FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Final Destination 3 (Shirley Walker)

    Filmek alatt hallott zenék



       FINAL DESTINATION 3   (2006)
       Végső állomás 3.


      

       zene: Shirley Walker
       vezényel: Shirley Walker







         Az immáron trilógiává bővült "Végső állomás" legújabb részében újfent a Halál listáján szereplő diákok utolsó napjait követhetjük nyomon. Míg első ízben egy repülőgép-szerencsétlenséget megúszó csoport állt a végzet figyelmének középpontjában, addig másodjára egy (rendkívül igényesen kivitelezett) tömegkarambol túlélőire, a harmadik részben pedig egy kisikló hullámvasút indulása előtt leszálló fiatalokra kerül a sor. A különféle halálmódokra ezúttal sem lehet panaszunk: a készítők újfent kitettek magukért, így a produkció gerincét alkotó halálozási sorrend logikája továbbra is okoz némi fejtörést, illetve a legkülönfélébb balesetek színvonala nem csökkent.
         A zeneszerző mindhárom esetben Shirley Walker, aki számára ezáltal megadatott a lehetőség arra, hogy az első részhez szerzett dallamait ismét továbbfejlessze, variálgassa - talán ebből is adódik, hogy a "Végső állomás"-hoz képest a mostani rész aláfestése jobbra sikerült. A hatvanas éveinek elején járó komponista kisebb módosításokkal megtartotta az elődökből már jól ismert motívumokat, melyeket aztán a némileg klisésnek ható horrorelemekkel épített tovább. Azonban nem mindig az instrumentális zene kapja a főszerepet, az alkotógárda ugyanis a Halál akcióba lendülését többnyire Jerry Capehart "Turn Around, Look at Me" című dalával jelezi, ami aztán persze a Hollywood Studio Symphony zenészeinek játékába torkollik. Walker muzsikája tökéletesen követi az eseményeket: néhol síró hegedűk, pár esetben enyhén rockosított tételek csendülnek fel, a keményebb jelenetek során azonban természetesen a vonósok fűrészelése, és az ütős hangszereken játszó zenészek "csapkodása" kerül előtérbe.
         A score érdekességei közé tartozik, hogy ez volt idén az első filmzene, amit a Newman Scoring Stage falai között rögzítettek, továbbá, hogy a mű megszületésében - egészen pontosan a hangszerelésben - Walker fia, Ian is közreműködött. Az első rész aláfestésével foglalkozó írásomat ekképpen zártam: "Sem score, sem soundtrack formájában nem jelent meg album ehhez a filmhez, de talán ennek hiánya nem pótolhatatlan...". Mondatom első fele ezúttal is érvényes, azonban a végén változtatnék, hiszen sajnálatos hogy a harmadik rész aláfestése kiadatlan maradt.


    Kulics László
    2006.11.22.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Darkness Falls

    The Exorcism of Emily Rose

    Final Destination

    The Ring / The Ring 2

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam