FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Only the Brave  Under Siege 2: Dark Territory  Under Siege  Pet Sematary  Stepmom  Pet Sematary  Witness  Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Final Destination (Shirley Walker)

    Filmek alatt hallott zenék



       FINAL DESTINATION   (2000)
       Végső állomás


      

       zene: Shirley Walker
       vezényel: Shirley Walker







         A halált nem lehet becsapni. Életünk minden pillanata meg van írva.
         Eme két vezérmotívumot felrúgva küzdenek az életükért a 180-as járat túlélői, akik indulás előtt leszálltak a gépről. Jól is tették, hiszen röviddel a felszállás után lezuhant a párizsi járat. Csakhogy a halál nem akar dolgavégezetlen maradni, ezért egymás után veszi üldözőbe a túlélőket.
         A rakatnyi tinihorror közül számomra kiemelkedik ez a film, ugyanis az elmúlt időszakra oly jellemző sablonos produkciókhoz képest logikailag hiteles, a nézőt gondolkozásra ösztönző filmet sikerült tető alá hoznia James Wong rendezőnek. Ennek köszönhetően a 2000-es év egyik legsikeresebb horrorává vált.
         Shirley Walker neve első hallásra talán nem ugrik be mindenkinek, annak ellenére, hogy ismert egyén az álomgyárban. Elsősorban nem filmzeneíráshoz kérik fel, hanem vezényléshez. Több alkalommal dolgozott együtt Danny Elfmannel, illetve Hans Zimmerrel, továbbá John Carpenter, illetve Trevor Jones műveit is vezényelte.
         A "Végső állomás" muzsikája jól illeszkedik az eseményekhez. A remekül eltalált dallamoknak és hangszerelésnek köszönhetően izgalomban nem szenvedünk hiányt. Legjobban a főtémában megbúvó motívum, és Clear halál elleni küzdelme alatt hallható tétel fogott meg. Csak egy gond van, hogy ezek többségét nem teljesen ő írta. Szépen lemásolgatta Alan Silvestri horrormuzsikáinak hangulatát, Christopher Young "Hellraiser"-részleteit, és Elliot Goldenthal "Alien 3."-ának atmoszféráját, dallamait, majd a megfelelő helyre illesztette, s ezek olykor nagyon kirívóak voltak számomra. Ebből adódóan lehet dicsérni a zenét, ezzel nincs is gond, csak ilyenkor nem az ő munkájáról beszélünk, hanem a fent említett komponistákéiról. Walker műve azért annyiban figyelemre, illetve becsületre méltó, hogy nem ragaszkodott a "műanyag hangokhoz": majdnem teljesen szimfonikus zenét prezentált, ami az elmúlt évek során ritkaságszámba megy. És persze ott van John Denver "Rocky Mountain High" című dala, ami a halál jelenlétét hivatott kifejezni.
         Sem score, sem soundtrack formájában nem jelent meg album ehhez a filmhez, de talán ennek hiánya nem pótolhatatlan...


    Kulics László
    2005.04.02.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Alien 3

    The Exorcism of Emily Rose

    Judgment Night

    Land of the Dead

    További kritikáink
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano
  • Six Days Seven Nights
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam