FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Hostel (Nathan Barr)

    Filmek alatt hallott zenék



       HOSTEL   (2005)
       Motel


      

       zene: Nathan Barr
       vezényel: Allan Wilson
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 42:56




         Valahol Szlovákiában, egy lepusztult gyártelepen tevékenykedik egy külföldi turistákra specializálódott csoport, amely a néhány helybeli segítséggel foglyul ejtett világlátókat kvázi élveboncolásra ajánlja fel tehetős üzletembereknek, akik azt tehetnek velük, amit csak legszebb rémálmaikban megéltek - feltéve, ha meg bírják fizetni ennek borsos árát. Paxton (Jay Hernandez) és két cimborája is megtapasztalja ezt, amikor egymás után kötnek ki azon a helyen, ahol a felberregő láncűrész hangja sem bírja elnyomni a megváltásért üvöltő áldozatok kétségbeesett sikolyát.
         Eli Roth rendező ("Kabinláz") stílusa a horrorfilmek azon ágához tartozik, melynél az erőszak megnyilvánulásai kendőzetlenül véres jelenetekben öltenek testet. A "Motel" a lehető legöncélúbb trancsírozásokkal dolgozik: láthatóan mindent meg szeretne mutatni, ám végül a Quentin Tarantino bábáskodásával létrejött produkciónak nagyobb lesz a füstje, mint a lángja. Szinte hallani, ahogy kiabál, hogy észrevegyék, hiszen ha nem lenne benne ennyire magas az egy lakosra jutó levágott testrészek száma, már másnap sem emlékezne rá senki.
         Roth hozta magával a "Kabinláz" zeneszerzőjét, Nathan Barrt, aki érezhetően maradandóbb score-t szeretett volna létrehozni, mint előző projektjük során. Habár még korai lenne kedélyes vállveregetések után a levegőbe dobálni a szerzőt, vagy a horrorzenék megújítójaként szobrot emelni neki, munkája azért többet nyújt holmi ingerült hegedűfűrészeléseknél. Persze ez is filmfüggő horrorzene a javából, így néhány lassú (és természetesen nyomasztó) kivételtől eltekintve nem kell benne andalító pillanatokat keresni. A "Psycho"-ba illő motívumtól kezdve a zongora legmélyebb hangú billentyűit megdolgoztató témákon át egészen az idegőrjítő kakofóniáig akad itt minden, ami után egy horrorzenéket kedvelő mind a tíz véres ujját megnyalja. Ráadásul arról árulkodik az egész kompozíció, hogy a szerző nemcsak szorgalmasan tanulmányozta a Bernard Herrmann-i örökséget, de kezdi is érteni a lényegét, ami a jövője szempontjából mindenféleképpen ígéretes.


    Bíró Zsolt
    2006.05.27.




    Tracklista:

      1. Suite (3:00)
      2. Brothel (0:41)
      3. Guidebooks (1:19)
      4. Village (1:43)
      5. Spa (0:51)
      6. Pedicure (0:52)
      7. Tortury (2:15)
      8. Unwell (1:01)
      9. Achilles (0:47)
    10. Déja vu (0:46)
    11. Smokestack (1:03)
    12. Far from Home (1:03)
    13. Gallery (1:40)
    14. Mr. Serious American (2:21)
    15. Dreams (3:36)
    16. Trolley of Death (2:53)
    17. Elevator (3:56)
    18. Escape (1:45)
    19. Bugeye (4:06)
    20. Roadblock (1:55)
    21. Reflections (2:16)
    22. Follow (1:18)
    23. Revenge (1:49)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Darkness Falls

    The Dukes of Hazzard

    Egy ifjú zeneszerző útja a "megyéig" (interjú)

    House of Wax

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam