FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Children of Men (John Tavener)

    Filmek alatt hallott zenék



       CHILDREN OF MEN   (2006)
       Az ember gyermeke


      

       zene: John Tavener
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 70:37





         2027-ben már tizenkilenc év telt el a Föld utolsó gyermekének megszületése óta. A saját magát biztosan összeroppantó világban egyedül Anglia maradt talpon, melyre utolsó szalmaszálként tekint a menekültek hada, ám őket internálótáborokba zárják. Az egykori politikai aktivistához, Theóhoz (Clive Owen) fordul egy illegalitásban élő csoport, hogy vezetőjük (Julianne Moore) segítséget kérhessen a férfitól, egykori barátjától: egy lányt kellene biztonságba segítenie, az ország partjain túlra. A feladatot az ígért pénz miatt elvállaló Theo megdöbbenve tapasztalja, hogy lehetetlen dolog történt: a fiatal bevándorló rövidesen egy gyermeknek fog életet adni, akinek világrajövetele az emberiség jövőjének utolsó záloga lehet...
         A legkiválóbb filmek ismérve lehet az, amit "Az ember gyermeke" is elérhet az arra fogékonyaknál. A kezdetben csak igényes szórakoztatásnak tűnő moziban a történet már az első felében egy váratlan húzással megdöbbentő irányba kanyarodik, és a menekülés elkezdődésével véglegesen magába szippantja nézőjét. Alfonso Cuarón (kocamozizóknak: Harry Potter harmadik kalandjának létrehozója; ínyenceknek: az "Anyádat is!" rendezője) valami olyasminek van birtokában, aminek csak kevesen pályatársai között. Az utcai csaták és zavargások kellős közepébe helyezi, és vágás nélküli hosszú jelenetekkel kápráztatja el a nagyérdeműt (szobrot Emmanuel Lubezki operatőrnek!), ahol pedig más olcsó giccsbe fordítaná a jelenet végét, ő az esetleges elérzékenyülés lehetőségét is mérnöki precizitással zúzza szét szilánkokra.
         A direktor egy dologért érdemel megrovást, ez nem más, mint a zene. A film megnézése után nem kifejezetten értettem, hogy miért éppen az elsősorban kortárs zenében alkotó John Tavener - egy tételt leszámítva régebbi - szerzeményeire gondolt aláfestésként, de a művész meglehetősen szemfájdító honlapjára ránézve nyilvánvaló lesz, hogy "Az ember gyermeké"-ben megpendített vallási téma Tavener munkáit is átszövi, így megvan az ok. A film első felében tulajdonképpen semmiféle instrumentális aláfestésre nem lehet felfigyelni, majd az ostromjelenet alatt elhangzó Krzysztof Penderecki-mű ("Threnody for the Victims of Hiroshima") válik a vízválasztóvá - mindenféle szempontból. A fékevesztett rombolás vászonszaggató zajaiba beleolvadó borzalmas mű esélyes a "minden idők leghallgathatatlanabb valamije"-cím elnyerésére, akik nem ismerik, leginkább sima morajlásnak hiszik majd, amikor megszólal. Tavener ideje csak ezután következik el, műveit viszont két jelenet kivételével nem igazán lehet érzékelni. A fél perc után meglepetéssel már nem szolgáló aláfestés bázisát szimfonikus zenekar képezi, mely mellett egy operaénekesnő vokálozik. Kicsit a Lisa Gerrard-os rekviemstílus idéződik fel, de annak ellenére, hogy szegény Lisa karakteres hangját aláfestő vokálként felhasználni már-már unalomszámba megy, ezúttal szívesebben láttam volna egy efféle klisét.
         Annak, hogy a film vége erősebb érzelmeket válthasson ki, éppen a zene képezi gátját - amit hallunk, annál még a csönd is sokkal kifejezőbb lett volna. Papíron talán jól mutatott, hogy egy operaszerű aláfestés hangozzék el egy filmben, azonban nem is emlékszem, hogy egy szinte hibátlan alkotásnál mikor hagyott ennyire hidegen a score, ami azon túl, hogy nem kifejezetten való filmzenének, minden igyekezete ellenére is lélektelennek és fantáziátlannak hat.


    Bíró Zsolt
    2006.12.14.




    Tracklista:

      1. Fragments of a Prayer (15:23)
      2. Eternity's Sunrise (10:54)
      3. "War, He Sung, Is Toil and Trouble" - Georg Friedrich
          Händel (4:43)
      4. Nun will die Sonn' so hell aufgeh'n - Gustav Mahler (5:32)
      5. Threnody for the Victims of Hiroshima - Krzysztof
          Penderecki (9:57)
      6. Song of the Angel (4:37)
      7. The Lamb (3:20)
      8. Mother and Child (12:39)
      9. Mother of God, Here I Stand (3:32)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Derailed

    The Nativity Story

    Terminator 2: Judgment Day

    X-Men: The Last Stand

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam