FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the VolcanoSix Days Seven Nights  
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Diamonds Are Forever (John Barry)    DIAMONDS ARE FOREVER   (1971)
       Gyémántok az örökkévalóságnak


      

       zene: John Barry
       vezényel: John Barry
       kiadás éve: 2003
       kiadó: EMI
       játékidő: 75:40




         Hetedik küldetése során James Bond (Sean Connery) egy gyémántcsempész-hálózatba épül be, nem is sejtve, hogy mögötte a lánc minden egyes tagját likvidálja a titokzatos megbízó. Az út Las Vegasba visz, ahol Bond próbára teszi szerencséjét a szintén drágakövekkel foglalkozó Tiffany Case (Jill St. John) oldalán. A nyomok ismét Ernst Stavro Blofeldhez (Charles Gray) vezetnek, aki legújabb felbukkanása óta hajat növesztett, és a plasztikai sebészet lett a kedvenc hobbija. Legújabb tervében a milliárdokat érő gyémántokból óriási műholdat épít, mellyel milliós váltságdíj reményében tartja sakkban a Föld országait.
         A "Gyémántok az örökkévalóságnak" mélyén egy Roger Moore-film rejtőzik, de Connery szereplése miatt valahogy ezt is a klasszikusokhoz szokták sorolni a kritikusok, akik valószínűleg sose látták a filmet. Tom Mankiewicz író acid tripje okán olyan dolgokat láthatunk benne, amivel még a legpoénosabbra hangszerelt Moore-filmek sem próbálkoztak meg: szerencsejátékozó elefánt, gorillává változó nő, gyémántcsempészésre használt plüsskutya, üldözéshez használt űrszonda és Sean Connery sörhasa hagynak maradandó emléket a nézőben az egyik legőrültebb Bond-kaland után.

         A filmzenét ismét John Barry írta, aki ezután a mozi után rövid búcsút vett a szériától, egyrészt hogy saját sikertelen musicalkarrierjét egyengesse a "Billy" című darabbal, másrészt mert csúnyán összeveszett a zenei analfabéta Harry Saltzman producerrel. A vita egyik sarkalatos pontja volt a Shirley Bassey által előadott "Diamonds Are Forever" című dal, amelyet Saltzman túl mocskosnak talált a dalban megénekelt testeket simogató gyémántok miatt. Barry ekkor arra kérte a producert, hogy fütyülje el a himnusz első sorát, amire Saltzman természetesen képtelen volt. Ennek ellenére Bassey dalából végül mégis kivágtak egy versszakot, ami sajnos a CD-re sem került rá.
         A színes és sokat ugráló történet miatt Barry zenéje tematikailag nem túl nagy kihívás, de akadnak emlékezetes témák a szokásos James Bond-téma mellett (mely most alig szerepel a filmben). A főcímdal motívumai a legtöbb számban visszatérnek, két instrumentális feldolgozás mellett számos apróbb trackben is megtalálhatóak a csilingelő gyémánt-motívumok (például a "Peter Franks" és a "Plenty and Tiffany" tételek vége). Mr. Kidd és Mr. Wint, a homoszexuális bérgyilkosok ijesztő szaxofontémája hallható a "Mr. Kidd and Mr. Wint / Bond to Holland", illetve a "Death at the Whyte House" című tételekben is. A harcjelenetekben használt ugrálós ostinato a "Peter Franks" és a "Bond Meets Bambi and Thumper"-ben is hallható, legkülönösebb verziója mégis a "Diamonds Are Forever (Bond and Tiffany)" végén bukkan fel, ahol a gyilkosok témája csap össze ezzel a motívummal.
         A sokat ugráló történet miatt a számok maradéka elsősorban csak önállóan létező fénypont. A "007 and Counting" a "Csak kétszer élsz" űrhajós motívumának átismétlése, míg az orgonás gyászzene, a "Slumber Inc." az ugyanebben az évben készült "Mária, a skótok királynője" főtémáján alapul. A számok maradéka az easy listening és a jazz kategóriájába tartozik: a "Circus Circus", a "Q's Trick", az "Airport Source", a "The Whyte House" a kaszinóban és környékén hallható zenéket fedi le. Az album az "Additional and Alternate Cues" című kilencperces egyveleggel zárul, mely nevéhez hűen a rövidebb, máshová nehezen beilleszthető darabokat, illetve a filmben végül felhasználatlanul maradt számokat takarja.

         A film eredeti lemeze óriási csalódás volt, a United Artists korabeli bakelitjére elsősorban a jazzes betétzenéket válogatták ki, miközben a legjobb akciótételek kiadatlanok maradtak. Mikor 2003-ban a lemezek bővített kiadására került sor, a kiadásért felelős Lukas Kendall kedvenc Bond-score-ját megkülönböztetett figyelemben részesítette. Elsősorban a korábban megjelent számokat is kibővítette: a "Bond Meets Bambi and Thumper", a "Death at the Whyte House", a "Diamonds Are Forever (Bond and Tiffany)", a "To Hell with Blofeld" és a főcímdal mind-mind hosszabbak, mint a korábbi kiadáson. Az eredeti ötlet az volt, hogy az egész lemez sorrendjét a filmhez igazítsák, de erre jogi okokból nem került sor, így a többi, korábban kiadatlan zenét az eredeti kiadás felvételei után kellett elhelyezni. Ebben a formában az album így néha csapongó hallgatnivaló, ajánlott egy gyors otthoni átprogramozás, mielőtt meghallgatnánk a CD-t. E tény és az információkat még véletlenül sem közlő füzetke ellenére a lemez tökéletes kikapcsolódást nyújt a legszínesebb Bond-zenével.


    Hubai Gergely
    2008.02.13.




    Tracklista:

      1. Diamonds Are Forever (Main Title) (2:52)
      2. Bond Meets Bambi and Thumper (3:09)
      3. Moon Buggy Ride (4:16)
      4. Circus, Circus (2:50)
      5. Death at the Whyte House (4:53)
      6. Diamonds Are Forever (Source Instrumental) (3:45)
      7. Diamonds Are Forever (Bond and Tiffany) (3:39)
      8. Bond Smells a Rat (1:52)
      9. Tiffany Case (3:46)
    10. 007 and Counting (3:31)
    11. Q's Trick (2:26)
    12. To Hell with Blofeld (5:09)
    13. Gunbarrel and Manhunt (3:11)
    14. Mr. Wint and Mr. Kidd / Bond to Holland (4:03)
    15. Peter Franks (2:55)
    16. Airport Source / On the Road (3:00)
    17. Slumber, Inc. (2:22)
    18. The Whyte House (2:21)
    19. Plenty, Then Tiffany (2:26)
    20. Following the Diamonds (4:03)
    21. Additional and Alternate Cues (9:11)



    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Bíró Zsolt

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter          nem értékelte

    Kulics László

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila          nem értékelte




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Dr. No

    The Man With the Golden Gun

    Moonraker

    Thunderball

    További kritikáink
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam