FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Highwaymen (Mark Isham)

    Filmek alatt hallott zenék



       HIGHWAYMEN   (2003)
       A gázoló


      

       zene: Mark Isham








         Még mielőtt az Úr és maga Mel Gibson kijelölé "A passió"-hoz Jézus Krisztus szerepére a néha James néven is felbukkanó Jim Caviezelt, ő ilyen és ehhez hasonló, alacsony költségvetésű filmekben villogtatta bánatos szemeit. "A gázoló"-ban is szomorúan köröz kocsijával Amerika poros országútjain, hogy - felesége halálát megbosszulandó - nyomára akadjon annak a férfinak, aki autóját végzetes fegyverként használva üti el az időt, és magányos nőket (köztük hősünk asszonyát) egyaránt. Jimünk összeakad az ellenfele félresikerült akciója miatt életben maradt szemtanúval (Rhona Mitra), akivel vállvetve szállnak szembe a gyilkossal.
         Robert Harmon, a Rutger Hauer főszereplésével kultfilmmé avanzsált "Az országút fantomja" rendezője ezúttal nem a stopposokat, hanem a volán mögött ülőket tette veszedelmessé. Alkotásának műfaja afféle mai westernfilm, amelyben a jó erős lovak szerepét lóerős autók veszik át azon a helyen, ahol a seriff nem a kantár, hanem a slusszkulcs után nyúl, ha csatába indul. A saját határukig derekasan helytálló színészek teljesítményének kivételével egy minden ízében másodvonalbeli filmmel állunk szemben, mely azonban a maga szerény eszközeivel képes arra, hogy minden kiszámíthatósága ellenére is teljes mértékig nézhető és - megkockáztatom - élvezhető maradjon.
         A zene Mark Isham (akinek mellesleg "Az országút fantomja" aláfestése is köszönhető) egyik kevésbé ismert produkciója. Ezen a tényen nem is lehet csodálkozni, hiszen nem jelent meg lemezen. Ez eléggé sajnálatos, mivel olyan érdekfeszítő és egyedi anyag kerülhetett volna a CD-re, melyhez hasonlót Craig Armstrong komponált "A csontember"-hez, csak ő éppen könnyebben befogadhatóbb koncepcióval. A motorizáció káros hatásait feldolgozó filmes témának megfelelően Isham nem spórol a technológia alkalmazásával. Nem hagy hatalmas teret fülbemászó dallamoknak, fő irányként a fémes, ridegül hangzó zenei légkört határozza meg, melyet néhányszor remek kórusművével is kiegészít. A merengősebb pillanatokhoz szükséges zongora mellett szólóhangszere az egyedüllétet szimbolizáló elektromos gitár és egyéb pengetős instrumentek, amelyek atmoszférikus szólamai tökéletesen asszisztálnak a két bosszúálló egymásrautaltságából adódó (és a fékpedál-gázpedál-kormány alkotta háromszögben szövődő) plátói románchoz.


    Bíró Zsolt
    2005.12.29.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Man on Fire

    The Hunted

    Paparazzi

    Twisted

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam