FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei (Klaus Garternicht, Reinhard Scheuregger...)

    Filmek alatt hallott zenék



       ALARM FÜR COBRA 11 - Die Autobahnpolizei   (1996-)
       Cobra 11


      

       zene: Klaus Garternicht, Markus Lonardoni, Rainer Oleak,
       Mike Stephan Parker, Reinhard Scheuregger, Matthias Weber
       kiadás éve: 1997
       kiadó: Media / Sony BMG





         A német autópálya-rendőrség kötelékébe tartozó Tom Kranich (René Steinke) és Semir Gerkhan (Erdogan Atalay) nem ismernek határokat: a támogatókkal és ellenségekkel egyaránt körülvett páros lehetőségükhöz mérten igyekeznek mindig kézre keríteni a szabálysértőket, bűnözőket, még akkor is, ha ezzel nemegyszer más rendfenntartó egység munkájába avatkoznak be.
         A német RTL televíziós csatorna által 1996-ban útjára bocsátott sorozatról még az alkotók sem gondolták, hogy az évek során Európa legnézettebb szériájává növi ki magát. Tom és Semir kalandjaira a hazai közönség is rendkívül kíváncsi, akik az egyik kereskedelmi tévének köszönhetően hétről hétre újabb részeket követhetnek figyelemmel. A produkció titka főként a remek kaszkadőri munkákban, a halomra tört autók látványában, és a két szereplő kapcsolatában rejlik.
         A produkció az elmúlt tíz év során hat komponistát fogyasztott el. A sort Reinhard Scheuregger kezdte meg, aki az első 46 rész aláfestése mellett a mai napig használatos főtémát is szerezte. A legrövidebb időre szerződtetett művész címet Mike Stephan Parker tudhatja magáénak, aki összesen egy részben működött közre. A jelenleg futó epizódok aláfestése Klaus Garternicht nevéhez fűződik, aki évek óta hűséges a két zsaru véget nem érő történetéhez. Zeneszerzőváltások ide vagy oda, az epizódok muzsikái között nem igazán lehet érezni a különbségeket: viszonylag egy sémára épülő score-ok születnek, melyek leginkább a Remote Control Production által is szolgáltatott zenei világhoz hasonlítanak. Ezt a fajta hangzást néhány alkalommal rockzenei elemekkel is tarkították, illetőleg némely esetben más, ismertebb filmzenéket is adaptáltak már (például James Horner "The Devil's Own"-ját). Az egyenletes színvonalú aláfestések közül eddig leginkább a drámai pillanatok alatt felcsendülő részletek tűntek úgy, mintha több figyelmet fordítottak volna a zenének (ide sorolhatók például a Tom Kranich kedvesének, valamint az André Fux halála után hallható tételek).
         A film zenéjéből 1997-ben ugyan megjelentettek egy kétlemezes, többnyire betétdalokkal, illetve a főtéma mixváltozataival teletűzdelt albumot - melynek pontos tételkiosztására vonatkozóan sajnos nem találtam adatot -, ám külön score sosem jelent meg, ami számomra kissé érthetetlen, ugyanis ilyen népszerűségi index mellett egy-kétezer darabot simán el lehetne adni belőle.


    Kulics László
    2006.09.11.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Blood+

    Knight Rider
    The Best of Don Peake: volume 1


    Knight Rider - The Stu Phillips Scores

    Die Motorrad-Cops: Hart Am Limit

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam