FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A History of Violence (Howard Shore)

    Filmek alatt hallott zenék



       A HISTORY OF VIOLENCE   (2005)
       Erőszakos múlt


      

       zene: Howard Shore
       vezényel: Howard Shore
       kiadó: New Line Records
       kiadás éve: 2005
       játékidő: 40:14




         Azt a precizitást, mellyel a vendéglőjébe pénzszerzési céllal betérő veszélyes bűnözőket a látszólag átlagember Tom Stall (Viggo Mortensen) véglegesen ártalmanítja, megdöbbenéssel vegyes álmélkodással fogadja az eseménytelen életet élő kisváros lakossága és saját családja egyaránt. Azonban a hétköznapi hős híre a férfi ködbe vesző múltjából is odavonz egy régi ismerőst (Ed Harris), aki hamar egyértelművé teszi: nem kimondottan baráti szándékkal jött az általa más néven ismert Tomhoz.
         Kicsit talán csalódik, aki David Cronenberg újabb beteges víziójára számít, mivel az "Erőszakos múlt" cronenbergi mértékkel mérve szinte hétköznapinak ható története mellőz mindenféle csavart vagy újítást. A rendezőhöz képest szokatlan visszafogottságnak, és az Aragorn szerepén túl is bizonyító Viggo Mortensennek hála azonban a rendező eléri, hogy filmje a mostanában divatos sablonthrillerek közül még puritánságával is magasan kiemelkedjen.
         Engem, aki Howard Shore-t nem csak "A Gyűrűk Ura"-trilógia monumentális hármasa óta kedvelem, kicsit aggasztott, hogy a szerző ezután már csakis nagyszabású megbízásokat vállal majd el, és elfeledi régi muzsikáinak páratlan hangulatát. Azóta kiderült, hogy a "King Kong" munkálatai során a kanadai komponista - alkotói különbségekre hivatkozva, de állítólag a rendezővel közös megegyezéssel - elhagyta a projektet. Így nem tudni, mi születhetett volna a Shore-féle verzióból az óriásmajom tündökléséhez és bukásához, de az azért számomra örömteli, hogy újból egy Cronenberg-mozi stáblistáján látom viszont a nevét. A visszatérés során Shore kétségkívül magával hozott egy pár taktust a trilógiából, ám egy többéves munka után talán nem is várható el, hogy a komponista elfeledje mindazt, ami neki óriási elismerést hozott. Az "Erőszakos múlt" score-jában szerencsére azért nem vették át a hatalmat a hobbitok, mert a szerző védjegyének számító, baljósan szóló hegedűk és a szépséges fuvolaszólam elzavarta őket dombjaik takarásába. A Shore-ra jellemző minimalista világ ugyanis visszatért: a régi jó sejtelmes dallamok, a jellegzetes nyikorgások és csikorgások, valamint a borzongató szépség elegye egyelőre csak megközelíti a "He7edik", "A bárányok hallgatnak", vagy éppen az "eXistenZ" muzsikájának hatásosságát, azonban az már bizonyos, hogy a szerző a rivaldafényből magabiztosan elindult azon az úton, aminek a végét ezúttal nem fény, hanem a sötétség áthatolhatatlan fala jelzi.


    Bíró Zsolt
    2005.12.25.




    Tracklista:

      1. Motel (3:11)
      2. Tom (1:31)
      3. Cheerleader (1:58)
      4. Diner (1:50)
      5. Hero (2:42)
      6. Run (2:25)
      7. Violence (3:12)
      8. Porch (4:17)
      9. Alone (1:36)
    10. The Staircase (2:44)
    11. The Road (3:06)
    12. Nice Gate (3:15)
    13. The Return (4:39)
    14. Ending (3:48)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    King Kong

    Murder In the First

    Mysterious Skin

    Spider

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam