FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Crimson Rivers  Twister  xXx: Return of Xander Cage  The Lego Batman Movie  Shaft  Living in the Age of Airplanes  La La Land  Immortal Memories  Spirit: Stallion of the Cimarron  Scream: The TV Series
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2 Guns (Clinton Shorter)

    Filmek alatt hallott zenék



       2 GUNS   (2013)
       2 kaliber


      

       zene: Clinton Shorter
       vezényel: Allan Wilson
       kiadás éve: 2013
       kiadó: Metropolis Movie Music Ltd.
       játékidő: 38:30




         Halálos fegyver, Bad Boys - Mire jók a rosszfiúk?, Tango és Cash, Starsky és Hutch: csupán néhány példa a mára már klasszikussá vált buddy movie-k közül, melyek népszerűségét ugyan nem érte el Baltasar Kormákur 2 kaliber című alkotása, 2013 szórakoztató akciómozijainak egyikeként azonban nyugodt szívvel definiálhatjuk. A direktor szerint produkciója inkább a 48 órával rokonítható, mintsem például a Bad Boys-féle vonulattal, az alkotás pozitív megítélésekor azonban ez esetben a főszereplőket alakító Mark Wahlberg és Denzel Washington játéka lényegesen többet nyom a latban, mint a sztori és a kivitelezés. Az izlandi filmes mozijának két hőse az utolsó pillanatig osztja egymást - s ezek esetenként a szócsatákon túl tettlegességig fajulnak -, amit a színészek remekül hoznak, az inkognitóban elkövetett és nem kicsit elszámított bankrablásukból kikerekedő konfliktushalmaz azonban ezek nélkül eléggé közepesnek mondható a történet kiszámíthatósága, illetőleg a vége felé bekövetkező ellaposodása okán.

         Kormákur (aki előtt olyan nevek kerültek szóba erre a posztra, mint Antoine Fuqua, Doug Liman és Martin Campbell) nemcsak Wahlberggel dolgozhatott újra a 2012-es Csempészeket követően, hanem Clinton Shorter komponistával is, akit az utómunkálatok során keresett fel és bízott meg a feladattal - s ekkor még úgy volt, hogy több mint két órás lesz a produkció, végül azonban 109 percre redukálták a játékidőt. A szerző egy könnyed hangvételű, rockos, funkys és bluesos alapokat egyaránt magában foglaló, egyszerű, fülbemászó motívumokkal tűzdelt score-ral járult hozzá a mozihoz, mely erősen témacentrikus kompozíciót 2013 kellemes meglepetései között tartom számon - csupán hajszálnyival maradt ki évértékelésemből az olyan filmek muzsikái mellől, mint Christophe Beck R.I.P.D. – Szellemzsarukja, valamint Christopher Lennertz Személyiségtolvaja. Shorter elsősorban az elektromos és akusztikus gitárra (melyeket ő maga szólaltatott meg), valamint az ütősökre (azon belül is főleg a dobokra és a cintányérokra) helyezte a hangsúlyt, a Slovak National Symphony Orchestra vonósai pedig egyfajta kiegészítő szerepet töltöttek be művében, s leginkább a tempó fokozásakor fordult a klasszikusabb hangszerek irányába.
         A filmet jóval később tekintettem meg, mint ahogyan a zenét megismertem, és meglepődtem, hogy a képsorok alatt az albumhoz viszonyítva mennyire alulmaradtak a dallamok érdemei: ugyan a vezértéma remekül tükrözi a tükrözi a rosszfiúk közé beépült, ám fegyelmezettnek még így sem nevezhető duót, azonban még ha az akciók esetében bármennyire is odaillőek a trackek, az effektek mellett háttérbe szorulnak. Ami viszont öröm az ürömben, az az, hogy a betétdalok nem szabnak gátat az instrumentális daraboknak, előbbiekből ugyanis kettőnél-háromnál többet nem hallani a filmben, a szerző tehát teljes mértékben kibontakozódhatott - ez azonban a hangmérnöki munka eredményeként mégsem elegendő ahhoz, hogy Shorter elképzelését maradéktalanul megítélhessük.

         Összetételét tekintve a 2 kaliber kíséretét nem nevezhetjük forradalmi újításokkal felvértezett műnek (hiszen ehhez hasonlót hallhattunk például David Holmestól is az Ocean's-filmek alatt), ám mindenképpen színt visz a manapság elburjánzott, háromhangos harmóniákból építkező aláfestések világába. A Metropolis Movie Music Ltd gondozásában megjelentetett kiadvány csupán iTunesos változatban érhető el, a szerző azonban néhány hónappal a bemutatót követően bizakodva nyilatkozott a fizikális formátummal kapcsolatosan: "Az utóbbi évekre jellemző digitális albummegjelentetés divatját követte ez is, azonban remélem, hogy az olyan kiadók, mint például a Milan is, idővel változtatni fognak ezen a dolgon".


    Kulics László
    2014.05.16.




    Tracklista:

      1. The Tracks (1:34)
      2. No Options (3:01)
      3. Not Now (1:33)
      4. Money (1:39)
      5. Special Beans (2:12)
      6. 3:05 (1:42)
      7. More Than Most (1:56)
      8. Sorry Sir (2:15)
      9. Pick Up the Phone (3:49)
    10. Trucks and Choppers (2:52)
    11. Earl (2:53)
    12. Einstein (2:52)
    13. Boom (2:31)
    14. Deserve to Be (2:34)
    15. The Motel (2:13)
    16. 63 Impala (0:45)
    17. Arm or A Leg (2:04)




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    A "Halálos fegyver"-filmek zenéje

    Bad Boys

    Contraband

    Tango & Cash

    További kritikáink
  • London Has Fallen
  • Don't Breathe
  • Doctor Strange
  • The Hobbit: The Battle of the Five Armies
  • Blair Witch
  • Aladdin
  • Love Actually
  • L'Intégrale: Bandes Originales des Gendarmes
  • Sully
  • Fantastic Beasts and Where to Find Them
  • Frozen
  • Miss Pelegrine's Home for Peculiar Children
  • Allied
  • Cell
  • Inferno

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja
  • Edmund Choi: A kezdetektől az Apolló 11-ig
  • Tina Guo: Mindig változó egyensúly

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam