FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Heaven (Arvo Part, Marius Ruhland, Tom Tykwer)

    Filmek alatt hallott zenék



       HEAVEN   (2002)
       A gyilkosok is a mennyországba mennek


      

       zene: Arvo Part, Marius Ruhland, Tom Tykwer








         Philippa (Cate Blanchett), az Olaszországban élő angol tanárnő kábítószertúladagolásban veszíti el férjét. A nő megpróbálja ugyan lebuktatni a város nagyhatalmú drogdílerét, de pusztán a hatóságok közömbösségével szembesül. Elhatározza, hogy egy saját maga készítette bombával áll bosszút párja elvesztéséért, azonban terve alaposan félresikerül: négy ártatlan ember esik áldozatául a robbanásnak - ám a drogbáró nincsen köztük. Philippát egyből letartóztatják, és csak a rendőrségen tudja meg, hogy mit tett. Az összetört asszonyt egy fiatal, tolmácsnak kijelölt rendőr (Giovanni Ribisi) veszi pártfogásába, aki egészen az asszony kiszabadításáig megy. Furcsa párosuk menekülésbe kezd a törvény elől, nyomukban seregnyi rendőrrel...
         Tom Tykwer filmje hazánkban nem túlságosan ismert, lévén, hogy csak DVD-n jelenhetett meg - ez viszont nem a minőségét jelzi. "A lé meg a Lola" direktora ezúttal egy krimielemekkel tarkított művet készített el, de felesleges bármiféle sablonos menekülősztorira gondolni: a meglehetősen egyszerű, ám annál szomorúbb, meseszerű végbe torkolló történetet inkább a nagy hallgatások, mintsem a pörgő párbeszédek vagy a száguldó cselekmény filmjeként lehetne jellemezni. Cate Blanchett ("Aviátor", "A Gyűrűk Ura"-trilógia) érzékenységét már több szerepében is megcsodálhattuk, az általában deviáns alakok alakításában jeleskedő Giovanni Ribisi ("A Főnix útja") pedig ezúttal egy visszafogottabb, egyben jóval szimpatikusabb karaktert hoz a tőle megszokottól eltérően, ami legalább kis változatosság a korábbi évek pszichopatáinak szerepei után.
         A film zenei anyaga több rétegből lett összeállítva. Mivel a forgatókönyv a "Három szín"-trilógia alkotójának, Krzysztof Kieslowskinak az írásán alapul, így Tom Tykwer hallhatóan a néhai művész legismertebb alkotásainak aláfestéséhez hasonlót próbált létrehozni. Helyes az utóbbi szó használata, hiszen a német rendező már ezt megelőző filmjeinél is tevékenyen részt vállalt a zene megalkotásában. Korábbi, félig-meddig állandónak tekintett zeneszerzőit most teljesen mellőzte (a Reinhold Heil-Johnny Klimek duó azóta Hollywoodba csörögte-zörögte meg magát, többek közt "A holtak földje" score-jával), inkább a saját, valamint Marius Ruhland ("Anatómia") szerzeményeit olvasztotta össze Arvo Part műveivel, és az eredmény így beleillik Kieslowski állandó zeneszerzőjének, Zbigniew Preisnernek ("A titkos kert") remekjei közé. Az észt származású Part munkáit számos filmbe beválogatták már: most főleg zongorára írt darabjai kaptak helyet, de a tételekbe néha besegítő vonósok közreműködése miatt sem lesz kevésbé intim a szerzemények hangzása. A szívfájdítóan lassú zongoraszólamok szinte magukba szívják a néző figyelmét, és a másik két komponista kiegészítő darabjaival együtt egy végtelenül hatásos ötvözetként egészítik ki a melankolikus filmet.


    Bíró Zsolt
    2006.04.14.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Aviator

    Flight of the Phoenix

    Land of the Dead

    Másnap

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam