FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters  Outland  Children of Dune  Only the Brave  Under Siege 2: Dark Territory
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Kisfilm a "Lány a vízben" utómunkáiról    LADY IN THE WATER: POST AND CLOSING   (2006)
       Kisfilm a "Lány a vízben" utómunkáiról



       zene: James Newton Howard
       kiadás éve: 2007
       kiadó: Warner Home Video
       játékidő: 7:36







         A "Lány a vízben" óta mindenki számára ismert az a történet, amelyet M. Night Shyamalan a gyermekeinek mesélt lefekvés előtt. A rendező mostani mozija a filmesztétáktól és rajongóitól egyaránt sok negatív kritikát kapott, ami nem csoda, hiszen eddigi alkotásaihoz képest ez egy lényegesen egyszerűbb, tanulságos történet, aminek középpontjában a Mese névre hallgató nimfa (Bryce Dallas Howard) és egy társasház lakói (élükön a Paul Giamatti által alakított gondnokkal, Clevelanddel) állnak. Persze azért szép számmal akadnak olyanok is, akiket a film megfogott - jómagam is ez utóbbiak csoportjába tartozom.
         Az 1999-es "Hatodik érzék" óta már sejthető: ha egy projekt kapcsán Shyamalan neve merül fel, akkor annak zeneszerzője nem más lesz, mint James Newton Howard, akinek a "Lány a vízben" immáron az ötödik kollaborációja az indiai származású rendezővel. A film nemrég megjelent DVD-változatának extrák között egy olyan, utómunkálatokat taglaló rövidfilm is található, ami betekintést enged az alkotás végén látható sas animációjának elkészítésébe, a vágásba, továbbá tartalmaz egy szinte elmaradhatatlan rendezői összegzést is, s mindezek mellett pár gondolat erejéig a filmzene megszületésének kulisszatitkaiba is beavat minket - igaz, ez utóbbi csak szűk két percig tart.
         "Kihagyom azt a fázist, amit mások nem szoktak, mikor is a komponistának adnak egy előzetes zenei anyagot, ami vezetőül szolgál." - nyilatkozza Shyamalan, akiben több korábbi filmjénél is felmerült már, hogy elhagyja alóla a zenei kíséretet, vagy csak rendkívül kis mértékben támaszkodik rá (így gondolta például a már említett "Hatodik érzék" esetében, és a "Jelek"-nél is). Persze ahhoz, hogy egy filmkészítő el tudja hagyni az úgynevezett temp score-t, szüksége van egy olyan kaliberű komponistára, mint amilyen Newton Howard is. A Hollywood Studio Orchestra vonósszekciójának főtéma-gyakorlásáról, a zárójelenet alatt felcsendülő tétel (ami a filmzenealbumon a "The Great Eatlon" címet viseli) felvételéről, valamint a Todd-AO stúdió fülkéjében ülőkről bevágott képsorok között néhány mondat erejéig a komponista is szóhoz jut, azonban az idő szűke miatt nem sokat hallani őt. Annyit azért megtudhatunk tőle, hogy már a forgatás kezdete előtt megírta a főtémákat, ami nagy előnynek számít, hiszen így több idő jut annak finomítgatására, részleteinek kidolgozására (ennek ellenkezőjét Peter Jackson "King Kong"-ja kapcsán már volt alkalma megtapasztalnia). Ám minthogy egy összevont kisfilmről van szó, bővebb információra, különleges érdekességek ismertetésére sajnos nem maradt idő.


    Kulics László
    2007.03.10.



        Vissza

    További kritikáink
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam