FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Vertical Limit  The Predator  Peppermint  small Soldiers  The Meg  The Mountain Between Us  The Equalizer 2  Tomb Raider  Ant-Man and the Wasp  Adrift
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 16 Blocks (Klaus Badelt)

    Filmek alatt hallott zenék



       16 BLOCKS   (2006)
       16 utca


      

       zene: Klaus Badelt








         Az öregedő, már szinte csak könnyebb munkákra alkalmas zsaru (Bruce Willis) korlátozott bevethetőségéhez mért feladatot kap: egy tanúskodni kész gyanúsítottat (Mos Def) kell átkísérnie egy tárgyalásra, a tizenhat utcányira lévő bíróságra. A látszatra pofonegyszerűnek tűnő megbízás véresen komoly menekülésbe fordul át, amikor korrupt zsaruk (élükön David Morse-zal) megpróbálják a tanút véglegesen kiiktatni, ami meg is történne, ha az nem kapna váratlan segítséget onnan, ahonnan nem is várná - az őrzőjétől.
         A fénykorán már erősen túllévő Richard Donner ("Halálos fegyver"-széria) most újból hírt adott magáról - ugyan nem címlapra kerülőt, de nem is a leghátsó oldalakra száműzöttet. Haverfilmjében, amiben a kisstílű gengszter természetesen megjavul, az önmaga számára is meglepetést okozó rendőr pedig hősiesen helytáll, bemutatja, hogy él és virul, érti még a hatáskeltés művészetét. Legújabb produkciója szegényes az eredeti motívumokban, de amit kihozott belőle, az egy vállalható akciófilm, egyben életjel egy olyan direktortól, aki már sok mindent letett az asztalra, és azt most nem igazán akarta megbolygatni. Biztos, ami biztos alapon egy igen kemény tortúrának azért alávetette a nézőt: az egy bedrogozott, affektálós Donald kacsa orgánumát magáénak tudó Mos Def szövegelését hallgatni rövidebb távon is felér egy kínzással, hát még másfél órán át!
         A filmben a két-három betétdalon túl sok aláfestés nincs, és az a kevés is, ami felcsendül, szinte teljesen rejtve marad azok számára, akik nem figyelik kifejezetten. Pedig Klaus Badelt zeneszerzőt alig pár hónapja ünnepeltem a "The Promise" kapcsán, ám az azt követő "Poseidon"-nál már nem láttam okot a pezsgőbontásra, a "16 utca" score-ja pedig még egy sörbontást is alig érne meg észrevehetetlensége okán. A kiforrott dallamot - egy ritkán felbukkanó gitármotívum kivételével - nem igazán tartalmazó, főleg vagdalkozó ütemekből, néhol horrorzenékre emlékeztető manírokból álló muzsika mintha csak azt sugallná, hogy hirtelen kellett valaki zeneszerzőnek, így annak a ritmusképletek összeállításán túl már alig-alig jutott ideje a többi instrumentális tétel teljes kidolgozására. Bár a The London Metropolitan Orchestra zenészei is közreműködnek a számítógépes programok hangszeres kiegészítésében, a zenei effektek jelentős túlsúllyal bírnak. Valójában azért cseppet sem értékelhetetlen a score (az érzelmesebb szimfonikus részek közt is találunk értékelhetőt), csak a szerző korábbi munkái közt akadt már olyan, ami miatt egy ilyesminél azért sikerültebb munkát várna tőle az ember.


    Bíró Zsolt
    2006.09.06.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Cop Land

    Man on Fire

    The Promise

    The Pirates of the Carribean:
    The Curse of the Black Pearl


    További kritikáink
  • The Mentalist
  • The Shape of Water
  • Red Sparrow
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft
  • In Love and War
  • Le Sens de la Féte

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam