FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Under Siege 2: Dark Territory  Under Siege  Pet Sematary  Stepmom  Pet Sematary  Witness  Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - II. International Film Music Conference 2006 - Harmadik nap
    A rendezvény és annak helyszíne  |  Első nap  |  Második nap  |  Harmadik nap  |  Negyedik nap






         Harmadik nap


         A harmadik nap elején pár perc erejéig bemehettünk Debney próbájára, amit Ottman "Superman Returns"-e, illetve Poldeouris "Conan the Barbarian"-ja követett. Utóbbi kettőn legnagyobb örömünkre már végig bent maradhattunk, így ízelítőt kaptunk abból, milyenek a komponisták munka közben.
         Ötórától kezdetét vette John Ottman előadása. Miután eddigi karrierjét, életútját ismertették spanyolul (ezt egyébként minden zeneszerzőnél megtették), megjegyezte, hogy nem tudja, mi állt a szövegben, ugyanis nem egyeztettek vele előtte erről, így saját szavaival is elmesélte, hogyan került a filmzenék világába, és hogyan vette kezdetét a "Public Access"-szel, valamint a "Közönséges bűnözők"-kel máig tartó kollaborációja Brian Singer rendezővel. Az egyórás előadás első harmadától kezdve már a közönség kérdéseire válaszolt a zeneszerző/vágó/rendező, mely során kiderült, hogy nem igazán kedveli a vágói megbízatásokat, valamint, hogy az igazi Golden Age-komponistáktól nem hallgat zenét. Sajnos az amúgy kissé félénken viselkedő komponista előadása nem sikerült olyan "színesre", mint Debneyé, vagy Frizzellé, ám ettől függetlenül sok hasznos információ hangzott el.

         Ottmant számos népszerű filmzene megalkotója, Bruno Coulais ("Crimson Rivers", "Les Choristes") követte - sajnos az anyanyelvén, franciául beszélő komponista mondanivalóját csak spanyolra fordították, így információt számunkra semmit sem adott -, majd a koncerttel zárult a nap. A rendezvény több programja is csúszott, ám a remény, miszerint legalább a koncert időben kezdődik, halványan még élt bennünk - ám feleslegesen. Nemhogy háromnegyed órás csúszással indult, helyjegyünk a színpad jobb oldalának belső szélére szólt. Az már eleve elvetemült ötlet, hogy a színpad oldalánál helyezzék el a hallgatóság egy részét, ám az egészet az koronázta meg, hogy az üstdobok elé ültünk volna. Joggal dühödtünk fel, hiszen egyrészt a kivetítővászonból, valamint a zenekarból semmit sem láttunk volna, másfelől, ha azok a dobok megszólalnak, nincs az a hangszer, amit meghallottunk volna. Nem maradt más, fogtuk magunkat és hátra sétáltunk, majd mikor elkezdődött a koncert, az üresen hagyott székeken foglaltunk helyet.
         A hangverseny John Ottman blokkjával kezdődött, amelyben Damon Intrabartolo vezényletével a "The Usual Suspects", a "Fantastic Four" főtémái, illetve a "Superman Returns"-ből összeállított montázs csendült fel. Ezt követően John Debney foglalta el a karmesteri pódiumot, és az Andalusian Philharmonic Orchestra, valamint a Agrupación Coral Ubetense közreműködésével először Jerry Goldsmith műveiből szemezgetett: az elmaradhatatlan "The Generals" témát (ami a "Patton" és a "MacArthur" nyitányából áll) a "Rudy" gyönyörű dallamai, valamint a "Star Trek: The Motion Picture"-ből kissé merészen beválasztott "The Enterprise" követte. Ez utóbbi remek zene, ám ha valaki most először hallott Goldsmith-t, annak nehéz darab lehetett. Debney az Oscar-díjas szerző művei után a "The Passion of the Christ Symphony"-ból adta elő a "Gesú cade. Incontra la madre addoloratá"-t, a "Gesú é deposto dalla croce e sepolto"-t, és az elmaradhatatlan "Resurrection"-t, melyek szintén nagy sikert arattak.
         A szünet után Frizzell lépett az emelvényre, és a "John Frizzell's Suite from Various Films" címet kapott egyveleg keretein belül az "Alien Resurrection", a "Gods and Generals", a "The Prize Winner of Defiance, Ohio", és a "Ghost Ship" témái hangzottak el. A hangverseny Basil Poledouris több mint húszperces "Conan Suite"-jével zárult, melyet a filmből kivágott jelenetek kísértek, ám sajnos a helyszín rossz megvilágítása miatt nem volt éles a kép. A mű élő bemutatása egyébiránt a "Superman Returns" koncertjével együtt világpremiernek számított. A ráadásban ismét Poledouris Conan-nyitányát hallhattuk, és sajnos megismétlődött ugyanaz, mint ami Madridban Harry Gregson-Williamsszel: újra kellett indítani a zenekart, mert már az elején szétesett a zene. Ezek alapján úgy tűnhet, a ráadásdarabok újraindítása tipikus spanyol jelenség. A hangverseny ennek ellenére elsöprő erejű sikert könyvelhetett el magának, ugyanis minden egyes blokkot álló taps, illetve fütyülés követett.








    A "The Passion of the Christ Symphony" főpróbája




    A zenekari pódium az egyik szünet alatt




    John Ottman (balján az egyik szervező)...




    ...pályafutásáról és annak főbb állomásairól beszélt.




    Basil Poledouris és John Frizzell a hangverseny előtti egyeztetésen




    A szerző (jobbján lányával) a keverőpult mögé vonulva készült
    a "Conan the Barbarian" koncertjének világpremierjére




    A közönség...




    ...és a zenekar egyaránt elfoglalja helyét.




    Damon Intrabartolo...




    ...John Frizzell...




    ...és Basil Poledouris vezényli a zenekart.




    A rendezvény és annak helyszíne  |  Első nap  |  Második nap  |  Harmadik nap  |  Negyedik nap

    További kritikáink
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano
  • Six Days Seven Nights
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam