FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Angel Has Fallen  Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw  True Lies  Shaft (1971)  Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Mindörökké filmzene: a "Mindörökké Batman" zenéje    SCORING FOREVER: THE MUSIC OF BATMAN FOREVER   (1995)
       Mindörökké filmzene: a "Mindörökké Batman" zenéje




       zene: Elliot Goldenthal
       kiadás éve: 2005
       kiadó: Warner Home Video
       játékidő: 6:25






         Már megszokhattuk: ha a megfelelő emblémával ellátott reflektorunkat az égboltra irányítjuk, hamarosan megjelenik feketeköpenyes lovagunk, a Denevérember (Val Kilmer), kinek ezúttal két, a képregények hasábjairól jól ismert bűnözővel kell szembenéznie: Rébusszal (Jim Carrey) és Kétarccal (Tommy Lee Jones). Az új ellenségek mellé hősünk társat is kap Robin (Chris O'Donnell) személyében, így a két igazságharcos vállvetve harcol azért, hogy Gotham lakossága nyugalommal hajthassa álomra fejét.
         Joel Schumacher rendező ("8 mm") gyökeresen felforgatta mindazt, amit Tim Burton az első két részben felépített: a sötét, vészjósló Gothamet giccsparádévá változtatta. A színpompás díszletek, hivalkodó kosztümök olyan hatással vannak a produkció egészére, mintha egy színdarabot néznénk. Az egész Batman-jelenség varázsa egy csapásra szertefoszlott - hogy a folytatásról ("Batman és Robin") már ne is beszéljek...
         A "Batman"-széria legújabb házimozi-kiadásainak - a "Batman és Robin", illetve a "Batman: Kezdődik!" kivételével - extrái között egy, az adott rész komponistájával készítettek riportfilmet is találunk. "Joel Schumacher még jóval a film készítése előtt felkért a produkcióhoz." - kezdi meg nyilatkozatát a "Mindörökké Batman" DVD második korongján Elliot Goldenthal. Elmeséli, hogy a rendezővel többször megvitatták, milyen legyen a score, ám ezalatt inkább bíztatást kapott tőle, mintsem hátráltatta munkáját. "Mindössze ötpercnyi anyagot hallottam egy másik zenéjéből, és úgy gondoltam, hogy nagyon összetett és nagyon érdekes." - vélekedik a nem kifejezetten populáris munkáiról ismert művészről Schumacher. A zeneszerző nem nézte meg a korábbi két "Batman"-filmet, nehogy ezzel befolyásolja születendő alkotását. Elmondása szerint igyekezett egy gyermek fejével gondolkozni, aki játék közben a saját maga kreálta dallamait dúdolgatja, s így született meg a nyitótéma, mellyel az erőt és a repülést akarta kifejezni. Jómagam felnevettem, mikor ezen elméletét dúdolásokkal támasztotta alá. Na nem azért, mert gyerekesnek találtam - hiszen hangszerek híján így igyekezett bemutatni nekünk vízióját -, hanem mert elképzeltem a riporter lassan torzuló arcát, miközben a "Jézusom, hová kerültem?" kérdést tette fel magának.
         "A mítosz roppant fontos dolog." - zárja gondolatait Goldenthal. - "A heroikus zenei anyag mindig nagyszerű, amikor a hatalmas rézfúvósszekcióra lehet komponálni, vagy minden teljes erővel szól". Nem sok interjút láttam eddig tőle, így nem tudom, általában milyen a magatartása egy-egy nyilatkozat során, de itt nagyjából úgy viselkedett, mint egy megszeppent kamasz, aki élete első randijára készül: néhol kétszer is belekezdett egy mondatba, mire a végére ért. Ettől függetlenül érdekes riportfilmmel van dolgunk, amiben a visszaemlékezéseket a filmből bevágott jelenetekkel, illetve a zenei felvételek során készült képsorokkal gazdagították.


    Kulics László
    2006.01.16.



        Vissza

    További kritikáink
  • Outland
  • Children of Dune
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam