FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Flight (Alan Silvestri)

    Filmek alatt hallott zenék



       FLIGHT   (2012)
       Kényszerleszállás


      

       zene: Alan Silvestri
       vezényel: Alan Silvestri
       kiadás éve: 2012
       kiadó: Paramount Pictures
       játékidő: 23:25




         A "Kényszerleszállás" egy remek kis lélektani mozi, melyet élmény volt megnézni, és csak ajánlani tudom mindenki figyelmébe. Ugyanakkor biztos vagyok abban, hogy amennyiben nem Robert Zemeckis neve alatt futott volna, még kifogástalanabbnak vélném - a rendező iránti elfogultságom azonban rontott az összhatáson, véleményem szerint ugyanis Zemeckis jobban is össze tudta volna hozni. Denzel Washington ügyesen formálja meg Whip Whitaker pilótát, aki egy bravúros kényszerleszállást követően akár ünnepelt hőssé is válhatna. Azonban közbeszól az, hogy a gépen tartózkodó száznégy főből hatan életüket veszítik, amiért felelőst kell találni, és nem merülhet fel sok lehetőség: vagy a pilóta, vagy a repülőgépgyártó cég lehet az. Mindennek a tetejébe a vizsgálóbizottság birtokába egy orvosi szakvélemény is kerül, miszerint a repülőút során Whitaker alkohol és drog együttes hatása alatt állt. Az ital- és kábítószerfüggő férfi tehát hiába hajtott végre olyan tettet, melyet utána egyetlen pilóta kollégája sem tudott véghezvinni a szimulációs gyakorlatok során, úgy tűnik, könnyedén nyakába varrhatják az egész balesetet...
         Miközben a filmet néztem, a katasztrófát egyfajta apropónak tartottam, amire az a kérdés lett felfűzve, hogy hol a határ? Hiába adott egy őstehetség akkor, amikor munkáját beárnyékolják az olyan káros szenvedélyek, melyek adott esetben nemcsak önmagára, hanem közvetlen környezetére is veszélyesek lehetnek. És vajon mikor jön el az a pillanat, amikor elkerülhetetlenné válik a tetteinkkel való szembesülésünk?

         Zemeckis természetesen újfent barátjához, Alan Silvestrihez fordult segítségért, aki egy olyan kompozícióval állt elő, mely többek között azon szempontokból is rokonítható a duó egy korábbi projektje, a "Számkivetett" aláfestésével, hogy hasonló hangulattal bírnak, s finoman szólva sem sikerültek hosszúra. E dráma aláfestésében a nagyzenekar meglehetősen visszafogottan van jelen, a hangsúly ugyanis a zongorára tevődik, amivel elsősorban a Washington által alakított pilótában lezajló folyamatot, és az alkoholizmusával való szembesülését kívánta érzékeltetni a szerző. Silvestrire a drámai, illetve lélektani részek megerősítése hárult, ám munkája csupán a szerencsétlenség bekövetkezte után kerül terítékre (a kényszerleszállás során mindössze az effektek és a párbeszédek hangsúlyaival operáltak az alkotók), mely megoldással azt kívánták nyomatékossá tenni, hogy az eset mindössze egyfajta prológusa főszereplőnk megpróbáltatásainak. "Meg kellett találni a módját annak, zeneileg hogyan mossuk össze az addig látottakat a soron következőekkel. Valami zsigeri dologban gondolkodtunk, nem olyan dallamokban, melyek rögtön magukkal ragadnak" - nyilatkozta később a komponista, aki végül úgy látott neki műve felépítésének, hogy azzal lassan, fokozatosan érzékeltesse Whitaker személyiségét. A karakter mámoros, valamint könnyedebb pillanatai - továbbá díler barátja, a John Goodman által kiválóan megformált Harling - pedig olyan dalok bevonásával lettek tükrözve, mint Joe Cocker "Feelin’ Alright"-ja, a Barenaked Ladies "Alcohol"- ja, a The Rolling Stones "Sympathy for the Devil"- je, illetve a Red Hot Chili Peppers "Under the Bridge" című száma, melyek hibátlanul élnek együtt a látottakkal.
         Míg Denzel Washington olyan rangos díjak jelöltje volt ezen szerepe révén, mint például az Oscar vagy a Golden Globe, addig Alan Silvestri BMI-szobrot vihetett haza csendes, lassú folyású és meglehetősen nyomasztó aláfestésével. A szerző alig több mint húszpercnyi muzsikát készített a film számára, ám mindez fizikális formában sosem látott napvilágot - még a betétdalokkal kombinált korong megjelentetése is elmaradt, éppúgy, mint annak idején a "Számkivetett" esetében. A stúdió az ebből eredő hiányt kétféleképpen oldotta meg: részint 2012 novemberének elején, az alkotás hivatalos weboldalán tette elérhetővé a muzsikát, emellett pedig néhány promo albumot is készítettek a díjkiosztók bizottsági tagjai, illetve egyes kritikusok számára, melyen ugyanazon anyag kapott helyet.


    Kulics László
    2014.01.03.




    Tracklista:

      1. Opening (0:55)
      2. Nicole Leaves Hotel (0:50)
      3. Nicole Returns Home (0:25)
      4. Crash Site (1:22)
      5. The Old Farm House (1:08)
      6. News Report (1:39)
      7. Driving (1:37)
      8. Meeting's Over (1:10)
      9. The Letter (2:22)
    10. Whip's Mad Drive (1:06)
    11. Whip Inspects Room (1:53)
    12. Mini Bar (1:42)
    13. Because I'm an Alcoholic (4:46)
    14. I Need Your Help (2:30)




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Lake House

    Premonition

    Rendező-zeneszerző párosok:
    Robert Zemeckis és Alan Silvestri


    World Trade Center

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam