FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Attila  The Beyond (L'Aldila)  Ready or Not  Gemini Man  Dora and the Lost City of Gold  Watchmen  Angel Has Fallen  Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw  True Lies  Shaft (1971)
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Így készült a "The Comebacks" zenéje (beszámoló)
     










         Peter Abrams, Robert L. Levy, valamint Andrew Panay producerek (akikhez többek között az "Ünneprontók ünnepe" is fűződik) ezúttal egy sportfilm, az Egyesült Államok filmszínházaiban október 19-e óta műsoron lévő "The Comebacks" erejéig álltak össze azzal a céllal, hogy újfent megdolgoztassák a nézők rekeszizmait. A Tom Brady ("Tökös csaj") rendezésében készült alkotásban David Koechner ("Taplógáz") alakítja Lambeau Fieldset, a sanyarú sorsú, szerencsétlen edzőt, akinek egy szedett-vedett iskolásokból álló focicsapatot kell felkészítenie és elvezetnie a bajnokságig. Bár a film gerincét ez a történet adja, az alkotók nem bírták megállni, hogy egy-egy poén erejéig ne térjenek ki más sportágakra (például a bokszra és a jégkorongra) is, ezáltal több sikerfilmet parodizálhattak ki.

         A "The Comebacks" zenéjét az elmúlt évek során egyre gyakrabban foglalkoztatott fiatal tehetség, Christopher Lennertz szerezte, aki a "Tortilla Heaven" című független filmhez készült aláfestésével a napokban nyerte el a Film & TV Music Awards "Best Score for an Indie Feaure Film" kategóriájának díját. A szerző (aki elmondása szerint magánemberként az amerikai focit részesíti előnyben) az alkotás két producerével, Abramsszel és Panay-val, valamint a rendezővel 2006 őszén ült le először beszélni arról, hogy milyen zenei kíséret illene a filmhez. "A készítők elképzelése az volt, hogy a score a komikum érzékeltetésén túl a karakterek és az egyes cselekmények drámai oldalát is megmutassa." - meséli a komponista - "Egyúttal azt is szerették volna, hogy az aláfestés a képsorokon túl, önállóan is helytálljon, s foglalja magában a tradicionális sportfilmek zenei hangulatát.". Ezen kívánalmakon túl kérésüknek temp-zenékkel "adtak hangot", amik Trevor Rabin érthetetlen módon máig kiadatlan "Remember the Titans"-éből ("Emlékezz a titánokra!"), valamint Jerry Goldsmith egyik örökérvényű klasszikusából, a "Rudy"-ból ("Mindent a győzelemért!") álltak. Ezek mellett természetesen Lennertznek is megvolt a saját, műfajon belüli kedvence, amely nem más, mint Goldsmith "Hoosiers"-e ("A legjobb dobás").
         A kezdeti egyeztetések, valamint az irányvonalak kitűzése után Lennertz munkához látott: először a főtémát készítette el (amely itt hallgatható meg), amit aztán az érzelmek ("Love Theme"), majd pedig az ilyen típusú filmek zeneileg elmaradhatatlan alkotórésze, a győzelemért való küzdelem dallamainak (ami többek között a "Comeback's 1st Win"-ben, és a "Go for the Win!"-ben is hallható) papírra vetése követett. Ezek képezik a score alappilléreit, amit néhol elektronikus részekkel támasztotta alá, a Texasban játszódó események tételeit pedig akusztikus gitár dallamaival egészítette ki. A zenei felvételekre a Newman Scoring Stage-en került sor, ahol a hetvenfős zenekar Lennertz vezényletével mintegy másfél nap alatt játszotta fel a közel ötvenpercnyi score-t, melyet aztán a komponista saját stúdiójában kevertek ki.
         Lennertz szerződése azonban ezúttal nem kizárólag az instrumentális aláfestés elkészítésére korlátozódott, így munkája a karmesterpálca letételével még korántsem ért véget. A filmben elhangzó betétdalok közül kettő elkészítésében működött közre, mint dalszövegíró és zeneszerző: az egyik a "T&A" White Beaver előadásában, a másik pedig a "Can't Keep A Legend in the Shadows" volt. Ez utóbbi szám Tom Brady rendező ötlete volt, aki végül rávette Koechnert, valamint az egyik producert, Paleyt, hogy közösen énekeljék fel.

         Bár a "The Comebacks" az ezidáig produkált bevételi adatok alapján úgy tűnik, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, Christopher Lennertz mindenképpen győztesen került ki a projektből: szerzeményének komolyabb hangvételű részei - az alkotói elvárásoknak megfelelően - a közkedvelt sportfilmek zenéinek nyomdokain haladnak, s a többi része sem marad el a hasonló stílusú, könnyed aláfestések többségétől. A mintegy háromnegyedórás játékidővel bíró filmzenealbum (amely az imént említett betétdalokkal indít) a Fox Music gondozásában jelent meg, megvásárlási lehetősége azonban kizárólag az iTunesra korlátozódott.
         Lennertz következő munkái az "Alvin és a mókusok" rajzfilmsorozat moziadaptációja, a "The Perfect Holiday" című karácsonyi családi film, valamint a "Meet the Spartans" lesznek, illetve tovább dolgozik a hazánkban is műsorra került "Odaát" című akciófilmsorozat stábjával.



    Kulics László
    2007.11.27.






    Jelenet a "The Comebacks" című filmből






    A beszámolóhoz tartozó interjút készítette: Kulics László
    A zenerészleteket rendelkezésünkre bocsátotta: Christopher Lennertz, Tom Kidd
    Az itt hallható zenerészleteket kizárólag promóciós célból tettük közzé.
    Külön köszönet Tom Kiddnek a közreműködésért.







        Vissza a többi beszámolóhoz

    További kritikáink
  • Shaft (2019)
  • Alien: Resurrection
  • Alien 3
  • Aliens
  • Alien
  • Godzilla: King of the Monsters
  • Outland
  • Children of Dune
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam