FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 50 First Dates (különféle előadók)    50 FIRST DATES   (2004)
       Az 50 első randi


      

       zene: különféle előadók
       kiadás éve: 2004
       kiadó: Maverick
       játékidő: 46:19





         Henry (Adam Sandler) gondtalanul éli Hawaii-on hazugságokból álló életét, mely kimerül romantikára vágyó turistanők fejének elcsavarásában, és a helyi állatkert lakóinak gondozásában. Ám minden a feje tetejére áll, amikor első látásra beleszeret Lucyba (Drew Barrymore). A szimpátia kölcsönös, de az aranyifjúnak már a következő nap újra kell kezdenie a hódítást, ugyanis egy 1 évvel ezelőtt történt autóbaleset miatt a lány rövid távú memóriája nincs a helyzet magaslatán, emiatt minden egyes napját a karambol előttiként éli meg, a friss emlékei reggelre mindig törlődnek. Henry így nap mint nap kénytelen újrakezdeni az ismerkedést, megtapasztalva, hogy milyen is az, amikor valami nem hullik egyből az ölébe.
         A film megfelelően működne a kétes értékű vicckavalkád nélkül is, inkább a szomorkás hangulatra fókuszálva, mert a két főszereplő eleve szimpatikus együtt (már a "Nászok ászá"-ban is azok voltak, bár a külön-külön filmjeikben azért nincs mindig ez így). Sajnos azonban az ameriaki vígjátékokban megszokott fekáliapoénok, egy visszataszító mellékszereplő (nő?), de főleg az irritáló Rob Schneider jelenléte nem igazán lenne kívánatos. Utóbbinak sikerül a legromantikusabb, legszomorúbb pillanatokat is elrontania humorosnak szánt, ám valójában primitív beszólásaival.
         "Az 50 első randi" alapvetően azért szórakoztató. Ha ötvenszer talán nem is, de az első néhány randira tökéletes, már ha eltekintünk a fent felsorolt jellemzőktől. A vége például határozottan eredetire és szépre sikerült: úgy happy end, hogy mégsem teljesen az. Ezt a vonalat követhette volna a film a lezárás előtt is.

         A lemez nem tartalmaz score-t, viszont a film népszerűsége okán úgy gondolom, mindenféleképpen érdemel egy ismertetőt.
         Az kapásból dicsérendő, hogy nem a látványosan pénztárcánk kinyitására számító "Music from and Inspired by" kategóriájú albumról van szó. Abban az esetben a séma az szokott lenni, hogy az adott filmben elhangzó egy-két dal mellé odapakolnak olyanokat, melyek a filmben nem is hangzottak el, ahhoz közük nincsen, az összekötő kapocs csak a réges-régi dalok címében, dalszövegének témájában keresendő. Jó esetben. Ezeket nevezhetjük újrahasznosított dalcsokornak is. A "50 First Dates" cd szerencsére nem ilyen. A dalok mind elhangzanak a filmben, sőt kimondottan ahhoz lettek készítve.
         A cédén szereplő számokat a '80-as évek zenei kollekcióját áttekintve válogatták össze. Egy kivételtől eltekintve ismert és kevésbé ismert dalokat dolgoztak fel ismert és kevésbé ismert együttesek, előadók. A különlegesség az egészben az, hogy jórészt a hazánkban perifériára szorult reggae műfajban.
         Az első közreműködő Wayne Wonder, aki a The Thomson Twins 1984-es "Hold Me Now"-ját dolgozta fel, az eredetit nem túlságosan megváltoztatva, ám kissé egzotikusabb hangszerelésben tálalva. Érdekessége, hogy a dal eredeti formájában már szerepelt a "Nászok ásza" soundtrackjén, talán Sandler, az album egyik producere ötlete alapján került ide is fel. A következő szám eredeti előadója már jóval ismertebb, ez pedig a The Cure, és a "Love Song". Robert Smith csapatának 1997-es, "Galore" c. albumáról való a dal, amelyet az 5 tagú 311 variált saját szájízre, "átreggae-zálva".
         A harmadik szám Seal előadásában hangzik el. A "Mindörökké Batman"-ben elhangzó "Kiss from a Rose"-zal befutott zenész (akinek olyan az arca, mintha aknát hatástalanított volna vele) az Echo & the Bunnymen 1987-es, gyengécske "Lips Like Sugar"-jával hódol a szerelemnek, kíséri őt a rasztafari Mikey Dread. A tetszhalott (feloszlott?) Fugees egykori tagja, a dallamos hip-hopban utazó Wyclef Jean (Eve rappelésével) követi a duót az egyik legjobb dallal, ez a "Your Love (L.O.V.E. Reggae Mix)", ami a The Outfieldtől való, és a legnagyobb eltérés a lemezen az originálhoz képest most tapasztalható, mert eredetiben e szám a Bon Jovi -úgy 10 évvel ezelőtti- stílusára hajaz. Utána szerepel a sorban a stílus atyjának, Bob Marley-nak Ziggy nevű gyermeke a The Cars csodálatos "Drive"-jának interpretációjával. Ezt egyszerűen nem lehetett elrontani.
         A hátralévő időben főleg ismeretlenek kínálgatnak bennünket zenei csemegéikkel. Gwen Stefani, a No Doubt énekesnője nem ilyen, ám ő csak vokalista Elan Atias arcsimogató feldolgozásában, a "Slave to Love"-ban, ami anno még a Roxy Musictól szólt. Egy teljesen felesleges, már többször megszentségtelenített Police-átirattal próbálkozik a reggae egyik legismertebb zenekara, a UB 40. Az "Every Breath You Take" ennek ellenére hihetetlenül szánalmasra sikeredett, ha ezt élőben is elő akarják adni a srácok valahol, remélem valaki gyorsan rájuk borítja majd a hangfalakat (amely alatt azért Rob Schneider is elférne). Ugorjunk hát gyorsan a következőre, mintegy menekülésként felfogva.
         A Sugar Ray nevezetű, tinilányőrjítő Backstreet Boys-klón formáció tagja, a Robbie Williams-be oltott Ethan Hawke külsejű, de magát Mark McGrath néven szólíttató gyerkőc próbálkozik szólóban a "Ghost in You"-val. Az alapmuzsikát jegyző The Psychedelic Furs szerzeményeit annak idején a punk és a modern rock, a Sex Pistols és a Nirvana közti hiányzó láncszemként jellemezték. Az eredeti nóta és a zenekar ismeretének hiányában ehhez nem tudok hozzászólni, de a mostani változat melankolikus dallama alapján ezt nehéz lenne elhinni.
         Újból itt a The Cure a "Wish" albumról, már ami az őst illeti. A "Friday I'm in Love"-ot talán csak az nem ismeri, aki sosem hallgatott még rádiót. Ebből a slágerből készítette el Dryden Mitchell, a Michael Jackson-féle "Smooth Criminal" feldolgozásért felelős Alien Ant Farm énekese el a maga verzióját, némileg pörgősebbé téve az eleve nem altató muzsikát, amely egy mókás szinti-prüntyögéssel kezdődik, és válik bulizenévé.
         Érdekes, hogy szerepel egy szám a már leszerepelt UB40-től is, tizedik feldolgozásként, Nicole Keától ("Breakfast in Bed"). A fiatal énekesnőről semmilyen infóra nem leltem, ez feltehetőleg betudható gyenge, erőlködő hangjának. Rajta és ügynökén kívül talán mindenki érzékelheti, hogy egy alpesi tanyán szalmahordás közben dúdolászó 60 éves fejőnőnek is izgalmasabb hangja van, mint Nicole lánynak. Hozzá hasonlóan befutott "nagy" név a tejfelesszájú Jason Mraz is. Ő az általam ismeretlen Modern Englishtől az "I Melt with You"-t cincálta meg, szerencsére elfogadhatóan.
         A zárótétel teljesen eredeti, nem a '80-as évek terméke. A szépséghiba csak az, hogy ez nem más, mint amit Adam Sandler Drew Barrymore-nak énekelt a filmben szerelmi vallomásként. Ez a gitárral kísért bohóckodás viccnek elmegy (annak is szánták), ám ennek hallatán azért visszasírjuk a UB40-s borzadályt, mert Sandler vokáljáról a "tökéletesen képzett" szókapcsolat nem ugorhat be senkinek sem.
         A cédén lett volna még hely néhány számnak, amiket a muvi tartalmazott, de ezek végül lemaradtak. Aki hallotta a stáblista végén a Black Eyed Peas-tag Will I. Am-től és Fergie-től a "True"-t, az talán nem is hiányolja azt a primitív Spandau Ballet-feldolgozást, amiről nem jut eszembe megfelelően pejoratív jelző, hogy a helyes mértékben degradáljam ezt a popzenei szemetet. Ami sikerült a P.M. Dawnnak bő 10 éve ("Set Adrift on Memory Bliss"), az ennek a duónak a legkevésbé sem. Hiányzik még a "Could You Be Loved" a Bob Marley & The Wailers-től. Ez amiatt kár, mert a Reggaeatya azért megjelenhetett volna (illetve az emléke), a Fiú nem elég jelen esetben.
         Végül is két nóta maradt le, ami után tényleges űr maradt. A sztori szempontjából is fontos The Beach Boys szám (mellőzése érthetetlen), és a nyelvtörő nevű, tekintélyes termete miatt külsőleg egy szumóbirkózóra hajazó Israel Kamawiwo'oletól az "Over the Rainbow / What a Wonderful World", a film legvégéről. Ez elhangzik a "Ha eljön Joe Black"-ben is, az ahhoz a filmhez tartozó soundtracken is megtalálható.

         A film komponistája Teddy Castellucci, akinek neve gyakorlatilag az összes Adam Sandler alkotás stáblistáján megtalálható. Tehetsége nem túl figyelemreméltó, legalábbis nekem még sosem sikerült észrevenni egy filmje alatt sem a muzsikáját, pedig mindig figyelni szoktam ezeket. A B-kategóriás komponista kivételesen egy olyan score-t szerzett "Az 50 első randi"-hoz, mely nagyon hiányzik a lemezről. A hawaii-i hangszereket és stílust alapul véve csinált egy vidám kis score-t, amely semmilyen formában nem lett kiadva, még a betétdalok után biggyesztve sem. Kár érte, annak ellenére, hogy a témák a filmben nem nagyon voltak kifejtve, de amit hallottam, azt örömmel lejátszanám itthon is.
         A zenei élményt az extrák egészítik ki a számítógép-tulajdonosok örömére. Hátterek, képernyőkímélő, három darab "színfalak mögött" filmecske (Sandler és Barrymore mesél az első csókról, és a 311-et láthatjuk munkában), egy előzetes, és a merchandising évtizedének megfelelően linkek a kiadó és Adam Sandler, no meg a film website-jára mutatva.

         Ügyesen összeválogatott kellemes dalok többé-kevésbé színvonalas feldolgozásai, melyek a pálmafák alatt elterülve hűsölő hallgató számára százszázalékosan alkalmasak a jó hangulat kiváltására: ez a "50 First Dates"-válogatásalbum. A tinicsillagok maximum költségkímélés miatt kaphattak helyet rajta, így ezen előadók személyét ne is firtassuk, csak az eredeti dalok nagyon is rendben lévő remake-jeit vegyük figyelembe, a selejteket meg felejtsük el gyorsan.


    Bíró Zsolt
    2004.08.15.




    Tracklista:

      1. Hold Me Now - Wayne Wonder (4:14)
      2. Love Song - 311 (3:31)
      3. Lips Like Sugar - Seal (feat.Mikey Dread) (5:02)
      4. Your Love - Wyclef Jean (feat. Eve) (4:16)
      5. Drive - Ziggy Marley (4:28)
      6. Slave To Love - Elan Atias (4:27)
      7. Every Breath You Take - UB40 (3:57)
      8. Ghost InYou - Mark McGrath (4:26)
      9. Friday, I'm In Love - Dryden Mitchell (3:04)
    10. Breakfast In Bed - Nicole Kea (3:23)
    11. I Melt With You - Jason Mraz (3:38)
    12. Forgetful Lucy - Adam Sandler (1:51)



    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter          nem értékelte

    Kulics László          nem értékelte

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila          nem értékelte




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Bridget Jones: The Edge of Reason

    Hitch

    Speed 2: Cruise Control

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam