FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Lights Out (Benjamin Wallfisch)

    Filmzenékről röviden



       LIGHTS OUT  (2016)
       Amikor kialszik a fény


      

       zene: Benjamin Wallfisch
       kiadás éve: 2016
       kiadó: WaterTower Music
       játékidő: 41:29





         A filmzene eleve rétegműfaj, és ezen belül további réteget jelentenek a horrorok aláfestései. Ezeket albumként végighallgatni nemegyszer komoly erőpróba, bár a mozgóképes élmény felidézését maradéktalanul segíti, ha a hirtelen felcsattanásokkor később újra megijedünk, immár a soundtrackkel ismerkedve. Mindenesetre ilyesmit inkább ne is hallgassunk vezetés közben, mert még ha azt be is veszik, hogy egy váratlanul felbukkanó őz miatt rántottuk félre a kormányt, egy horrormuzsikára fogni a szalagkorlátra csavarodást már meglehetősen szerencsétlenül hangzik. A Dario Marianelli (Vágy és vezeklés) mellett hangszerelőként és karmesterként feltűnt Benjamin Wallfisch score-ja a felcsavarodós kategóriára példa.
         A csak sötétben felbukkanó rémalak elleni családi küzdelemről szóló mozi (mely révén David F. Sandberg az azonos című, háromperces rövidfilmjét húzhatta szét másfél órára) filmzenealbumára került darabokat két csoportba lehet osztani. A csendesebb, leginkább James Newton Howard stílusára emlékeztető, zongoraszóra épülő részek alapján egy tipikusan baljós filmes életképet képzelhetünk magunk elé: ősz van, a lehullott leveleket egy nyikorgó hinta felé fújja a feltámadó szél egy kihalt udvaron, meg-megszólaltatva a ház tornácán lévő szélcsengőt is. Már Wallfisch ide sorolható kompozíciói körében sem találunk túl érdekfeszítőt, ami hatványozottan igaz a rémisztőnek szántakra. Ilyen végeredmény hallatán persze nem mindig a komponistákat kell okolni, hiszen ha egy film nem hidegrázós hangulattal, hanem főként hirtelen ijesztgetéssel próbál hatni, ahhoz idomulnia kell a zeneszerzőnek is. Itt pedig aztán van idomulás bőven, lévén hogy sokszor váratlan, robbanások közbeni flexelésre emlékeztető hangorkán és sikító vonósok ugrasztják fel székéből a hallgatót a fenyegető atmoszférájú trackekben. A probléma az, hogy a minőségi horrorzene nem innen kezdődik, hiszen talán nincs is könnyebb dolog, mint váratlan hanghatásokkal - vélt - eredményt elérni. Wallfisch egyébként értékeset is képes alkotni, de eddigi filmzenei pályafutásának ellentmondásosságát jól jellemzi, hogy 2013-as évértékelésemben a legjobbak és a legrosszabbak kategóriájába is bekerült egy-egy zenéje. Míg az Istenek kalapácsához írt score-ja szimplán hallgathatatlan, a Nyár februárban aláfestésének minőségét tökéletesen jelzi, hogy egy klasszikus zeneművek megjelentetésében nagy múltra visszatekintő kiadó hozta ki.


         Kiemelkedő tétel: Mulberry Hill


    Bíró Zsolt
    2016.07.30.




    Tracklista:

      1. Keep the Lights Out (2:57)
      2. Rebecca's Theme (2:53)
      3. Goodnight Martin (1:20)
      4. Help Him or Hurt Her (1:35)
      5. Mulberry Hill (3:19)
      6. Diana (2:22)
      7. Three of Us (1:53)
      8. She's Real (2:57)
      9. Safeguards (1:43)
    10. Stay Away (1:04)
    11. Sophie's Mind (5:19)
    12. We Need to Find More Light (4:23)
    13. Basement (2:41)
    14. Final Attack (3:08)
    15. No You Without Me (2:04)
    16. Lights Out (1:51)





    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam