the Spot") a már tárgyalt "Zoosters Brekaout" és az első részhez készített instrumentális "Best Friends" zenei alapjára íródott. Azaz will.i.am olyan zenére rakott szöveget, mely korábban már önmagában is megállta a helyét, ennek köszönhető a baráti végeredmény. "A Big and Chunky" a bájgúnár víziló dala, egy hörgő hangon előadott funky, a másik vízilódal, a "She Loves Me" ellenben már fárasztó. Igen problémás pontnak tartom az "I Like to Move It"-ot. Az egyszámos Reel 2 Real hajdani sikerét, amit mellesleg "Riszálom úgyis" címen nálunk már mindenki megunhatott a dalt felkaroló rádiók jóvoltából, a legizgágább (pedig akad néhány ilyen) szereplő, Julian király, azaz Sacha Baron Cohen adta elő a "Madagaszkár"-ban. Itt will.i.am dolgozza fel, csak ami elsőre még talán szórakoztató volt, itt már nem az, de sajnos harmadjára is meg fogjuk kapni, mert egyfajta, a nézőkkel összekacsintós csúcspontnak gondolhatják a rajzfilm alkotói.

         A hanganyagot én úgy tekintem, mint a "Madagaszkár" villámgyorsan összedobottnak ható soundtrackjének egyfajta utólagos korrekcióját. Ami azon jó volt, azt itt is megkapjuk szöveggel és/vagy átdolgozott, továbbgondolt formában, s mivel pár betétdal korábbi szimfonikus zenéken alapul, ezekről elmondható, hogy még talán jobbak is, mint a külön ide írt új score-részek. Hans Zimmer pályáján ez persze csak egy könnyed állomás, aminél mindenféle tét vagy komolyabb rákészülés nélkül dolgozhatott. E soundtrack valószínűleg sosem fog rajongóinak kedvencei közt szerepelni, és ebben szépen csatlakozott is az első rész CD-jéhez.


    Bíró Zsolt
    2009.09.02.




    Tracklista:

      1. Once Upon A Tme In Africa (3:50)
      2. The Traveling Song - will.i.am (3:25) *
      3. Party! Party! Party! (3:31)
      4. I Like to Move It - will.i.am (3:41)
      5. The Good, the Bad and the Ugly (0:52)
      6. Big and Chunky - will.i.am (3:21) *
      7. Chums - Heitor Pereira (2:16)
      8. New York, New York (1:30)
      9. Volcano (2:50)
    10. Rescue Me (3:36)
    11. More Than A Feeling - Boston (4:45)
    12. She Loves Me - will.i.am (1:43) *
    13. Foofie (2:39)
    14. Copacabana (At The Copa) - Barry Manilow (4:06)
    15. Monochromatic Friends (2:59)
    16. Best Friends - will.i.am (2:25) *
    17. Alex on the Spot (1:58)

    * írta: Hans Zimmer & will.i.am



    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter

    Kulics László

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila          nem értékelte




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Home on the Range

    Madagascar

    The Madagascar Penguins
    in the Christmas Caper


    The Lion King

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam