FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Invisible (Marco Beltrami)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE INVISIBLE   (2007)
       Láthatatlan


      

       zene: Marco Beltrami és különféle előadók
       kiadás éve: 2007
       kiadó: Hollywood Records






         David S. Goyer neve igen patinás Hollywoodban, hiszen a "Dark City", a Penge-trilógia, a "Batman: Kezdődik!" vagy "A sötét lovag" forgatókönyve mind az ő tollából ered, tehát nem lehet rá azt mondani, hogy nem ért a pörgős, sötét erőktől duzzadó történetekhez. Ezzel szemben valahányszor rendezői feladatokat próbál ellátni, mindig nagyon hamar forró lesz ülepe alatt a szék, mert a "Penge: Szentháromság" a széria leggyengébb darabja, a szóban forgó tinithriller pedig egész egyszerűen rossz. A "Ghost" alapötletét segítségül véve a sztori szerint egy alig kedvelhető fickó az élet és halál közti szellemi dimenzióba kényszerül, miután az iskola hírhedt bandája nagyon megveri a közeli erdőben. Az, hogy végül melyik irányban folytatódik sorsa, azon múlik, megtalálja-e valaki a tetszhalott testet. Ehhez ő, mint láthatatlan szellem, minden lehetséges módszert be kell, hogy vessen, ami ugye egy fizikailag nem létező embertől nem kis feladat. A borzasztóan eredeti történethez hozzájön a főszereplő Justin Hawtin antipatikus játéka, és ha nem lenne látható mellette az egzotikus szépségű Margarita Levieva (aki mellesleg a bárgyú forgatókönyv szerint az a bandavezér lány, aki korántsem meggyőző testi fölénye ellenére a halálos rúgást méri antihősünkre), valamint a többre érdemes Marcia Gay Harden, garantáltan az égvilágon semmilyen maradandó élményt nem hozna ez a produkció.

         Szegény Marco Beltraminak ez pedig már megint egy olyan állomás a karrierjében, ahol aztán pláne nem rajta múlt a film sikere. Sőt, az egyébként katasztrofális hangulatú kemény rockbetétek mellett szinte oázisszerű megnyugvást jelentenek az érezhetően valódi zenekarral felvett, többnyire drámai szerzeményei. A misztikum kifejezésére csak minimális elektronikai segédletet használt, rendre jól illeszkedő vonósharmóniák csendülnek fel a dramaturgiailag fontos pillanatokban, és noha markáns, egyértelműen kiemelkedő témákkal nem találkozunk, a szerencsétlen filmhez nagyon jó hangulatú score-t komponált. Még csak azt sem lehet mondani, hogy összecsapott munka lenne, habár ezzel párhuzamosan - elnézést a műfaj szerelmeseitől, de - a metálborzalmak véleményem szerint semmilyen formában nem segítik a látványt. Az ezt összeállító zenei szerkesztőt lelkiismeret-furdalás nélkül eltiltanám a pályától, ha azt az egy, káprázatosan telitalálat nótát a Suicide Sports Clubtól be nem válogatta volna. A "02-20 Boy" eredetileg "02-20 Girl" címen íródott, a zenekar pedig csak a film kedvéért variálta át a szöveget, és egész egyszerűen hibátlan abban a jelenetben, amikor Nick szembesül újszerű állapotával (a dalért megéri utánanézni a zenekar "Electric Mistress" című albumán).

         Az albumon teljesen természetes módon egyetlen score-track sem kapott helyet, külön kiadásról Beltrami zenéjével pedig ne is álmodjunk, egy minden tekintetben ekkora bukta esetében nyilván egy centet nem ér meg a lemezkiadóknak foglalkozni a dologgal. Nagy kár érte, egy szolid félórás lemezre simán vevő lennék, mert ezerszer rosszabb muzsikák is napvilágot látnak. Érdekes módon a Hollywood Records által kiadott válogatásalbum valamiért out of print lett ezalatt a szűk egy év alatt, normális tracklistát és játékidőt pont emiatt nem nagyon lehet találni. A számomra befogadhatatlan betétdalok, illetve az egy, fentebb említett kivétel karöltve Beltrami zenekari szerzeményeivel mégis olyan arányban állnak, hogy egy erős közepest megérjen a film zenéje (az értékelésem is az összélményre vonatkozik, nem a megjelent soundtrackre). Ám ha valaki eddig még nem találkozott a filmmel, kizárólag a két női szereplő, valamint a komponista elfogadható aláfestése miatt tegyen csupán egy próbát.


    Tihanyi Attila
    2008.10.10.




    Tracklista:

      1. Music for a Nurse - Oceansize
      2. Fashionably Uninvited - Mellowdrone
      3. Wolf Like Me - TV on the Radio
      4. Under Pressure - Kill Hannah
      5. Bliss - Syntax
      6. Open Your Eyes - Snow Patrol
      7. Body Urge - The Great Fiction
      8. Taking Back Control - Sparta
      9. 02-20 Boy - Suicide Sports Club
    10. Stars & Sons - Broken Social Scene
    11. Weak & Powerless - A Perfect Circle
    12. Caterwaul - And You Will Know Us By the Trail of Dead
    13. I Will Follow You Into the Dark - Death Cab for Cutie
    14. Perfect Memory - Remy Zero
    15. You're All I Have - Snow Patrol

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Batman Begins

    Blade: Trinity

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam