FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the Volcano  Six Days Seven Nights  Bird Box
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - II. International Film Music Conference 2006 - Második nap
    A rendezvény és annak helyszíne  |  Első nap  |  Második nap  |  Harmadik nap  |  Negyedik nap






         Második nap


         Oscar Araujo ("Blade of Darkness") és Mateo Pascual ("Commandos") "A videojátékok és animációs alkotások zenéi" című előadásának, valamint a Xavier Capellasszal ("Hotel Tívoli") való beszélgetés spanyol nyelvezete miatt a fél egytől meghirdetett dedikálással indult a napunk. Azoknak, akik esetleg nem készültek elegendő CD-borítóval, nem kellett aggódniuk, ugyanis a szervezők mindennap gondoskodtak egy lemezbörzéről, ahol túlnyomó részben az előadást tartó művészek albumait lehetett megvásárolni. A bolti forgalomban kapható korongok mellett olyan ritkaságnak számító kiadványokra is le lehetett csapni, mint a "Waterworld", az "Amanda", a japán kiadású "Wind", vagy a limitált példányszámú Prometheus Records-lemezek (ezek főleg Poledouris score-jait tartalmazták). A sláger azonban kétség kívül John Ottman "Superman Returns" lemeze volt, mely már az első órákban elfogyott. Maga a dedikálás a kórház templomrészében került megrendezésre, ahol a komponisták egy hosszú asztal mögött ülve várták rajongóikat, akik eleinte annyi borítót készítettek elő, amennyi csak a kezükben elfért, így a szervezők kénytelenek voltak záros időn belül háromra korlátozni a dedikáltatható mennyiséget. A program "vesztesei" a spanyol szerzők voltak, akik mellett az összegyűlt vendégsereg egy része elvonult, így ők egymás közötti beszélgetésbe kezdtek. Természetesen az előre meghirdetett dedikáláson túl az előadások szüneteiben is adódott lehetőség a kedvenc korongok borítóinak, illetve más ereklyék aláíratására.

         A tengerentúli művészek esti előadását John Frizzell kezdte meg, aki már tavaly is részt vett ezen a konferencián, ám most koncertje, illetve előadása mellett a házigazda szerepét is betöltötte, így őt többnyire fel-alá járkálva, telefonálgatva, és intézkedve lehetett látni. A barátságos és közvetlen komponista a tavaly készült "The Prize Winner of Defiance, Ohio" című zenéjéről beszélt (azért csak erről, mert ő egy évvel ezelőtt az egész munkásságáról tartott beszámolót). Elmesélte, hogy az "Istenek és hadvezérek" zenéjének (melyet Randy Edelman kezdett el írni, aki aztán a "xXx" miatt kiszállt a projektből) egyik részletét hallva kérték fel az alkotók, és végül egy olyan mű született, mely saját bevallása szerint sem hasonlít egyik korábbi munkájához sem. A különféle történeteket - például, hogy a nyitány 13 darabból lett összerakva, vagy hogy volt olyan jelenet, amit a zene kedvéért újravágtak - videobejátszások tarkították, s az amúgy is érdekes, valamivel több, mint egyórás előadás végén a közönség soraiból tettek fel kérdéseket a szerzőnek. Arra, hogy mi a kedvenc műfaja a következőt válaszolta: "Mindig más, mint amin utoljára dolgoztam."
         Frizzellt kis szünet után John Debney és Lisbeth Scott követte, a téma pedig közös világsikerük, a "A passió" score-ja volt. Debneyék az első felvetésektől a zene elkészüléséig elmesélték a két évvel ezelőtti sikerfilm aláfestésének megszületését, miközben a fontosabb témákból ("The Olive Garden", "Mary Goes to Jesus", "Resurrection") zenei bejátszást is hallhattunk. A sztorikat Debney olykor tréfásan adta elő - tette ezt például akkor, mikor arról mesélt, hogy Mel Gibson megjelent nála, és felkérte erre a munkára. A mintegy másfélórás előadás alatt beszélt arról, hogy azért nem James Horner kapta a megbízást Gibsontól (akivel már dolgoztak együtt "Az arc nélküli ember", illetve a "A rettenthetetlen" során is), mert nem tetszett a rendezőnek Horner elképzelése. Fény derült olyan kulisszatitkokra is, hogy például a filmzenealbum negyedik tételében ("Peter Denies Jesus") Debney is részt vett, mint énekes, továbbá, hogy kedvenc albumai a "Cutthroat Island", a "Hocus Pocus", a "Dragonfly", a "Dreamer", a "The Passion of the Christ", valamint a "Princess Diaries" - ez utóbbit édesanyja emlékére írta, aki abban az évben halt meg. Egyébként Debney és Lisbeth Scott szintén remekül állták a rajongók hadát, csak őket - John Ottmanhez hasonlóan - valamivel nehezebben lehetett megközelíteni.
         A pénteki előadásokat a spanyol komponisták audiovizuális koncertje zárta, amit a Santiago de Hospital udvarán tartottak meg. Az eseményt egy kisfilm levetítésével vette kezdetét, mely poénosra szerette volna venni a hazai komponisták bemutatását, ám a közönség soraiból nem igazán lehetett hallani nevetgéléseket - sajnos ezzel igencsak melléfogtak a készítők. Aztán Conrado Xalabarder (a helyi Réz András) konferálásával különféle filmrészletek kerültek levetítésre úgy, hogy a párbeszédek, effektek benne maradtak, így az egyes momentumokhoz tartozó zenék hallgatása olyan volt, mintha otthon mi magunk lépkednénk a jelenetek között a DVD-lejátszónk segítségével.








    A lemezbörze ideális pénzköltési lehetőséget nyújtott




    A komponisták a dedikálás megkezdése előtt (balról jobbra):
    Mateo Pascual, John Ottman, John Frizzell, Bruno Coulais,
    John Debney, Lisbeth Scott, Basil Poledouris




    A komponisták és rajongóik




    John Frizzell (balról a második), asszisztense Frederik Wiedmann (bal szélen),
    és két szervező...




    ...a "The Prize Winner of Defiance, Ohio"-ról szóló előadás közben.




    John Debney az előadás előtt




    Debney...




    ...és Lisbeth Scott közreműködésével...




    ...kezdetét vette a "The Passion of the Christ" előadás.




    Poledouris a hivatalosan meghirdetett dedikáláson kívül is szívesen fogadta rajongóit




    A szervezők által kitett üzenőfal hamar betelt




    Az esti audiovizuális előadás Conrado Xalabarderrel




    A rendezvény és annak helyszíne  |  Első nap  |  Második nap  |  Harmadik nap  |  Negyedik nap

    További kritikáink
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground
  • Heaven & Earth
  • Halloween

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam