FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Changing Lanes (David Arnold)    CHANGING LANES   (2002)
       Ütközéspont


      

       zene: David Arnold
       vezényel: Nicholas Dodd, Sonny Kompanek
       kiadás éve: 2002
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 39:50




         Gavin Banek (Ben Affleck) és Doyle Gipson (Samuel L. Jackson) mindketten a bíróságra igyekeznek, de más okból. Gavin ügyvéd, és egy fontos ügyben kell odaérnie, Doyle pedig egy tárgyalásra megy, ahol gyermekei láthatási jogáról döntenek. A nagy sietségben Gavin és Doyle összeütköznek, és öt percre feltartják egymást. Míg Gavin időben elszabadul, Doyle-nak várnia kell, és a késés miatt elveszíti a láthatási jogot, de szerez magának mást: Gavin véletlenül elejtett papírjait, amik nélkülözhetetlenek a fiatal ügyvéd legfontosabb eseténél. Baneknek a nap végéig vissza kell szerezni a papírokat, Doyle azonban páratlan árat szab az üzletre: azt az öt percet kéri vissza, amit elveszített a karambol miatt.
         Roger Mitchell, a "Sztárom a párom" rendezője különleges filmet hozott össze, ami egy rész thriller, egy rész akció és egy rész szociális kommentár a társadalmi különbségekről. Az alkotást legjobban talán a "hideg profizmus" kifejezéssel lehet illetni, ahogy Mitchell hideg technozenével és éles vágásokkal kommentálja a jelen New Yorkjának elkeserítő helyzetét. A film egyik legvitatottabb pontja egy egyszerű képsor, melyből a bemutató előtt Mitchell nem volt hajlandó digitálisan eltüntetni a World Trade Centert, mondván, hogy ez is az igazság része, melyet nem lehet megváltoztatni.

         A rideg valóság része David Arnold rideg technozenéje is, mely azon kevés darab közé tartozik, amelyet a mai napig alig forgatok a zeneszerző repertoárjából. Ritkaságszámba megy, hogy Arnold az erősen tematikus írásmódjától ennyire eltávolodjon, és egy olyan kísérleti technoalbummal örvendeztesse meg rajongóit, amiből száműzte az élő hangszereket. A zene egy egybefüggő valami, az összes téma egyetlen hatalmas masszába van mixelve, ami közel háromnegyed órán keresztül folyik megállás nélkül, csak pár ügyetlenebb keverés szakítja meg az "élményt".
         Hogy megértsük, miről is szól az "Ütközéspont" score-ja, képzeljük magunk elé kedvenc Arnold-lemezünket, melyben a nagyzenekari hangzást technoritmusokkal keveri - összehasonlításként ajánlom az ugyanebben az évben megjelent "Halj meg máskor!" zenéjét. Most néhány szólóhangszer kivételével távolítsuk el a teljes zenekart, a hegedűst, a fafúvóst és a trombitást pedig zárjuk be egy szobába. Most a szomszéd szobában játsszuk le a megmaradt alapokat, miközben a háttérből valahogy átszűrődik néhány élő hangszer hangja. A témákról természetesen feledkezzünk el, hiszen ez a zene csontig van vetkőztetve a hideg technovalóságban.
         Az "Ütközéspont" aláfestésének legnagyobb erénye, hogy így már izoláltabban is hallgathatjuk Arnold gondosan kiválogatott sample-jeit, és esetleg saját muzsikáinkban is felhasználhatjuk őket, ha szeretnénk egy kicsit játszadozni vele. Az album sokkal jobban működik, mint egy chillout hallgatási élmény, viszont túl sok idegesítő és fülrepesztő kísérleti elektronikával támad ránk a legváratlanabb pillanatokban. Ez bizony funkcionális filmzene a legridegebb valóságból, a kiadvány pedig tipikusan az, amit a szerző híre ad el elsősorban a gyűjtőknek. A CD prezentálása nem sokat javít a dolgokon.

         A Varése Sarabande kiadásában megjelent lemez a kiadó egyik legfurcsább vállalkozása. Mint említettem, az összes tétel egy hosszú számba van összemixelve, de itt még nem ér véget az album egységesítése. A hátoldalon csupán egyetlen tracket tartanak nyilván, melynek címe "Changing Lanes", és majdnem negyven percig tart. A valóságban az albumot huszonhat cím nélküli trackbe szabdalták, így lehetőség sincs arra, hogy egyes darabokat a film bizonyos jeleneteihez kössünk. A borító füzetkéjében a zenei munkálatokban résztvevő emberek felsorolásán kívül semmilyen információt nem találunk, így ez sem segít túl sokat a kiadás módjának megértésében. Az albumot csak az Arnold-muzsikák legkomolyabb gyűjtőinek ajánlom, illetve azoknak, akik kíváncsiak arra, hogyan szabadul meg a szerző a nagyzenekar nyűgétől és ír kizárólag elektronikus zenét. Az adott pontszámot kicsit felhúzza, hogy a filmben működik a score.


    Hubai Gergely
    2008.02.16.




    Tracklista:

      1. (Untitled Track) (2:11)
      2. (Untitled Track) (1:07)
      3. (Untitled Track) (2:20)
      4. (Untitled Track) (1:24)
      5. (Untitled Track) (0:50)
      6. (Untitled Track) (1:16)
      7. (Untitled Track) (1:06)
      8. (Untitled Track) (1:23)
      9. (Untitled Track) (0:15)
    10. (Untitled Track) (0:57)
    11. (Untitled Track) (1:36)
    12. (Untitled Track) (0:41)
    13. (Untitled Track) (1:13)
    14. (Untitled Track) (1:13)
    15. (Untitled Track) (0:41)
    16. (Untitled Track) (1:27)
    17. (Untitled Track) (0:45)
    18. (Untitled Track) (1:46)
    19. (Untitled Track) (1:35)
    20. (Untitled Track) (3:42)
    21. (Untitled Track) (1:01)
    22. (Untitled Track) (1:10)
    23. (Untitled Track) (2:23)
    24. (Untitled Track) (0:57)
    25. (Untitled Track) (2:25)
    26. (Untitled Track) (4:21)



    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Bíró Zsolt

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter          nem értékelte

    Kulics László          nem értékelte

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila          nem értékelte




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Die Another Day

    Four Brothers

    Independence Day

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam