FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Hills Have Eyes (Tomandandy)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE HILLS HAVE EYES   (2006)
       Sziklák szeme


      

       zene: Tomandandy
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Lakeshore Records
       játékidő: 70:01





         Wes Craven 1977-es filmjének feldolgozásában lakókocsival felszerelkezett család autózik Kalifornia felé, hogy a szülők házassági évfordulóját emlékezetesen ünnepeljék meg. A túra valóban emlékezetes is lesz számukra, ám akkor még nem gondolják, hogy többen közülük az élményt soha nem tudják majd megosztani senkivel sem. Egy több végtaggal, mint foggal rendelkező, visszafogottan ápolt benzinkutas baráti tanácsára ugyanis letérnek az útról - teszik ezt annak ellenére, hogy ebből jó a legritkább esetekben sülhet csak ki - és mikor feleszmélnek, már csak a lerobbant kocsi mellett vakarhatják fejüket. Nyugodtan azonban azt sem, mivel a közelben az '50-es évek kísérleti atomrobbantásainak áldozataivá vált egykori bányászok és leszármazottaik élnek, akik nemhogy autógumi-javító műhellyel nem rendelkeznek, de még az étrendjüket is szívesebben állítják össze fajtársaik hozzájuk irányított példányaiból...
         Óriási előítélettel ültem be Alexandre Aja most megnyílt mészárszékére, hiszen filmet ritkán utáltam még annyira, mint előző rendezését, a "Magasfeszültség"-et. Az egyszerűen beteges "Sziklák szeme" betegesen egyszerű története (állítólag Wes Craven nem bírta nézőként a megpróbáltatást, de az ilyen akkor ne menjen horrorrendezőnek) alapjában véve visszataszító mivolta ellenére is eléri azt, hogy egy idő után elkezdjen a néző szimpatizálni a kezdetben nyugodtan feláldozhatónak vélt, túlélésért küzdő családtagokkal. Mint tudjuk, Aya csak egy van, de úgy tűnik, az az egy életcéljának tűzte ki, hogy sablonos történeteiből legalább a sablonos megvalósítást száműzze, és vászonra juttasson olyan jeleneteket, melyek nemrég még biztosan nem juthattak volna át sértetlenül a korhatárbizottságok éber tagjainak ollói között (bár pár perc állítólag így sem úszta meg).
         A zeneszerzőket fedő Tomandandy név Tom Hajdut és Andy Milburnt takarja. Az elsősorban reklámzenékkel foglalkozó duó időnként moziprodukcióknál is tiszteletét teszi. Ilyen volt a remek "A szomszéd" (amelynél Angelo Badalamenti szerzeményét dúsították fel effektekkel), illetve a "Megszólít az éjszaka" is, amihez egy kiváló és egyben nagyon eredeti thrillermuzsikát alkottak meg. A "Sziklák szemé"-nél kedvükre garázdálkodhattak, mert az egy kivételével (a "California Dreamin'"-nek megvan a maga rövidke szerepe) siralmasan gyenge betétdaloknak semmi szerep nem jut, mindig a háttérben szólnak szerencsére. A nagyrészt számítógéppel előállított instrumentális kompozíciókat mindazonáltal teljesen felesleges volt kiadni, hiszen a szerzők produkciója nélkülöz mindenféle dallamot, a borzalmas atmoszférikus pillanatokkal is ellátott csattanások - még horrorzenékhez képest is - fogyasztásra alkalmatlanok. A szépségiparban reklámarcként minden bizonnyal soha fel nem bukkant bányászok közeledését dübörgő, jól eltalált basszus jelzi, de ezenkívül a többi momentum inkább hasonló egymásnak súrlódó fém alkatrészek zörejéhez, mint bárminemű zenéhez. A sivatagi táj sivárságát, és a film mocskos hangulatát mindenesetre jól sikerült érzékeltetni, de a végeredmény ennek ellenére is éppen csak közepes maradhat.


    Bíró Zsolt
    2006.05.27.




    Tracklista:

      1. Leave the Broken Hearts - The Finalist (3:31)
      2. Blue Eyes Woman - Go (3:04)
      3. Highway Kind - Moot Davis (3:12)
      4. Summers Gonna Be My Girl - Go (3:45)
      5. More and More - Webb Pierce (2:24)
      6. The Walls - Vault (2:37)
      7. In The Valley of The Sun - Buddy Stuart (2:44)
      8. Daisy - Wires on Fire (2:24)
      9. California Dreamin' - The Bald Eagles (2:49)
    10. Forbidden Zone (1:56)
    11. Gas Haven (1:45)
    12. Out House (1:07)
    13. Praying (0:49)
    14. Beauty (3:00)
    15. Ravens (3:11)
    16. Daddy Daddy (1:25)
    17. Beast Finds Beauty (1:35)
    18. Trailer (3:33)
    19. Aftermath (1:40)
    20. Ethel's Death (4:01)
    21. Next Morning (1:42)
    22. Mine (1:50)
    23. Village Test (2:39)
    24. Breakfast Time (5:04)
    25. Play With Us (2:25)
    26. The Quest (1:35)
    27. The Quest (1:25)
    28. Sacrifice (1:05)
    29. It's Over? (1:44)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Haute Tension

    The Hills Have Eyes

    The Punisher

    Saw

    További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam