FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Agents Secrets (Bruno Coulais)    AGENTS SECRETS   (2004)
       Kémek között


      

       zene: Bruno Coulais
       vezényel: Deyan Pavlov
       kiadási év: 2004
       kiadó: Milan Music France
       játékidő: 45:44




         A "Kémek között" nem jutott el nálunk a mozikba, mindössze egy egyszeri vetítés volt belőle a francia filmek fesztiválján. Akkor viszont nem hiszem, hogy sokan találkoztak volna vele, ami kizárólag a filmet tekintve nem is nagy baj. Egy leginkább átlagosnak nevezhető produkcióról van ugyanis szó, amiben az (engem lekötő történet híján ráérősen lemért) 52. percben történik végre valami, egy látszatra cápatámadásnak induló jelenettel. Ekkor ébredhetett fel a rendező is, és cselekménydúsabb mezőnybe terelte művét. Ám már későn kapcsolt, így a meglehetősen unalmas, és igencsak hosszúra nyúlt bevezetést nehezen sikerült feledtetnie a további, egészen nézhető jelenetsorokkal.
         A filmbelit a valóságban is egy pár alkotja. A gyakorlatilag csak rideg nők szerepére alkalmazott, már a CD-borító fotóin is morcosan néző Monica Bellucci ("Maléna", "Grimm"), és a hollywoodi mozikba nála némileg sűrűbben látogatást tevő férje, Vincent Cassel ("Ocean's 12 - Eggyel nő a tét", "Kisiklottak") egy ügynökpárt alakít, akik egy sikeres külföldi munkát (terroristák hajójának felrobbantása) letudva indulnának vissza hazájukba, ám az asszonykát lekapcsolják, még mielőtt kialakult magánéleti válságukat rendezhetnék. A kérdés csak az: ki lehetett az áruló?

         Bruno Coulais szokása szerint szállította a már megszokottá vált, számtalanszor jellegzetesen francia hangulatot árasztó kísérletezéseit. Ezúttal nem természetfilmhez ("Genezis", "Vándormadarak", "Mikrokozmosz"), nem drámához ("Harrison virágai"), hanem csak egy átlagos krimi fogyaszthatóvá tételéhez járult hozzá tehetségével.

         Az "Agents Secrets" jóval az átlagon felül van, bár ez nem a nyitótrackből derül ki. Az "Anthologie De La Traitrise"-ben nem a női vokál, vagy a szkreccselés a fura, hanem az, hogy ez egy olyan rap, amiben az előadók (a Coulais-vel már közös albumot is készítő Akhenatonnal az élen) eléggé ízesen darálják a francia nyelvet. Borzongató darab, amit sokak át fognak léptetni, bár egy idő után egész szórakoztatóvá válhat. Akinek mégsem, az rálelhet "Le Taxi á Casa" címen is, amelyben instrumentális zene helyettesíti a rapet, és úgy már tényleg nem lehet baj vele.
         A többi muzsika egy teljesen szerteágazó, nagy kavalkád része. A szerző elektronikus elemeket párosított rockosabb motívumokkal, és mindehhez még szimfonikus kiegészítést is adott. Csak úgy záporoznak a hallgatóra azok a hangképek, melyek eredetivé teszik a művet. Már a címadó "Agents Secrets"-ben is szembesülhetünk sok széppel és jóval, nyomasztó bevezetéssel, thrilleres mozzanatokkal és elmélázó hangulattal - mindezt három percen belül. Az egyik legjobb track a ritmikus "Les Archives et le Saut", ami dübörgö basszusalapjára rápakolt síró elektromos gitárjával, és az alatta futó recsegő ütemmel egy semmihez nem fogható elegy képében üt hatalmasat. Az elektromos gitár nem csak ebben a felvételben van jelen, hanem például a "Les Champs De Blé" egésze is erre épül.
         A fenti, hangosabbnak mondható szerzemények ellensúlyozásaként a "Casablanca" marokkói hangulatot hoz be a képbe, a "La Nage" pedig egy keringő lehetne, csak Coulais-módra: nyomasztóan. Az ambientes "Voitures sous la Pluie", a szomorkás stílusa ellenére is vészjósló "Helena", illetve a fojtottan horrorisztikus "La Visite En Cellule" címet viselő művekről is csak felsőfokon lehet írni.

         A csembaló kedvelt Coulais-instrument, most sem feledkezett el róla a komponista. Az egészben az a legjobb, ahogy ezt a mai filmzenékben - jellegzetesen régies hangja miatt - szinte teljesen mellőzött hangszert beépíti a többi mellé, de úgy, hogy velük egyenrangú lesz. Hallható a csilingelő "Les Clichés"-ben, a "La Poursuite De Nuit"-ban (ami mintha egy régi krimihez íródott volna), és a fűrészelő hegedűkkel kezdő, majd fokozatosan megiramodó "Le Grillage"-ben.
         Az előbb említett stílusban használt vonósok sok track alapját képezik: a "La Traque"-ban harsány rézfúvósok és zaklatott dobok, a "Les Enfants"-ban fafúvósok kísérik, a himnikus "Générique Fin"-ben pedig rézfúvósok. De igazság szerint ennél az albumnál nem is az a lényeg, hogy micsoda mi mellett szól, és hogyan, hanem hogy mennyire eredeti megoldásokkal vannak tele.

         Az első olyan Coulais-mű, amire azok is felfigyeltek, akik nem látták a "Mikrokozmosz"-t, talán a "Bíbor folyók" alatt volt jelen. Tárgylemezünk leginkább ennek aláfestéséhez hasonlítható, de az ehhez képest szinte egy populáris darab volt. Az "Agents Secrets"-ben ugyanis keveredik a Jerry Goldsmith-i klasszikusság a régimódi thrillerzenékkel, a kísérletezés alternatív melódiákkal, és akinek ez nem lenne elég, az összességében egy olyan sötét és nyomasztó momentumokkal terhelt CD-vel ismerkedhet meg, amelynek hallgatása során rá lehet jönni arra, hogy a visszaidézhetetlen momentumok milyen mértékben képesek gazdagítani egy ennyire elvetemült, megfoghatatlan muzsikát. A score mindenkinek ajánlható, aki értékel egy olyan soundtracket, amely a thrillerzenék sablonjait felrúgva válik igen remek munkává.


    Bíró Zsolt
    2006.03.25.




    Tracklista:

      1. Anthologie De La Traitrise - Akhenaton, Freeman,
          Shurik'N (IAM) (4:14)
      2. Agents Secrets (3:10)
      3. La Traque (1:58)
      4. Les Archives et le Saut (2:41)
      5. Les Enfants (2:04)
      6. Les Champs De Blé (3:05)
      7. L'Espionne (1:26)
      8. Les Clichés (1:27)
      9. Le Taxi a Casa (2:14)
    10. L'Enfermement (1:39)
    11. La Poursuite de Nuit (2:22)
    12. Le Grillage (2:14)
    13. Casablanca (2:35)
    14. Générique Fin (2:50)
    15. La Drogue (1:16)
    16. La Visite en Cellule (1:36)
    17. La Nage (2:23)
    18. Voitures sous la Pluie (1:15)
    19. Helena (2:36)
    20. Les Pilules (2:39)



    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter

    Kulics László

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Along Came a Spider

    Genesis

    Le Peuple Migrateur

    The River Wild

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam