FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Four Rooms (Combustible Edison)    FOUR ROOMS   (1995)
       Négy szoba


      

       zene: Combustible Edison
       kiadás éve: 1995
       kiadó: Elektra Entertainment
       játékidő: 49:20





         Szilveszter éjszakáján az emberek többsége a megszokottól eltérően viselkedik. Így történik ez abban a Los Angeles-i szállodában is, amelyben Ted, a boy (Tim Roth) első éjszakai műszakját tölti. Míg az egyik szobában boszorkányok próbálják feltámasztani istennőjüket, és ehhez Ted szexuális szolgáltatására is szükségük lenne, a másikban egy pár játszik beteges játékot a szállodai mindenes bevonásával. Egy maffiózó szintén hősünkre bízza rosszcsont gyermekeit, akik rögtön találnak egy hullát, amint a botcsinálta bébicsősz otthagyja őket, és akkor még nem is beszéltünk a hollywoodi nagymenőről, aki ráérő és félrészeg barátaival olyan fogadást köt, amelynek értelmében a vesztes egy ujjal lesz szegényebb. Természetesen a művelet végrehajtásához szükséges eszközök beszerzése szintén a boy feladata...
         Egy szkeccsfilmmel állunk szemben, négy különböző rendező (Alexandre Rockwell - "A levesben", Allison Anders - "Szex és New York", Robert Rodriguez - "Sin City - A bűn városa", Quentin Tarantino - "Ponyvaregény") valósíthatta meg benne az elképzeléseit. Az epizódokat a boy személye köti össze, és még az is, hogy tulajdonképpen eldönthetetlen, hogy melyik a legrosszabb, bár talán az első nyerne. Tim Roth afféle túlmozgásos Mr. Beanként ripacskodva ugrabugrálja végig a négy epizódot, amelyek rendezői látszatra mindenféle előzetes megbeszélés nélkül vágtak bele a közös projektbe, ami aztán a sztárgárda (Bruce Willis, Antonio Banderas, Salma Hayek és...hmmm...Madonna) szereplése ellenére olyan lett, aminek első fele kellemetlen emlékként maradt meg bennem. Bár Rodriguez elfogadhatóan teljesít, Tarantino pedig egy zseniális slusszpoénnal zárja az ő (mellesleg nem kicsit unalmas) részét, egyben a filmet is, a két nagyágyú hiába próbált szépíteni félidőtől kezdve, ez a négy szoba maximum csak egy egycsillagos szállodába illene.

         A sztorik közötti kapocs még az 1991-ben alakult, de 1998-as "The Impossible Word" című albumuk után eltűnt Combustible Edison zenéje is, akiknek ez volt az első és egyetlen próbálkozásuk a mozitermek közelében, A "Four Rooms" meghallgatása után ez valahol érthető is, mert szerzeményeikkel a legkevésbé sem volt arra esélyük, hogy a slágerlisták csúcsát lovagolják meg.

         Edisonéknak kétségtelenül van humorérzéke, mert első "hangszerként" a CD-n a recepció csengője szólal meg, aminek egyre türelmetlenebb püfőlésével indul a két verzióban is szereplő "Vertigogo". Ebben a játékos felvételben (amit a filmben egy mókás animáció kísért) a csapat énekesnője halandzsázik, hangját kedélyes xilofonkocogtatás követi hangról hangra, ami mellé kapcsolódik a zenekar többi tagja is. Ez a "Négy szoba" főtémája, amit kézenfekvően az epizódok szerinti blokkokra osztott zenék követnek. Hangzásuk végig olyan, hogy a rajzfilmzenéktől a szó szerint értendő liftzenékig tartó skála valamely pontján lehetne csak elhelyezni őket. Itt és most négyfelé bontani őket felesleges lenne, a hanganyag valahogy mindenféleképpen kaotikus maradna.
         A szerzemények alapvetően ütőshangszer-centrikusak, de számos egyéb instrument is közreműködik bennük. Többször hallható a Shadows együttes stílusát megbolondító felvétel: a lüktető "Junglero"-ban csembaló, a "Kids Watch T.V."-ben Hammond-orgona, a "Skippen, Pukin, Sigfried"-ben konga, a "Champagne and Needles"-ben xilofon és nagybőgő színesíti a '70-es évek népszerű gitárzenekarának megidézését.

         A fentebb említett rajzfilmes szál végigvonul az album legjaván. A szintén hammondos "Headshake Rhumba" és a vibrafonos stílusgyakorlat "Punch Drunk" Tom és Jerry hajszáit, a "The Millionaire's Holiday" pedig magának a nagy Mekk mesternek a kalandjait festhetné alá. A "Four Rooms Swing" nem annyira a címben említett műfaj, inkább a tévémaci baktatása alá illene, a "Bewitched"-féléket meg aztán tényleg már csak liftekben lehetne elképzelni. A bigbandes "The Earthly Diana", a hasonló, füttyszós "Sentimental Journey", a retrós "Angela" és az "Antes de Medianoche", vagy a trombitás "Mariachi" sem ront, igaz, nem is javít a zene megítélésén.
         Idegrendszertől függően már az eddig említettek bármelyike nyugodtan apellálhatna a közutálatra, de vitathatatlanul borzasztó trackek is szerepelnek a CD-n. Az "Invocation"-t, a "Strange Brew"-t és a "Coven of Witches"-t bosszantó ezoterikus vokálja, a boszorkányok táncjelenete alá íródott "Breakfast at Denny's"-t puffogó ütemei és brekegései, a "Bullseye"-ban a vokál és a szaxofon kotyvasza, a záró "D" In the Hallway" és a "Torchy" újfent fárasztó vokálja gondoskodnak arról, hogy a pozitív élmények mellett még jó darabig emlegessük ezt a lemezt kicsit zavartan egy meglehetősen bizarr élményként.

         A Combustible Edison filmzenéjében szokatlannak hatóan elegyednek egymással a különféle stílusok. Az jó pont, hogy egyéni témáikban a humorérzékük is a helyzet magaslatán volt, az azonban már kevésbé, hogy ennek a lemeznek a hallgatója nem lehet állandóan vevő a poénokra, hiszen kissé megbolydult agyak terméke nem mindig utal arra, hogy valami zseniális dolog született. A "Four Rooms"-ot így csak olyan ínyenc zenehallgatók fogják értékelni, akik szeretnek kísérletezni különlegességekkel, értik a viccet, valamint a tűréshatáruk is magasabb az átlagosnál. Mindenki más legkésőbb a felénél fel fogja adni. Teljesen érthetően.


    Bíró Zsolt
    2006.05.13.




    Tracklista:

      1. Vertigogo (Opening Theme) (2:35)

          The Missing Ingredient
      2. Junglero (1:54)
      3. Four Rooms Swing (2:11)
      4. Bewitched (1:01) *
      5. Tea And Eva In The Elevator (0:55)
      6. Invocation (1:26)
      7. Breakfast at Denny's (3:57)
      8. Strange Brew (0:27)
      9. Coven of Witches (0:59)
    10. The Earthly Diana (0:36)
    11. Eva Seduces Ted (2:10)

          The Wrong Man
    12. Hallway Ted (0:31)
    13. Headshake Rhumba (0:41)
    14. Skippen, Pukin, Sigfried (0:29)
    15. Angela (0:46)
    16. Punch Drunk (2:57)
    17. Male Bonding (3:06)

          The Misbehavers
    18. Mariachi (0:29)
    19. Antes de Medianoche (2:45)
    20. Sentimental Journey (2:39) **
    21. Kids Watch T.V. (2:03)
    22. Champagne and Needles (2:06)
    23. Bullseye (1:01)
    24. Harlem Nocturne (2:30) **
    25. The Millionaire's Holiday (2:13)

          The Man from Hollywood
    26. Ted-O-Vater (0:39)
    27. Vertigogo (Closing Credits) (5:33)
    28. "D" In the Hallway (0:25)
    29. Torchy (0:16)


    * írta: Howard Greenfield, Jack Keller
    ** előadja: Esquivel


    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter          nem értékelte

    Kulics László

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila          nem értékelte




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Chumscrubber

    L'Enquéte Corse

    Looney Tunes: Back In Action

    The Pink Panther

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam