FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Bad Boys for Life  The Final Countdown  Mandy  The Aeronauts  Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker  Star Wars - Episode VIII: The Last Jedi  Bosch  Jerry's Recall  Home Alone  The Dark Crystal: Age of Resistance - Vol. 1
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Kisfilmek a "King Kong" zenéjéről    MUSIC - KING KONG   (2005)
       Kisfilmek a "King Kong" zenéjéről



       zene: James Newton Howard
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Universal Studios
       játékidő: 4:38 + 4:52







         2005 egyik legnagyobb filmzenei botránya az óriásmajom kalandjait érintette, Peter Jackson rendező ugyanis úgy érezte, hogy Howard Shore zenéje nem megfelelő az új feldolgozáshoz. Bár három "A Gyűrűk Ura"-filmet végigdolgoztak, Jackson mégis elbocsátotta Shore-t, így a körülbelül háromórányi új zenét James Newton Howardnak kellett megírnia hatalmas sebességgel. A "King Kong" DVD-lemezén össszesen harmincöt poszt-produkciós kisfilm szerepel, melyek eredetileg a film hivatalos oldalán jelentek meg letölthető formátumban. Ezekből összesen kettő foglalkozik a zenével úgy, hogy Howard Shore nevét és a kidobott zenét egyszer sem említik!
         Az első kisfilm öt héttel a bemutató előtt készült: James Newton Howardot látjuk munka közben, saját stúdiójában. A zeneszerző szintetizátoron komponál, és azon mutatja be a folyamat lényegét. A kisfilm nagyrészében az MGM zenei színpadán vagyunk, ahol éppen öt napig dolgoznak az éppen aktuális felvételeken. A "King Kong" aláfestését eredetileg Új-Zélandon vették volna fel, így nem béreltek amerikai stúdiót, a visszautasítás után azonban már Amerikában dolgoztak a zenén, a score-t pedig ott vették fel, ahol épp volt pár szabad nap. A sietséget persze nem magyarázzák meg a zenei stáb tagjai, akikkel villáminterjúk készültek a felvételek szüneteiben.
         A második kisfilm egy interjúval kezdődik: Peter Jackson videón keresztül beszélget James Newton Howarddal, mivel a film forgatása során addig még sohasem találkoztak! A rendező Új-Zélandon, a zeneszerző pedig Los Angelesben egyensúlyoz egy-egy csésze kávét, nyilvánvalóan nem volt sok pihenésben részük. További felvételeket látunk egy új stúdióból, ahol pár napig a Todd-AO-ban vesznek fel olyan zenéket, melyek huszonnégy órával korábban még a zeneszerző képzeletében sem léteztek. Újabb villáminterjúk illusztrálják az őrületes tempót, ahogy hatalmas adatcsere zajlik Új-Zéland és Los Angeles között. Csoda, hogy maradt idő a kisfilmek elkészítésére.
         A hivatalos "King Kong"-weboldalon létezett egy harmadik kisfilm is, amit leszedtek onnan, és a DVD-re sem került fel. Ebben még Howard Shore szerepelt, és nyilatkozott elismerően a zenéről, valamint az új-zélandi zenekarról. Egy rövid részlet erejéig a visszautasított zenét is lehetett benne hallani, amit éppen Shore vezényelt a stúdióban. Nagy kár, hogy ez a kisfilm már soha nem lesz elérhető, illetve, hogy a stáb többi része erről az érdekes esetről nem beszél. A két kisfilm így nem hat teljes egésznek - bár látjuk a fantasztikus tempót a zenék felvételénél, azt senki nem magyarázza el az átlagnézőnek (aki talán nem is hallott az esetről), hogy miért kell öthónapnyi munkát öt hét alatt elvégezni. Mindkét kisfilmhez tartozik magyar felirat is.


    Hubai Gergely
    2007.02.19.



        Vissza

    További kritikáink
  • Robocop
  • Charlies Angels
  • Dick Tracy
  • Rambo: Last Blood
  • Attila
  • The Beyond (L'Aldila)
  • Ready or Not
  • Gemini Man
  • Dora and the Lost City of Gold
  • Watchmen
  • Angel Has Fallen
  • Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw
  • True Lies
  • Shaft (1971)
  • Shaft (2019)

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam