FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Shaft (1971)  Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters  Outland  Children of Dune  Only the Brave
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Haute Tension (Francois Eudes)

    Filmek alatt hallott zenék



       HAUTE TENSION   (2003)
       Magasfeszültség


      

       zene: Francois Eudes








         Az "Aki bújt, aki nem" című tinihorrorból elcsórt ócska tragacsából kiszállva az egy nyugdíjas autószerelőre emlékeztető, meglehetősen morcos férfi kissé alacsonyabbá teszi az isten háta mögötti házban ajtót nyitó családfőt (azaz lefejezi), majd módszeresen körbeballag az épületben, hogy a többieken is hasonló módon vezesse le a benne felgyülemlett (magas)feszültséget. Dolga részleges végeztével magával hurcolja a háziak éppen ott nyaraló lányát, akit annak barátnője próbál kiszabadítani a sok jót nem ígérő fogságból.
         Mintha a mostani thrillereket egy bizonyos Déjá Vu nevű szerző írná, annyiszor kell leírnom, hogy mekkora lúzer, aki ezzel a mára lejáratott, könnyedén megjósolható fordulattal meri zárni a cselekményt, amivel most éppen a "Magasfeszültség" végződik. Az újdonság csak annyi, hogy ehhez a csavarhoz ezúttal anya is jár. Pontosabban anyázás, mégpedig az "átvert" nézőtől, aki hiába találja ki jó előre, amit elvileg nem szabadna - amikor a képletes "ÖN NYERT!" felirat bukkan fel, egyszerűen nem bírja beleilleszteni a végét a történetbe. Az író-rendező ugyan kitalálta, hogy mivel végződjön beteges sztorija, de az cseppet sem tűnt fel neki, hogy a fröcsögő vérsugár és a kegyetlenség együttesen sem leplezik majd a logikátlanságot. Nem az a baj, hogy brutális a film, hanem hogy ezen kívül semmit nem nyújt, sőt merő ostobaság, egy ócska történetbe ágyazva. A hazai mozikba eljutott ugyan ez a B-kategóriás remek, de a videotékák polcának legalján volna a helye, hogy legalább a tokból kifolyó vér ne áztassa el az alatta lévő kiadványokat, vagy a butasága ne fertőzzön meg más alkotást.
         A score-ért Francois Eudes "okolható". Ő mindent meg is tett azért, hogy a hemoglobinban gazdag látványt kellőképpen kiegészítse saját eszközeivel. A film egésze alatt lappang egy érdekesen lüktető (feltételezhetően a számítógépből eredő) sípféleség, ami néha felerősödik. Ez leginkább a sokat ígérő főcím alatt szóló, páratlanul durva elektronikus zenénél érhető tetten, amelynek hatását még súlyosabbá teszi az a dobhártyaszaggatóan kíméletlen effekt, amely minden egyes berobbanásával egy légkalapács hangját idézi fel, és harangozza be jó előre azt, hogy nem gyermekeknek szóló másfél óra következik. Hallottam a filmben még feszültségfokozó nyikorgást (mintha rozsdás hinta lendülne mozgásba) és egyéb horrorisztikus nyalánkságokat is, melyek kétségkívül "feldobják" a "Magasfeszültség"-et, de igazán eredetivé az egészet a félelmetes főtéma teszi. Már csak az kellett volna, hogy mindez egy értelmesebb film alá kerüljön, mert ezen segíteni sem a score, sem a stáblista alatti közismert Muse szám ("New Born") nem bírt.


    Bíró Zsolt
    2005.03.21.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Exorcism of Emily Rose

    The Grudge

    The Texas Chainsaw Massacre

    They Live

    További kritikáink
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam