FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Attila  The Beyond (L'Aldila)  Ready or Not  Gemini Man  Dora and the Lost City of Gold  Watchmen  Angel Has Fallen  Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw  True Lies  Shaft (1971)
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Beszámolónk a 2nd Annual Fans of Film Music Gatheringről (beszámoló)
     






         szervező: Peter Hackman, Dark Delicacies
         időpont: 2011. augusztus 28.
         helyszín: Burbank, California, USA



         Minthogy Los Angeles a filmzeneipar epicentrumának számít, nem meglepő azon tény, miszerint ide koncentrálódik a legtöbb olyan rendezvény, melynek keretén belül a rajongóknak lehetősége nyílik a komponistákkal, illetve az egyéb, ezen iparág szerves részét képező szegmensek (publicisták, kiadók, jogvédő szervezetek, karmesterek, zenei rendezők stb.) képviselőivel is találkozni, s némi betekintést nyerni a színfalak mögé. Az évente megrendezésre kerülő találkozók (melyek a szervezéstől függően önállóan éppúgy megvalósulnak, mint egy hangversennyel vagy díjkiosztó ünnepséggel egybekötve) egyike az augusztus utolsó hétvégéjén megtartott "Fans of Film Music Gathering", ahol nyolc komponista mesélt a szakmáról, aktuális munkáiról.

         A "Fans of Film Music Gathering" gyökerei 2008-ig vezethetőek vissza: Lukas Kendall, a Film Score Monthly elnöke megszervezett egy zeneszerző-rajongó találkozót, melyre akkor ugyan kevesen voltak kíváncsiak, a soron következőre azonban a vártnál jobban megnőtt az érdeklődés. Az ebből eredően bíztató előjelekkel kecsegtető esemény folytatásainak lebonyolítására azonban Kendall hektikus munkarendje nem biztosított elegendő időt, így Peter Hackman vette át tőle a stafétabotot, és 2010-ben, az előző két év tapasztalatai nyomán - valamint azok szelleméhez hűen - kihirdette az első "Fans of Film Music Gathering"-et, melyen akkor hét komponista és két lemezkiadó cég képviseltette magát.
         A folytatásra az ilyen jellegű kezdeményezéseknek többször is helyet biztosító Dark Delicaciesben került sor, ahol idén Charles Fox ("Az istenek a fejükre estek 2."), Lee Holdridge ("Artúr király és a nők"), Brad Fiedel ("Terminátor - A halálosztó"), Nicholas Pike ("Alvajárók"), David Newman ("Jégkorszak"), Brian Tyler ("The Expendables - A feláldozhatók"), Christopher Young ("Hellraiser") és Ken Thorne ("Superman 2-3.") ültek az asztal mögé, s beszéltek a filmzene világának kreatív oldaláról éppúgy, mint üzleti részéről - a meghívottak között szerepelt még Aaron Zigman ("Szex és New York"), ám neki az utolsó pillanatban le kellett mondania a részvételt. A moderátori szerepet betöltő Daniel Schweiger (aki a tengerentúlon elsősorban az On the Score magazin munkatársaként ismert) délután kettőkor nyitotta meg a rendezvényt, majd kérdéseket intézett a zeneszerzők felé, ezt követően pedig a hallgatóságé volt a főszerep. A hangulat felszabadult volt, a komponisták sokat viccelődtek, ugyanakkor olyan komoly témák kerültek előtérbe, mint a temp-zenék hatása a filmek aláfestéseire, illetve a zeneszerzői szabadságra, vagy a mock-upok alkalmazása, amely ugyan megkönnyíti a komponisták és megbízóik közötti kommunikációt a születendő score-ral kapcsolatban, ugyanakkor ezen demók bármennyire is jó hangmintákkal kerüljenek bemutatásra, a rendezőt és a producert megtéveszthetik, így ők elállhatnak egy olyan ötlettől, amely nagyzenekarral előadva elnyerhetné tetszésüket. Előtérbe került továbbá az is, hogy míg régen javarészt a rendezők és a producerek jelentették az akadályt a zene jellegének megbeszélése során, napjainkban már a zenei rendezők és más olyan emberek is kinyilváníthatják véleményüket, illetve adhatnak instrukciókat, akik marketingszempontból, vagy egyéb, nem művészi oldalról közelítik meg a készülő score jellegét, és befolyásolják a komponista eredeti elképzelését. A jelen lévő szerzők ezen problémák felmerülése során azonban hangsúlyozták, hogy bármennyire is nehézzé válik egy-egy projekt az efféle hátráltató körülmények révén, munkájukat hivatásként élik meg, s azzal, hogy aláírnak egy szerződést, bármennyire fájó is, de ezen tényezőket tudomásul veszik.
         A mintegy másfél órás előadást az ilyenkor elmaradhatatlannak számító dedikálás követte, ahol a résztvevők egy-két mondatot "négyszemközt" is válthattak a szerzőkkel. Míg a szervezők tavaly egy posztert biztosítottak a hallgatóság számára az autogramok összegyűjtéséhez, addig idén száz példányt gyártattak egy speciális, külön erre az eseményre készült CD-ből, melyre minden komponistától felkerült egy-egy tétel; köztük akadt olyan is, amelyik eddig hivatalosan nem volt elérhető. Mindez olyan gesztus volt részükről, amelynek köszönhetően a "2nd Annual Fans of Film Music Gathering"-re minden bizonnyal hosszú ideig emlékeznek majd a megjelent rajongók.
         A rendezvény sikere arról tanúskodik, hogy Peter Hackman bevonásával továbbra is jó kezekben van a "Fans of Film Music Gathering"-re átkeresztelt széria, s lesz még folytatása, mely során a tervek szerint új és visszatérő meghívottak egyaránt feltűnnek majd.



    Kulics László
    2011.09.25.







    A meghívott zeneszerzők (balról jobbra): Charles Fox, Lee Holdridge, Brad Fiedel,
    Nicholas Pike, David Newman, Daniel Schweiger, Brian Tyler, Peter Hackman,
    Christopher Young, Ken Thorne






    A képet készítette: Iki Ikram.







        Vissza a többi beszámolóhoz

    További kritikáink
  • Shaft (2019)
  • Alien: Resurrection
  • Alien 3
  • Aliens
  • Alien
  • Godzilla: King of the Monsters
  • Outland
  • Children of Dune
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam