FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - End of Days (John Debney)

    Filmek alatt hallott zenék



       END OF DAYS   (1999)
       Ítéletnap


      

       zene: John Debney
       vezényel: Pete Anthony
       kiadás éve: 1999
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 40:28




         Jericho Caine (Arnold Schwarzenegger) egy lepukkant exzsaru, aki partnerével (Kevin Pollack) együtt az ezredfordulóhoz közeledve egy furcsa ügybe csöppen. A célpont Christine, kiért személyesen a Gonosz jött el. Az egyetlen esély arra, hogy az emberiség az ezredfordulóra megjósolt pusztulástól megmeneküljön az, hogy megmentik Christine-t. Peter Hyams filmje sajnos csak átlagosnak mondható. A látványvilág és az effektek jóra sikerültek, de a film többi eleme nem annyira kidolgozott.
         John Debney volt az, aki ehhez a sátánista horrorhoz hangulatilag megfelelő zenét komponált. A "muzsika" pont olyan, mint a film képi világa: rémisztően sötét. Bár találunk benne olyan részt, ahol akciózene dübörög (mint pl. a film első felében látható üldözéses résznél), ám inkább a lassan gomolygó, effektekkel és baljósan felszólaló kórushangokkal felvértezett zene jellemző a filmre. A kórus - mely női és férfi tagokból vegyesen tevődik össze - itt is (mint a legtöbb hasonló stílusú zenénél) leggyakrabban az "Agnus Dei"-t kántálja. Van pár kiemelkedően jó rész a zenében, a többi pedig olyan átlagosnak mondható. Viszont a film alatt nagyon jól működik, és ennél a típusú zenénél úgyis ez a fő szempont.
         Aki önállóan is szeretné ezt a zenét hallgatni, az a Varése Sarabande jóvoltából megteheti. Sajnos ismét kuszán kerültek fel a számok az albumra, azonban pozitívumnak számíthat, hogy a jobb témákat megtaláljuk rajta. Köztük a zeneileg talán legagresszívabbra sikerült alagúti üldözést is, mely a "Subway Attack and Escape" címet viseli. A játékidőt illetően a kiadvány pont olyan hosszú, amennyit még egy normális gondolkodású hallgató ebből a fajta zenéből elvisel.
         Azt viszont még mindig nem értem, hogy aki ilyen muzsikát tud szerezni, miért ragaszkodik a vígjátékokhoz? Tessék kérem nekiállni, és más filmek után nézni, hiszen munkái jó részéből kitűnik, hogy van jövője. Remélem, nem reked meg a családi produkciók szintjén.


    Kulics László
    2005.02.13.




    Tracklista:
      1. End of Days Main Title (2:52)
      2. Porcelain Man (1:17)
      3. The Shooter (1:41)
      4. The Tunnel (1:44)
      5. Alley Fight (2:18)
      6. Baptism in Blood (1:42)
      7. Helicopter Pursuit (3:06)
      8. Satan Walks the Streets (1:46)
      9. Crucifiction (2:10)
    10. The Beast Comes a Callin' (2:08)
    11. The Gates of Hell (2:41)
    12. Subway Attack and Escape (4:46)
    13. Jericho Finds Faith / The Possession (2:45)
    14. The Eternal Struggle (1:46)
    15. Redemption (2:40)
    16. End of Days Alternate Main Title (2:44)
    17. End of Days Dance Mix (2:06)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Devil's Own

    The Exorcism of Emily Rose

    Final Destination

    The Passion of the Christ

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam