FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Ready Player One  Solo: A Star Wars Story  Looney Tunes: Back In Action  Revenge of the Ninja  Charlie and the Chocolate Factory  Backdraft  In Love and War  Le Sens De La Féte  Black Panther  Henry V
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Assassins (Mark Mancina)

    Filmek alatt hallott zenék



       ASSASSINS   (1995)
       Bérgyilkosok


      

       zene: Mark Mancina
       kiegészítő zene: Don Harper, Jeff Rona, Christopher Ward,
       John Van Tongeren






         Robert Rath (Sylvester Stallone) a legjobb bérgyilkos hírében áll, aki az évek múlásával megcsömörlött a tömérdek likvidálástól: ki akar szállni. Azonban egy új ember tűnik fel a színen, aki a "legjobb bérgyilkos" címet szeretné elhódítani tőle. Mindegyikük ugyanannak a titokzatos megbízónak dolgozik, aki most közös célpontot jelöl ki: az Electra (Julianne Moore) birtokában lévő adatokat kell megszerezni, a nőt pedig eltenni láb alól. A versenyt első körben Rath nyeri, ekkor változnak a játékszabályok: a "feltörekvő ifjúságnak" Rathot is meg kell ölnie.
         Richard Donner akcióthrillere mozgalmasra sikeredett. A szereplők kiválasztásával, játékával szintén nincs gond: Sly hozza a kissé megöregedett, megfontoltan cselekvő bérgyilkost, Banderas pedig a forrófejű, folyton pörgő, dicsőségre vágyó ellenfelet. S hogy a női karakter se maradjon ki a tűzharcból, Moore kisasszony is bekapcsolódik a történetbe, melyet a mára már mindenki által ismert Wachowski fivérek álmodtak vászonra.
         Mark Mancina, a Media Ventures-művektől volt az, akire rábízták a filmkészítők, hogy zeneileg is feltunningolja a cselekményt. Ekkor már túl volt egy sikeres "Féktelenül"-ön, és ebben az évben írta a "Bad Boys- Mire jók a rosszfiúk?", a "Pénzvonat", a "Tiszta játszma" filmek jól ismert zenéit. Na most a "Bérgyilkosok" az, amit ezekhez nem igazán lehet mérni. Alig találunk benne elnyújtott dallamokat, melyek szépen összekötnék a különféle effekteket, ütős hangszereket. A film nézése során két részlet ragadott magával: az első a nyitósorok alatti gyerekdallal induló, majd zongora és hárfa keveredésével előadott dallamsor, mely végül vonósokba - vagy azokat imitáló szintihangokba - torkollik. A másik pedig a taxis találkozás alatt hallható akciódús zene. A többi viszont hemzseg a már említett effektektől és különféle lecsapásoktól, kalapálásoktól. Olyan, mintha Mancina az eddig ismert akciózenéiről leszedte volna a vonósokat, fúvósokat és a háttérbe terelt hangokat kiemelve illesztette volna a "Bérgyilkosok" jelenetei alá. Amikor Rath és Elektra a motelszobában "lelkizik", akkor ismét egy dallamosabb, szép zenét hallhatunk. Plusz a végén felcsendül a nyitótétel egyik részlete. Ami színfoltként hat a zenében, az a San Juanba való megérkezéskor felcsendülő, röpke ideig tartó latinos dallamsor.
         Összességében azt lehetne elmondani Mancina zenéjéről, hogy ha ez a legelső filmzenéinek egyike lenne, akkor kijelenthetném: ígéretesnek tűnő zeneszerző munkájával ismerkedhettünk meg. Ha ugyanezt a stílust megtartja, és jobban felvértezi az imént hallottakat nagyzenekari elemekkel, akkor nagy jövő áll előtte. Így viszont ez nem igaz. Némiképp zavaró a hosszabb lélegzetű hangok hiánya, mert így csak "csörög-zörög" a zene. Persze a film alatt azt mondhatni működőképes a dolog, de ha ennél többet tud, akkor miért esik vissza?
         A lemez bolti forgalomba sosem került, úgyhogy ne is keresse senki sem a soundtrack, sem a score verziót.


    Kulics László
    2005.02.26.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Money Train

    The Long Kiss Goodnight

    The Reckoning

    További kritikáink
  • Star Trek: Discovery - Season 1, Chapter 1
  • Hook
  • Kincsem
  • Speed 2: Cruise Control
  • Wind River
  • Speed
  • The End of the f***ing World
  • Predator 2
  • 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
  • Anomalisa
  • Predator
  • Yo-Yo Ma Plays Ennio Morricone
  • Molly's Game
  • Italian Sexy B-Movies
  • The Haunting
  • Les Granges Brülées

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam