FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters  Outland  Children of Dune  Only the Brave  Under Siege 2: Dark Territory
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Danny Elfman: Két világ zenéje    DANNY ELFMAN INTERPRETS THE TWO WORLDS   (2005)
       Danny Elfman: Két világ zenéje




       zene: Danny Elfman
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Warner Home Video
       játékidő: 4:56






         Tim Burton és csapata a "Karácsonyi lidércnyomás" után ismét egy fekete humorú animációs filmmel rukkolt elő: "A halott menyasszony" egy különös frigy létrejöttét mutatja be, ahol a férj az élők, a feleség pedig a halottak közül kerül ki. Képtelennek tűnő történetük bemutatását a szereplőkről szóló betétdalokkal, anatómiailag lehetetlen felépítéssel bíró alakokkal, valamint nem egyszer groteszk poénokkal (mint például a holtak világában üzemelő, végtagokat árusító "Second Hand" üzlet) körítve tálalja a rendező.
         "Timmel ma majdnem ugyanolyan együtt dolgozni, mint húsz évvel ezelőtt." - kezdi meg a holtak bárjában előadott "Remains of the Day" című dallal felvezetődő interjúját a film komponistája, Danny Elfman. Az aláfestésről szóló, majd ötperces kisfilmből többek között az is kiderül, hogy az első mű, ami a filmhez megszületett, az a vőlegény, Victor által eljátszott zongoradarab volt (ugyanis ennek előadását az animátoroknak valósághűen kellett leképezniük), amely aztán az aláfestés gerincévé vált: "Ezt írtam először, és mielőtt komponálni kezdtem a többi dalt, újra meghallgattam a zongoradarabot, végül ez lett az egész film fő zenei motívuma." - meséli a szerző, miközben először magából a jelenetből, azt követően pedig a mű nagyzenekari változatának feljátszásából láthatunk részleteket. Ez utóbbihoz kapcsolódóan Elfman röviden a saját munkafolyamatába is beavatja a nézőt: "Amikor a nagyzenekart veszem fel, csak a nagyzenekart akarom. Nem akarok semmi szokatlant, extrát, vagy nehezen rögzíthetőt, illetve olyat, aminél sokat kell babrálni a hanggal. Ezeket szeretem én megtalálni, feljátszani és bevinni a zenébe.".
         A film igen fontos elemét képezik a benne felcsendülő betétdalok, melyeket a készítők a szereplők bemutatása mellett a produkció alapját képező történet ismertetésére használnak fel. Ezeket szintén Elfman jegyzi (egyes dalszövegek megírásában pedig John August működött közre), emellett pedig a félszemű, kalapos csontváz rekedtes hangját is ő kölcsönzi. Ez utóbbival kapcsolatban a szereplőválogatás során Burtonék több embert is meghallgattak, ám a rendezőben felvetődött a gondolat: mi lenne, ha állandó szerzőtársa szólaltatná meg? Szintén az ő elképzelése volt a halottak világának jezzes hangzása is, így a már több közös produkciót jegyző páros valóban építő jelleggel segítette egymás munkáját ötleteikkel, javaslataikkal.
         Aki megvásárolja ezt a DVD-kiadványt, az a kulisszatitkokat bemutató extrák mellett úgy is megtekintheti a filmet, hogy az audio menüben a különálló zenei sávot állítja be, ezáltal kizárja a különféle effekteket, valamint a párbeszédeket, énekhangokat, így csak a score sávja marad meg. Ezzel némileg áthidalható a filmzenealbum megvásárlása, bár azoknak, akik ezt a produkciót annyira nem kedvelik, hátrányt jelenthet, hiszen közben azt is nézniük kell.


    Kulics László
    2007.01.15.



        Vissza

    További kritikáink
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam