FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Species  Venom  Die Hard: With A Vengeance  Die Hard 2: Die Harder  Die Hard  The Grinch  Anaconda  Evolution  Himalaya - The Rearing of a Chief  Bohemian Rhapsody
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Hide and Seek (John Ottman)

    Filmek alatt hallott zenék



       HIDE AND SEEK   (2004)
       Bújócska


      

       zene: John Ottman
       vokál: Sharlotte Gibson, Deborah Lurie
       vezényel: Damon Intrabartolo
       kiadás éve: 2004
       kiadó: Kirtland Records
       játékidő: 43:00



         Felesége öngyilkossága után Dr. Callaway messzire költözik kislányával (Dakota Fanning) egykori lakásuktól, hátha az új környezet jó hatással lesz a magába fordult gyermekre. A túlságosan komoly utódnak azonban esélye sincs felengedni képzeletbeli barátja miatt, akit csak ő érzékel, ám rövidesen apja is eltűnődhet azon, hogy ez a cimbora vajon tényleg kitalált-e, vagy az egyre szaporodó baljós jelek előidézőjeként kell rettegni ettől a bizonyos Charlie-tól?
         Hazánkban (eddig példátlan módon) kétféle véggel került a mozikba a "Bújocska". Vajon miért? A gyártó stúdió nem bírta volna eldönteni, hogy melyik lezárás a jobb? Úgy gondolom, egyik sem lett jó, mert ezen a thrilleren semmi sem segített volna. Több dilemmát felvető mozgókép. Az egyből elgondolkodtató, hogy egy súlyos trauma után tényleg az a legjobb megoldás, ha gyermekünkkel egy erdő közvetlen közelében telepszünk le, egy akkora házban, amelyben egy iskola több osztálya is kényelmesen elférne, a szülői értekezletre érkezőkkel együtt? Vagy ki nem un egy olyan mozit, amiben hosszú ideig semmi nem történik, és az egyedüli izgalmak forrása az, hogy a főhősök barangolnak az épületben? A fő furcsaság azonban az, hogy melyik forgatókönyvíró mer magának megengedni egy olyan elcsépelt csavart, amellyel minden második thriller végződik mostanában, épp ezért már az előzetesből rá lehet jönni a megoldásra? Nyugodtan kihagyható mozi. Akkor már inkább folytassunk le egy udvariaskodó beszélgetést a saját képzeletbeli barátunkkal, az szórakoztatóbb élmény lesz.
         John Ottman az a komponista, aki nyugodtan ellubickol a kevésbé ismert, de megbízható zeneszerzők közt, hogy néha aztán olyan nagy durranásokkal hozakodjon elő, mint azt tette az "X-Men 2."-vel is. A "Hide and Seek" az igényes horrorzenék közé sorolható. Ottman műve ritkábban él a műfajtól "elvárható" kakofonikus zagyvaságokkal, mert okosan hangszerelt szimfonikus hangszerei úgy hozzák elő a feszültséget, ahogy azt a filmnek illett volna. Ezért sajnos a képkockák pergése alatt hatásából nagyot veszt, de a borzongató thrillermuzsikák áradatának szünetében - mialatt a horrorpápa Christopher Young visszatér, és nem ilyen "The Grudge" elnevezésű perverz ínyencségeket dob ki - teljesen baráti produkció (a maga kategóriáján belül persze). Utóbbi szerző említése nem véletlen, mert a filmzene csúcspontjaként az ő szelleme idéződik meg, amikor többek közt a stáblista alatti dalban ("Hide and Seek"-vokál: Sharlotte Gibson) felbukkan stílusa. John Ottman képzeletbeli barátja Christopher Young lenne?


    Bíró Zsolt
    2005.03.09.




    Tracklista:

      1. Leaving The City (Main Title) (2:07)
      2. Exploring (2:26)
      3. What Did You Do? (4:15)
      4. Can You See Now? (2:31)
      5. Toy Shrine (1:48)
      6. The Playground (1:47)
      7. Getting Away! (2:46)
      8. Doll Head (2:46)
      9. Playing With Charlie (3:36)
    10. Beyond Therapy (1:46)
    11. Snooping (2:08)
    12. Kitty Bath (2:03)
    13. Marco Polo (2:07)
    14. The Cave (2:13)
    15. Hide & Seek (Emily's Theme) (4:40)
    16. Hide & Seek (4:01)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Don't Say a Word

    Gothika

    The Grudge

    House of Wax

    További kritikáink
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground
  • Heaven & Earth
  • Halloween
  • Vertical Limit
  • The Predator
  • Peppermint
  • Small Soldiers
  • The Meg
  • The Mountain Between Us
  • The Equalizer 2
  • Tomb Raider
  • Ant-Man and the Wasp
  • Adrift
  • The Mentalist

  • Filmzenékről röviden
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam