FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the VolcanoSix Days Seven Nights  
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Boy (Bear McCreary)

    Filmzenékről röviden



       THE BOY (2016)
       A fiú


      

       zene: Bear McCreary
       kiadás éve: 2016
       kiadó: Lakeshore Records
       játékidő: 49: 34





         Nem feltétlenül attól lesz jó egy horrorfilm, ha lefolyik a vér a vászonról, de a stúdiók biztonsági játéka következtében mára eljutottunk a szinte korhatár nélkül megtekinthető, gyakorlatilag vértelen horrorokig, melyek inkább már csak thrillerek, akár A fiú. Noha a plakátja nem sok vidámságot sugall, amit viszont benne kapunk, az messze nem használja ki a rémisztgetés lehetőségeit, ijesztőnek szánt jelenet például mindössze kettő van. Bár a cselekmény helyszíne, a fényképezés, a zene, illetve a végső fordulat (melyet egy 2014-es, nem amerikai mozi viszont már ellőtt) okán sokkal jobban sikerült William Brent Bell produkciója, mint amire számíthattunk, a középszerűség vonalát még így sem lépi át. A sztori főhőse egy amerikai lány (Lauren Cohan), aki elvállalja, hogy egy idős angol házaspár kastélyában vigyáz azok távollétében a kisfiukra. Greta nagy meglepetésére a gyerek valójában csak egy a szülők által élőként kezelt porcelánbaba, ám több jel is arra utal, hogy nem kifejezetten a hétköznapi fajtából...
         Bear McCreary egyszerre több sorozatot visz komponistaként (ezek közt megtalálhatjuk napjaink egyik legnépszerűbbikét, a The Walking Deadet - ahonnan mellesleg Cohan is érkezett), de emellett mozis fronton sem egy vasat tart a tűzbe. 2016-ból a Sötét erdő és a Cloverfield Lane 10 említendő meg, valamint A fiú, mely score-jának minősége magasan túlszárnyalja azt, amihez készült. Az alkotás műfaja hiába horrorféle, a szerző nem a csörömpöléses irányzat mellett szavazott, hanem egy igényes zenét hozott létre, amelyben ugyan feszültség bőségesen található, hirtelen felcsattanó hegedűrobajok nem kifejezetten. Az album egy nagyszerű, baljóslatú, ízig-vérig kísértetházas főtémával indul, és néhány vérfagyasztó mozzanatot leszámítva mindvégig e nyugodt, éjfekete tónus marad az uralkodó, nemegyszer szép pillanatokkal. Mivel a címszereplő neve Brahms, szinte adta magát, hogy McCreary művét átjárja a német zeneszerző egyik legismertebb kompozíciójának finom megidézése. A "Bölcsődal" hol csak néhány tétova hangként, hol konkrét dallam formájában köszön vissza a trackekben, a záró betétdal (Fyfe Monroe előadásában) pedig kimondottan erre épül. A komponista mesterségesen előállított hangok, valamint néhány élő instrumentum segítségével maga adja elő a szimfonikus hatású score-t, s tehetségét jól jelzi, hogy az erre a célra jutó visszafogott anyagiak a muzsikán minimálisan sem érződnek.


         Kiemelkedő tételek: The Boy Main Title, Meeting Brahms, The Crying Doll, In My Dream


    Bíró Zsolt
    2016.12.20.




    Tracklista:

      1. The Boy Main Title (4:40)
      2. Meeting Brahms (2:47)
      3. The Crying Doll (3:00)
      4. The Attic (3:53)
      5. Family Photos (2:55)
      6. Come Play Pretty Greta (2:43)
      7. The Phone Call and the Letter (4:04)
      8. Following the Rules (4:03)
      9. Through the Keyhole (3:44)
    10. Rat Blood (3:28)
    11. Out of the Mirror (7:45)
    12. Goodnight Brahms (3:46)
    13. In My Dream (3:19) *

    * írta: Brendan McCreary, előadja: Fyfe Monroe





    További kritikáink
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam