FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - In Too Deep (Christopher Young)    IN TOO DEEP   (1999)
       A bűn mélyén


      

       zene: Christopher Young
       vezényel: Pete Anthony
       kiadás éve: 1999
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 37:44




         Vannak, akik szerint "A bűn mélyén" egyike azon rosszul sikerült moziknak, amelyek azt mutatják be, milyen az alvilág, s miként élnek benne annak nem éppen barátságos urai, és vannak, akik szerint ez egy átlagos film, ami ahhoz kevés, hogy lebilincselje, és újbóli megtekintésekre ösztönözze a nézőt, de egyszer elmegy. Az Omar Epps (aki napjainkban Dr. House kollégáját, Dr. Foremant alakítja) és LL Cool J főszereplésével készült film azt követi nyomon, miként igyekszik leleplezni egy zöldfülű, beépített rendőr (Epps) Cincinatti legnagyobb drogterjesztő hálózatát, illetve annak vezetőjét (Cool J). Miközben - a forgatókönyvíróktól egyáltalán nem meglepő szálvezetésként - saját kollégáival és önmagával is meg kell küzdenie, hiszen ahogy telik-múlik a második énként töltött ideje, úgy vértezi fel egyre inkább magát azon tulajdonságokkal, amellyel az általa üldözöttek rendelkeznek.
         A Dimension Films égisze alatt és Michael Rymer ("A kárhozottak királynője") rendezésében készült alkotás sztorija túlontúl sok újdonságot, meglepő fordulatot nem rejt magában, és mivel a celluloidra felkerült végeredmény sem sikerült úgy, hogy olyan kiemelkedő, emlékezetes produkcióvá váljon, mint mondjuk a két évvel korábban forgatott "Fedőneve: Donnie Brasco", "A bűn mélyén" tulajdonképpen mára a feledés homályába veszett.

         A krimi aláfestéséről Christopher Young gondoskodott, akinek abból a szempontból számított a megszokottól eltérő vállalkozásnak ezen megbízás, hogy beleszőhette művébe, illetve egyik fő motívumaként alkalmazhatta a Frank Fitzpatrickkel és David Hollisterrel közösen szerzett "Give Me a Reason" című dalának instrumentális részleteit. Ez egy fontos kapcsolódási pontot jelentett számára a felhasznált betétdalok és az általa készített score között, hiszen ebből adódóan kellő átmenetet (egyfajta hidat) tudott biztosítani e két irányvonal között. Míg az instrumentális részeket a Varése Sarabande jelentette meg, a nem éppen szófukar dalok csokorba szedését a Sony Music vállalta magára, s a filmhez olyan jól sikerült Fitzpatricknek összeválogatnia a dalokat (olyan előadóktól, mint 50 Cent, Mobb Deep vagy R. Kelly), hogy soundtrackje a Billboard Top 200-as listájának huszonnyolcadik helyén landolt. Ám míg ez a változat ilyen érdemekkel büszkélkedhetett, addig a score már a megjelentetéshez vezető úton olyan jogi akadályba ütközött, melynek eredményeként a Varése csak egy csonka albummal tudott előállni, amellyel a kiadó, illetőleg a komponista egyaránt elégedetlen volt.

         Az imént emlegetett jogi probléma (amit kevésbé árnyaltabb megfogalmazásban nyugodt szívvel nevezhetünk a zöldhasúak által irányított érdekütközésnek) a "Give Me a Reason" dal licenszével volt, amely a Sony fennhatósága alá tartozott, és annak ellenére sem engedték, hogy a betétdalos album mellett a Varése-féle kiadványra is felkerüljön, hogy teljes mértékben tudatában voltak a ténynek, miszerint ez Young művének egyik alappillére, amely nélkül szerzeménye veszít tematikusságából, összhatásából. A Sony ezen döntése azért értelmetlen, mert ha mindkét albumra felkerült volna a dal, nem vált volna a soundtrack eladásának kárára, hiszen aki a film alatti dalok miatt vesz CD-t, a tracklistával kezdi, hogy vajon rajta van-e az általa keresett szám, és az nem fog olyan albumot vásárolni, amin egy betétdal mellett a "music composed by" felirat díszeleg. A jogtulajdonosok azonban másként gondolták...
         A végeredmény ezáltal egy olyan kiadvány lett, ami sokkal inkább a feszült atmoszféra elektronikus elemekkel tarkított, szimfonikus zenekarra vetített változatára szorítkozik, s emellett csupán szó szerint vett ízelítővel szolgál a dinamikusabb részekből (a "Jay Ball Sweat" eleje, valamint a "Bust") - ami azért korántsem olyan hangzatos, mint a szerző keményebb akciózenéi -, illetve az R&B vonulatból. Mindez pedig két fel nem használt track, az "In Too Deep" és a "Missing Vocals" közé ékelődik, amikben nemcsak az a közös, hogy kihagyták a filmből őket, hanem az is, hogy jelen tételek az egyetlenek, amelyek egyértelműbb kapcsolatot mutatnak a dalok és a score között. Míg az előbbi egy jazzes darab (amihez még csak hasonlóval sem találkozunk a hátralévő játékidő során), és a projekt megszerzése céljából készült demóanyag, addig utóbbi az egyetlen, ami a "Give Me a Reason" dallamára épül. Ezt a duót leszámítva azonban, minthogy az R&B-sebb részek lemaradtak, csorbát szenvedett a mű egyénisége, karakteressége, ezáltal pedig az "In Too Deep" hallgatása közben nem azt kapjuk vissza, amit a film alatt hallunk, hanem épp olyan ujjgyakorlatnak hat, mint például az "Unforgettable", s egy teljesen átlagos thriller-muzsika képét nyújtja.

         A jogi csűr-csavarok végeredményeként megjelent score által létrejött keserű szájíz 2008-ban némileg enyhült, mégpedig oly módon, hogy Young kezdeményezésére létrehoztak egy úgynevezett "composer promo" albumot, ami egyfajta kiegészítésként szolgál a Varése kiadványához annak érdekében, hogy teljes képet kaphassunk arról, miként kötötte össze a szerzett zene és a dalok vonalát. A hiányolt betétdal (ami három változatban található meg rajta) mellett olyan tételek is felkerültek rá, amelyek több R&B-elemet tartalmaznak, ezáltal közelebb kerülünk a film világához, s a szerző elképzeléséhez. Az ideális persze az lenne, ha ebből a kettőből kerülne kiadásra egy végleges, komplex anyag...
         Addig azonban marad a Varése Sarabande szokásosan egyszerű körítéssel rendelkező korongja, amivel a "Missing Vocals" (mely címválasztás feltehetően a dalra történő támaszkodás eredménye), a "Tank Trips" és a "Frisco in the Trash" tételek okán érdemes megismerni, s legalább egyszer meghallgatni ezt a lemezt.


    Kulics László
    2011.07.05.




    Tracklista:

      1. In Too Deep (3:09)
      2. Cool J (2:15)
      3. Slam Guru (3:27)
      4. Hair Wind Shild (3:56)
      5. Thank Not (1:53)
      6. Wild Life (1:52)
      7. Suite 201 (2:49)
      8. Bust (2:30)
      9. God's Alive (Inside a Movie) (2:30)
    10. Ant Heel Blues (2:58)
    11. Tank Trips (1:38)
    12. Jay Ball Sweat (2:55)
    13. Frisco in the Trash (2:34)
    14. Missing Vocal (3:14)




    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Bíró Zsolt

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Jennifer 8

    Murder in the First

    The Score

    Untraceable

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam