FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Blade (Mark Isham)

    Filmek alatt hallott zenék



       BLADE   (1998)
       Penge


      

       zene: Mark Isham
       vezényel: Ken Kugler
       kiadás éve: 1998
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 33:21




         Penge (Wesley Snipes) a vámpírok réme. Anyját megharapták a vámpírok, majd ezután hozta világra gyermekét. Ő a "fényben járó", aki -hála mentora által készített csodaszereinek- vámpír létére képes úgy élni, hogy nem kell megtámadnia egyetlen embert sem, akiket végül is saját fajtájától védelmez. Legnagyobb ellenfele Frost (Stephen Dorff), aki Erebus ősi könyvét olvassa azzal a céllal, hogy az embereket vámpírrá változtassa.
         Snipes a keleti harci kultúrát és a vámpírok adottságait keveri ebben a képregény-adaptációban, mely hatalmas sikert aratott a mozikban. Ezért nem csoda, hogy ennek a precízen kivitelezett akciójelenetekkel és kardforgatásokkal teli filmnek már a folytatásait is leforgatták.
         Remek nyitótémával kezd Isham. Halkan indul, szinte alig hallani valamit, majd megjelenik egy effektekkel teli tétel, ami kellemesnek mondható. A továbbiakban maga a score nem sok pergő dallamot hordoz, hiszen az összecsapások alatt szinte kivétel nélkül valamelyik beválogatott betétdal szólal meg. Modernkori vámpírmese modernkori zenével, s a "porosnak" számító nagyzenekar csupán atmoszférát teremt, mint pl. az a huhogáshoz hasonló dallamsor, ami akkor szól, amikor Penge hazaviszi a nőt. Sajnos egyáltalán nem illik a jelenet alá. A film alatt Isham legtöbbször halk kórust, elnyújtott vonósokat és szintetizátort szólaltat meg, hogy azok egyenletes hangulatú, már-már a végtelenségig elnyújtott dallamokat produkáljanak.
         A vége felé, mikor "megcsapolják" Pengét, és kezdi visszanyerni az erejét, egy hosszú, ám jó kis zenét hallhatunk. Szintis effektek, ütemes, egyre erősödő dobok és női kórus "sopánkodása" támasztja alá hősünk szenvedését, új életre kelését. A lemezen ez a "The Bleeding Stone" címet viseli. És egyben ez az egyetlen komoly akciózene a szerző tollából. Sajnálom, hogy Isham nem bontakozhatott ki igazán, csak amolyan "legyen ott is valami" zeneszerzője lett a filmnek. Sokat ki tudott volna hozni még ebből a témából, amire ékes példa az előbb említett szám is.
         Mindent összevetve túlságosan nyomasztó lett a score, pedig a film rendesen pörög és tobzódik az akcióelemekben. Ismét a Varése vállalta magára a zene kiadását, és egy alig több mint félórás hanganyagot dobtak piacra.


    Kulics László
    2004.11.14.




    Tracklista:

      1. Intruder (4:52)
      2. Daywalker (4:10)
      3. Somebodys Gonna take You Out (1:40)
      4. Top Of The Food Chain (3:47)
      5. Temple Of Light (6:14)
      6. The Bleeding Stone (9:42)
      7. The Blood God (2:56)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Blade: Trinity

    The Cave

    Elektra

    Freddy vs. Jason

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam